dijous, 24 de gener del 2019

La Lluita per la Justícia (XIII)

Anterior


Tretzena Entrada

No puc creure que hagi acabat! Estic absolutament exhaust i emocionalment destrossat. Però ha acabat, i l'Aliança està fora de perill. Només que hi ha hagut més pèrdues...
Aquest últim parell d'hores ha estat el més intens de la meva vida sencera, un remolí d'acció i emocions.
L'Estrella de la Mort havia arribat al sistema Yavin per quan estàvem preparats per enlairar-nos. Tots els nostres ales-X van arrencar, i ens dirigim a l'espai. És bona cosa que no paréssim a pensar en això.
L'Estrella de la Mort no era molt maniobrable, però realment no necessitava ser-ho. Amb la seva massa, podríem haver-li disparat durant dies sencers i mai ferir res vital, mentre ella podia destruir Yavin i totes les seves llunes en minuts.
A més, tenien els caces TIE per mantenir-nos ocupats. Van llançar diverses ones d'ells, els quals van sortir a interceptar-nos abans que poguéssim arribar a l'Estrella de la Mort. Per descomptat, ens ho esperàvem. El meu grup, el Vol Vermell, estava assignat a executar interferència. El Vol Or, caces ala-Y, anirien a pel port de fuita. Tenien armaments més forts i una millor oportunitat d'aconseguir el blanc.
Leia m'havia fet un petó de bona sort abans d’enlairar-nos. Han, gairebé llest per marxar-se, havia citat «que la Força t'acompanyi». No és que ell cregués en això, però òbviament volia dir alguna cosa diferent a «adéu, nen». 3PO havia dit a R2 que tornés d'una peça. Tots els nostres amics estaven pensant en nosaltres, encara que no poguessin estar aquí a dalt amb nosaltres.
I llavors la batalla va començar.
No puc recordar tots els detalls perquè va ser molt frenètic. Els caces TIE ens atacaven, els canons flamejant. R2 no parava de traçar i retraçar rumbs, ni de vigilar de prop els sistemes de la nau. Jo només volava i disparava. Biggs estava a prop meu, i sé que ens salvem les vides mútuament almenys una vegada durant la lluita. No estic segur de quants caces TIE em vaig carregar exactament. Ens van colpejar una vegada, però no era massa dolent, i R2 va tenir el problema sota control bastant ràpid.
Amb tot, els imperials llançaven més i més caces TIE. Quants tenia l'Estrella de la Mort a bord? No hi havia forma de dir-ho, però semblaven tenir un subministrament interminable d'ells! Per descomptat, havia d'haver-hi més caces TIE que ala-X, però no podia evitar preguntar-me a què ens enfrontàvem. L'única cosa que sabia segur era això: com més durés la batalla, més probable era que perdéssim.
El Vol Or es va posicionar per a l'atac mentre els cobríem. Entre els caces TIE i les armes de les torretes en la pròpia Estrella de la Mort, no era fàcil, però vam fer el que vam poder. Explosions sacsejaven a tothom mentre els ales-Y anaven allà. Van activar les seves computadores d'objectius i van entrar en la trinxera. La resta de nosaltres passem per damunt, disparant alternativament als caces TIE i després a les armes de sota.
Era un caos total, explosions pertot arreu. Però no importava a quants eliminàvem, sempre n’hi havia més. El Vol Or també va tenir problemes. La trinxera era llarga però estreta. Un del Vol Or va copejar una paret i va caure en flames. Un altre va ser abatut per les armes. Però Líder Or ho va aconseguir i va deixar anar els seus torpedes.
I van fallar. Després de tot allò, van fallar.
Van explotar inofensivament gairebé en el mateix segon en què les armes van abatre a Líder Or.
I després només quedaven les restes del Vol Vermell, mentre giràvem per damunt tan ràpid com podíem, tornant una altra vegada a l'acció. No teníem més opció que intentar-ho una altra vegada. Els vermells no portàvem torpedes molt forts, però, teòricament, un parell de bons tirs d'un d'ells podria deixar el port de fuita fora de servei. Teòricament.
Líder Vermell i altres dos homes van entrar en la trinxera. Biggs, Wedge i jo proporcionàvem cobertura.
Vam caure junts en picat cap a la trinxera, tractant d'evitar el foc de les armes de la trinxera. Si volàvem prou baix, no podrien disparar-nos. Per descomptat, virtualment havíem de raspar la pintura de l'Estrella de la Mort per arribar tan a baix, però Biggs i jo havíem fet coses pitjors a casa, a Tatooine. De nens havíem corregut alguns riscos bojos, i l'experiència començava a amortitzar-se. Era com disparar a les rates womp, encara que les rates contraataquessin.
Vaig rebre un altre impacte menor, i R2 les hi va arreglar per redirigir els sistemes. Un estabilitzador s'havia deixat anar, però el droide el va aconseguir tenir operatiu una altra vegada. Llavors l'atac va estar en marxa.
Volant baix i disparant com a bojos, Biggs, Wedge i jo cobrim a Líder Vermell. Però no érem prou bons per parar-ho tot. Una de les nostres naus va caure, i després la segona. Líder Vermell va disparar els seus torpedes, però una vegada més va fallar.
Potser Han tenia raó. Potser era impossible.
Líder Vermell va caure en flames, i només quedàvem nosaltres tres. I tres caces TIE enemics, incloent un que volava com si el pilotés un dimoni. Estava gairebé segur que l'era, i que el seu nom era Darth Vader.
Vaig poder sentir una cosa estranya, com una pertorbació en la Força. Era com la que havia sentit anteriorment en l'Estrella de la Mort, quan Vader va derrotar a Ben. Era un sentiment de gran maldat. No havia sentit morir a Ben, però havia sentit aquesta gran ombra fosca en la Força. Així que estava bastant segur que el pilot al qual ens enfrontàvem era Vader.
I el volia matar.
Exactament no tant com per comprometre la nostra missió. En aquest moment era més important detenir l'Estrella de la Mort. Vaig respirar profundament i vaig prendre la decisió.
«Anem a entrar», vaig dir a Wedge i Biggs.
Ni tan sols se'm va ocórrer fins a més tard que tots dos eren majors que jo, i que eren ells els qui haurien d'haver pres aquesta decisió, no jo. Però tots dos la van acceptar com si volguessin que jo assumís el comandament.
Llavors entrem, Biggs i Wedge cobrint-me. Ara havia de concentrar-me de debò en el meu vol. La trinxera era amb prou feines més ampla que les puntes de les meves ales, i qualsevol moviment podia enviar-nos a una de les parets o torres.
I l'estabilitzador es va deixar anar una altra vegada.
R2 estava en això immediatament, però per un segon vaig estar segur que estàvem perduts. Vaig lluitar amb els controls per mantenir la nau ferma, i d'alguna manera ho vaig aconseguir. L'agitació va cessar, i tot del que m'havia de preocupar eren les armes i els caces TIE.
Biggs i Wedge es van encarregar d'un d'ells, però ara el líder estava en la meva cua, maniobrant per obtenir un tret clar sobre mi. Havia de concentrar-me a volar; no podia intentar retornar el foc. Llavors Wedge va rebre un impacte i va haver de retirar-se. El líder estava arribant de pressa. Biggs el va intentar detenir, però no va servir per res.
Va haver-hi una altra explosió.
Era Biggs.
Quan vaig mirar el seu caça esclatar en flames em vaig quedar completament commocionat. Em vaig adonar que ja no tenia cap connexió amb Tatooine. Primer vaig perdre a oncle Owen i a tia Beru, després a Ben, i ara a Biggs. El meu més vell i proper amic s'havia anat.
Biggs i jo havíem volat junts sobre el tall de la navalla tantes vegades, que suposo que mai ens vam adonar que algú podria acabar realment ferit, o fins i tot mort. Quantes vegades portem la nostra sort al límit absolut? Desesperadament vaig intentar concentrar-me en el meu vol i en aquest caça en la meva cua, però no podia llevar-me les imatges del cap.
Just abans d'anar-se’n a l'Acadèmia, Biggs va decidir construir un T-16. Des de zero. Va dir que un autèntic pilot havia de conèixer fins a l'últim detall de la seva nau i com funciona. Quina millor manera d'aprendre que construir la nau un mateix? Volia que li ajudés, però jo era cautelós amb tota la idea. De cap manera podria construir la seva pròpia nau. Ocasionalment li donava un cop de mà, però més sovint només el mirava en acció. Estava tan absorbit pel seu treball que de vegades ni sabia que jo estava allà.
Biggs era un bon mecànic, hàbil amb un bufador i unes alicates. Els bons mecànics poden reparar i mantenir naus. Del que Biggs no s'adonava és que es necessita a un gran mecànic per construir una nau. Admetia que el seu producte final era una mica tosc al voltant de les vores, però insistia que podia competir contra qualsevol en qualsevol T-16. Quan va dir això no vaig poder evitar-ho, vaig riure en veu alta. En tota la seva cara. Ara sé que no vaig pensar molt bé del Falcó Mil·lenari quan el vaig veure per primera vegada, però va resultar ser una bona nau. Això és perquè Han va fer deliberadament que semblés un munt de ferralla. La nau de Biggs, d'altra banda, semblava un munt de ferralla perquè això és exactament el que era. No era cap disfressa, aquella nau era una autèntica pila de desballestament.
Bé, Biggs no estava precisament complagut amb el meu riure. Estava gairebé tan enfadat com mai ho havia vist. Si no haguéssim estat tan bons amics, qui sap què m'hauria fet. Va repetir les seves parenceries, i em va reptar a volar amb ell. No estava exactament nerviós perquè m'anava a fer mossegar la pols amb aquesta cosa, així que vaig acceptar el seu desafiament. Vaig pensar que em divertiria una mica amb ell.
El que va succeir a continuació no era en absolut el que tenia en ment.
Creia que aniríem a donar un vol distret al voltant del canó. Com Biggs encara no havia volat en la seva creació, vaig pensar que voldria provar-la primer. Més o menys obtenir una percepció dels controls, veure quant sensibles eren les seves respostes.
Però quan Biggs va sortir volant de l'hangar sense dir una paraula, em vaig adonar de l'equivocat que estava. Encara estava enfadat i havia de demostrar alguna cosa.
«Molt bé, Darklighter, d'acord», vaig dir en veu alta, encara que ell no podia sentir-me.
L'emoció del vol em va omplir mentre el perseguia.
M'hauria portat trenta segons enxampar aquell T-16 si l’hagués conduït qualsevol altre que no fos Biggs. El podia veure balancejant-se i sacsejant-se com si anés a desmuntar-se. Qualsevol altre pilot s'hauria vist forçat a reduir per fer-se amb el control. Però Biggs no. Era tan bo que en realitat estava accelerant.
Després d'uns cinc minuts de persecució, finalment ho vaig aconseguir. Just quan em vaig posar a la seva altura i era a punt d'elogiar el seu rendiment, vaig veure alguna cosa petita i metàl·lica desprendre's dels baixos del seu T-16. Dos segons més tard, alguna cosa gran va caure. Alguna cosa molt gran. Abans que pogués comprendre que els seus baixos havien cedit i el motor ja no estava, la nau de Biggs havia caigut.
Va deure donar almenys cinc voltes de campana. Quan finalment va parar, el núvol de pols era tan gran que no podia veure gens. Tot el que podia fer era cridar el seu nom una vegada i una altra. Però cada vegada que xisclava «Biggs!» em trobava amb un silenci ensordidor.
Quan la pols es va assentar per fi, vaig poder veure que no estava en el seient del pilot. Havia caigut fora després de la primera volta? Estava sepultat sota les restes de l'accident?
Llavors vaig ser placat per darrere.
Vaig pensar que un drac krayt havia saltat sobre mi. Però els dracs krayt no riuen. I no saben que el meu nom és Luke. Em vaig girar i aquí estava Biggs! I estava rient! reia tan fort que tenia llàgrimes en els ulls. Però estava bé! Mirava cap al seu T-16 destrossat i s’ho estava passant genial. Jo estava atònit. Mai sabré com va poder passar per un xoc com aquell, sortir il·lès i trobar-ho tot tan divertit.
Però després la meva ment va tornar al present. Jo estava en el meu ala-X i Biggs no riuria després d'aquest xoc. Em vaig recordar a mi mateix que hauria de plorar al meu amic més tard. En aquell moment estava en veritables problemes. El conducte de fuita s'acostava ràpidament, però el líder TIE s'acostava més de pressa encara.
No anava a aconseguir-ho.
No hi havia uns altres caces aquí fora, així que sabia que estava condemnat. Vaig poder veure la nau avançant darrere meu, i vaig saber que era només qüestió de segons que fixés la mira sobre mi i obrís foc. Un tret va escombrar la meva nau, i l'enllaç amb R2 es va extingir. No sabia quant greument ferit estava, però estava fora de la batalla de moment. L'estabilitzador podia deixar-se anar una altra vegada en qualsevol segon, i estàvem gairebé sobre l'objectiu.
Si podia aconseguir-ho. Vull dir, sabia que era bon tirador, però també ho eren els altres, i havien fallat. Potser sigui un tir impossible, vaig pensar. Potser això sigui diferent a disparar a rates womp a casa. Podia sentir la meva ment començar a trontollar de pànic, quan de sobte vaig escoltar la veu de Ben.
«Deixa't portar, Luke», vaig poder sentir-li dir. «Confia en mi. Estén les teves sensacions».
I immediatament vaig saber a què es referia. La computadora no podia fer el tir. Era massa difícil per a la màquina. Hi havia una manera i només una de fer això.
Havia de confiar en la Força.
Havia de projectar la Força i sentir exactament el moment adequat per disparar el torpede. Jo, el jedi novençà, que havia rebut unes deu lliçons. Qui no estava segur ni que pogués sentir la Força.
Ben volia que ho oblidés tot, desconnectés la computadora i confiés en els meus instints primaris. Si tenia algun.
Sabia que era el correcte.
Vaig fer com em va dir i vaig desconnectar la meva computadora d'objectius. Això va causar una mica de pànic a la base. M'estaven monitorant, per descomptat, i em van preguntar què anava malament. La sensació era que si la computadora no podia aconseguir l'objectiu, no hi havia manera que jo pogués.
I tenien raó. No hi havia manera que pogués sol.
Però no era només jo. Era jo, més Ben, més la Força.
Darth Vader encara estava darrere meu, i acostant-se de pressa. Sense R2, tenia moltíssim del que anar amb compte; amb prou feines podia si més no rastrejar al caça TIE aproximant-se. I els seus tirs s'estaven acostant.
No arribaria a l'objectiu.
Llavors, de sobte, el caça TIE va ser aconseguit i va sortir donant voltes impotent cap a l'espai. A través de les comunicacions vaig sentir a algú cridar «hurra!» i el Falcó Mil·lenari centellejà per sobre meu.
Han havia tornat! Havia canviat d'opinió!
Potser allò pel que lluitàvem li havia arribat. Potser jo li queia massa bé per deixar-me morir. Potser només volia molestar a la princesa obligant-la a donar-li les gràcies. En aquell moment no m'importava quines eren les seves raons. Havia tornat!
I oferint foc per a mi. Ell i Chewie em van cobrir durant l'última part del recorregut.
Llavors vaig poder veure l'objectiu davant meu. Semblava molt petit, i m'estava acostant a ell molt de pressa. Estava només enganyant-me a mi mateix? Era un tir impossible, després de tot? No era més que un noi de granja al que no haurien d'haver donat un ala-X, i no diguem la responsabilitat de salvar als rebels?
Vaig reprimir els meus dubtes. Ben creia en mi; també Leia, i també, fins i tot, Han. Per quina altra cosa hauria tornat? Tots ells creien en mi, i sabia que jo també hauria de creure en mi.
Em vaig concentrar interiorment mentre m'acostava al port, sentint aquest suau toc de la Força dintre meu. Projectant-se per connectar, i per saber exactament el segon precís per obrir foc.
I ho vaig sentir. L'absoluta, serena certesa que llavors era el moment. El meu polze va prémer el botó sense cap pensament conscient en absolut.
Llavors em vaig apartar, cap amunt i cap a fora. Les armes encara ens disparaven, però no m'importava. Els meus torpedes estaven de camí, i sabia que estava funcionant. La Força estava amb mi.
Han i jo ens encaminem directament de tornada cap a la lluna a màxima acceleració. Cap de nosaltres volia estar en els voltants quan l'Estrella de la Mort esclatés. Vaig mirar al voltant, però no hi havia cap senyal del caça TIE de Darth Vader. Havia escapat d'alguna manera? O estava mort? No creia que ho estigués. Estava segur que sentiria una pertorbació en la Força si un mal tan gran perís. Però no tenia temps per buscar-ho.
De sobte l'espai darrere de nosaltres va explotar en color.
L'Estrella de la Mort havia sobrecarregat el seu destructor de planetes al moment en què els meus torpedes van aconseguir el seu objectiu.
El resultat va ser una explosió tan enorme que ho va gargotejar tot. L'ona expansiva va llançar la meva nau i al Falcó agitant-se, però vam aconseguir sortir d'ella.
L'Estrella de la Mort havia desaparegut, i Yavin estava fora de perill. La base rebel estava fora de perill. Leia estava fora de perill.
Em sentia absolutament esgotat, completament espremut.
«Som-hi, nano», va dir Han. I el Falcó va baixar el morro cap a la lluna. El vaig seguir.
De nou vaig sentir la veu de Ben, aquesta vegada amb una promesa. Sonava orgullós de mi. «La Força estarà amb tu, sempre».
Vaig saber que tenia raó. Si que tenia una gran connexió amb la Força. Potser un dia arribés a ser un veritable jedi.
La primera persona que em va rebre quan vaig aterrar va ser la Leia. Va llançar els seus braços al voltant meu i em va besar, encara que hi havia centenars de persones mirant. Em vaig sentir enrojolar com un boig. Després van arribar Han i Chewie, somrient. Han va afirmar que només havia tornat perquè no volia que jo m’emportés tots els honors, però jo sabia més. Va tornar perquè havia descobert una cosa millor que els diners.
Em vaig assegurar que el personal de vol recollís a R2 acuradament. 3PO voletejava al costat d'ells nerviosament, però els mecànics ens van assegurar que podrien reparar a R2 sense problemes. Realment ho espero. Hem passat molt junts, i li he agafat molt afecte al petit droide.
La Leia diu que va a haver-hi una gran celebració més tard, i em va recomanar dutxar-me i descansar. Acabo d'adonar-me de com estic de famolenc. Una festa certament sona bé. Tenim molt per celebrar. I que recordar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada