dimecres, 5 de desembre del 2018

Aranyes Cerebrals (IX)

Anterior


Capítol 9

La mirada de por en la cara d’en Beidlo era tan intensa que Zak va pensar que s'havia tornat boig.
—Per què dius això? —va preguntar—. Aquest matí vas dir que tot estava bé.
—Això era abans... —Beidlo va empassar—, abans que sabés sobre les transferències cerebrals.
Zak es va gratar el cap. La seva ment ja era un caos de pensaments com perquè Beidlo el confongués encara més.
—Però ens vas parlar de les transferències cerebrals. Vas estar a punt de mostrar-nos una!
—Ho sé! Ho sé! —va explicar Beidlo—. Així és com va començar. No se suposava que ahir hi hagués una transferència cerebral. Això va despertar la meva curiositat, així que vaig començar a indagar. Vaig descobrir que recentment hi ha hagut una gran quantitat de transferències cerebrals no programades. Llavors em vaig adonar que hi ha almenys el doble d'aranyes cerebrals ara que quan em vaig unir als B’omarr fa amb prou feines uns mesos.
—I? —va preguntar Zak—. Això no significa simplement que més monjos estan aconseguint la il·luminació o el que sigui?
—O això —va dir Beidlo amb veu tremolosa—, o algú està extirpant-los els seus cervells en contra de la seva voluntat.
—Què? —va dir Zak amb incredulitat—. Això no té cap sentit. Per què algú voldria ficar els seus cervells en petits flascons? A més, l'oncle Hoole m'acaba de dir que només els monjos B’omarr saben com dur a terme l'operació. El que significa que s’ho estan fent a ells mateixos.
Beidlo va negar amb el cap.
—No, no, és pitjor que això. Suposadament, deu monjos han aconseguit la il·luminació en els últims mesos. Però hi ha hagut quinze operacions! I t'ho estic dient, hi ha massa aranyes cerebrals per aquí. I estan actuant de forma estranya.
Zak es va recordar de l'aranya cerebral que li havia perseguit.
—No puc discutir això.
—Alguna cosa dolenta està passant aquí —Beidlo gairebé va sanglotar—. Algú està realitzant les transferències cerebrals amb monjos que no estan preparats!
Zak va empassar.
—D’acord, si això és cert, per què m'ho dius a mi? Per què no explicar-li-ho als altres monjos?
Beidlo es va colpejar el cap en senyal de frustració.
—No creus que ho he intentat? Però als monjos simplement no els importa. T'ho vaig dir, passen tot el seu temps estudiant i pensant. No els importa el que els succeeixi als seus cossos. No es preocupen de res a part de la seva meditació. No escoltaran!
—I penses que jo sí —va endevinar Zak.
—Tu i el teu oncle. Si us plau, crideu a les autoritats. Demaneu-los que vinguin aquí sota i investiguin. El que sigui!
Zak no estava segur de què pensar. No sabia res sobre les aranyes cerebrals o els monjos B’omarr. La història d’en Beidlo no tenia molt sentit. No obstant això, encara tenia la sensació de què alguna cosa estranya estava passant en el palau de Jabba.
—Entesos, l'hi diré al meu oncle. Tal vegada ell tingui una idea.
—Gràcies! —va dir Beidlo amb alleujament—. Mentre ho fas, jo aniré a dir-li-ho a l'únic monjo que podria estar disposat a actuar. Grimpen no és com la resta. Ell arribarà al fons d'això!
Zak va córrer pujant pel túnel mentre Beidlo corria en la direcció oposada. Armat amb aquesta nova informació, Zak va tornar a les estances del seu oncle.
—De tornada tan aviat? —va dir Hoole—. On està la Tash?
Zak li va explicar ràpidament el que Beidlo li havia dit.
Hoole va arrufar les celles.
—No ho entenc, Zak. Què guanyen els monjos fent més transferències cerebrals? I per què anaven a fer una transferència a algú que no fos monjo?
—No ho sé —va respondre Zak—, però ja t'ho he dit, alguna cosa va malament aquí.
El shi’ido va assentir.
—Crec que tens raó, Zak. Anem-hi.

Hoole va tornar als túnels B’omarr amb Zak, i junts van buscar la Tash. Van buscar en els passadissos, van buscar en el saló de te, fins i tot van trobar una petita biblioteca... però no hi havia senyals de la Tash.
De tant en tant, es trobaven amb un monjo amb túnica marró vagant per aquí. Hoole el detenia i li preguntava si havia vist a una jove noia humana. Però cada vegada, el monjo simplement es quedava mirant a Hoole per un moment, i després s'allunyava sense dir ni una paraula.
—Un grup amistós —va dir Zak sospirant.
—Continuem —va dir Hoole.
Van buscar durant gairebé una hora, però no hi havia ni rastre de la Tash. Finalment, just quan eren a punt de donar-se per vençuts, un altre monjo es va aproximar. Zak va decidir intentar-ho una vegada més.
—Disculpi —va dir—, ha vist...? Oh, Beidlo, ets tu!
Beidlo va parpellejar com si hagués estat somiant despert.
—Eh? Ah, sí, sóc jo. Què puc fer per tu?
—Que què pots ha... fer...? —va quequejar Zak—. He advertit a l'oncle Hoole, com volies. Ara estem buscant la Tash.
Beidlo es veia confós i semblava molest.
—De què estàs parlant?
—Ja saps del que estic parlant —va exclamar Zak—. Les transferències cerebrals! Fa una hora, estaves aterrit que tothom fora a morir.
—Oh, sí, això. No et preocupis per això. Crec que m'equivocava.
—Perdona, jove —va intervenir Hoole—. Estàs dient que no està passant res fora del normal?
—Sí, això és el que estic dient —va dir Beidlo—. Ara si em disculpeu, tinc... coses a fer.
Beidlo va passar al costat d'ells i es va apressar al llarg del túnel.
Hoole li va llançar una mirada de reprimenda a Zak.
—Oncle Hoole, jo...
—No et culpo, Zak —li va interrompre Hoole—. El palau de Jabba pot ser bastant confús. Però ho has d'entendre, aquest no és com cap altre lloc en el qual hagis estat. L'estranyesa i el perill són normals aquí.
Zak no va discutir... però tampoc estava d'acord. Beidlo havia estat aterrit feia molt poc temps. Ara amb prou feines semblava recordar la conversa.
—No estic suggerint que hagis fet res dolent, Zak —va dir Hoole mentre tornaven a les seves habitacions—. Simplement aquest lloc està massa ple d'intriga per a algú de la teva edat. Això no és culpa teva... és només una qüestió d'experiència. Estaràs molt més segur si et quedes a prop de mi.
Hoole va arribar a la seva pròpia habitació i va assenyalar cap a la de Zak al costat.
—Et prometo que —va dir—, mentre romanguis prop de la teva habitació, res dolent t’ocorrerà.
—Sí, oncle Hoole —va dir Zak esquerp. Va entrar a la seva habitació.
I va trobar la Tash penjant de cap per avall del sostre com un tros de carn en un ganxo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada