dijous, 24 de gener del 2019

La Lluita per la Justícia (X)

Anterior


Desena Entrada

És molt estrany. No ha succeït molt en la meva vida que mereixi ser recordat. I així i tot, en només dos dies, tot ha canviat completament. Vaig trobar un vincle vivent amb el meu pare, i el vaig perdre. I de pas fins i tot me les vaig arreglar per rescatar a una princesa.
Serà millor que faci això de la manera en què ho he estat fent tot, i aquesta és tractar d'explicar-ho en ordre, i de trobar una mica de sentit en el que va ocórrer. Així que aquí va...

De camí a Alderaan, em vaig mantenir ocupat amb els meus exercicis, especialment desviant els rajos làser del robot cercador. Estava emocionat per aprendre i em movia a un ritme esgotador. Però no podia deixar de pensar en els meus oncles. El que els va passar va ser molt cruel. Molt dolorós. Al moment no em vaig adonar de quant creixia la meva ira. O que hauria d'anar amb compte amb alguna cosa així. La majoria de la gent m'hauria dit que tenia dret a estar alterat, i que era perfectament normal sentir-se així.
Però Ben em va alertar de com de fàcil i natural que podria ser recórrer a la ira, la por i l'agressió: el costat fosc de la Força. Ell podia veure la ira en mi, i la venjança que volia contra l'Imperi i Darth Vader pel que li havien fet a la meva família. Ben em va dir que semblants emocions són molt fortes, però que aprofiten el costat fosc de la Força. I entrant en el costat fosc, enforteixes el seu control sobre el mal que hi ha en tu. «Si cedeixes a aquests sentiments», em va prometre, «cedeixes al costat fosc. Arribaràs a ser com Darth Vader».
Aquesta és la idea alarmant; no voldria acabar així. Però, al mateix temps, no sé com alguna vegada seré capaç de renunciar a la meva ira i el meu desig de venjança. Vader i els altres han de pagar pel que han fet. No sé si Ben entenia de debò el que m'estava demanant. Va dir que sí, que ell també havia renunciat a la seva pròpia cerca de venjança. Suposo que es referia a quan Vader va matar al meu pare. Sé que això trastornava molt a Ben.
Així que, què faig? No vull acabar seduït pel costat fosc. Però vull veure a Vader pagar pels seus crims. Si la Força està amb mi, Ben va dir que el camí correcte es tornaria clar. Realment així ho espero, perquè em vindria molt bé una mica de claredat ara.

* *

Mentre pensava en això, Ben va donar un crit i va estar a punt de caure.
Em va assegurar que estava bé, però que havia sentit una gran pertorbació en la Força. Com un bilió de veus cridant totes alhora. Va dir que mai abans havia sentit res així, i vaig poder veure que li va preocupar. No sabia què l'havia causat.
Vaig témer que tota aquella tensió seria massa per a ell. No sabia quina edat tenia Ben, però indubtablement ja no estava acostumat a tota aquesta activitat.
Hauria d'haver sabut en aquells dies que Ben era més fort del que semblava, però no vaig confiar completament en la seva sensació a través de la Força.
Després Han va dir que estàvem preparats per sortir de la velocitat llum prop d’Alderaan. Eren notícies veritablement emocionants, perquè ens imaginava prenent terra en el palau reial, sent rebuts com a honorables convidats... potser fins i tot sopant amb la reialesa, aquest tipus de coses.
Però el Falcó Mil·lenari no va sortir a l'espai normal al costat d’Alderaan com estava planejat. Sortim de la velocitat llum en un cinturó d'asteroides, roques de totes les formes i grandàries volant al voltant de nosaltres. En Han va haver d'executar un intricat vol per evitar que anéssim aixafats a trossets.
El meu primer pensament, per descomptat, va ser que la hi havia espifiat amb la navegació. Però la veritat era molt pitjor que això. Vaig poder veure que estàvem prop de l'estel d’Alderaan, i aquí era on Alderaan hauria d'estar...
Però no estava.
Ens va costar una estona adonar-nos del que estàvem veient, i més acceptar la veritat: els enderrocs i roques eren tot el que quedava d’Alderaan.
Això era la pertorbació en la Força que Ben havia sentit, les veus plorant totes alhora: el plor de tota la gent en Alderaan just abans de morir.
Ara estàvem en seriosos problemes. Vull dir, estàvem esbalaïts per la destrucció del planeta i les morts de tota aquesta gent. D'alguna manera no semblava real. Mai havia estat en Alderaan, però havia sentit que era encantador i pacífic. I ara era pols i roques, i tots al planeta havien desaparegut.
Què anàvem a fer ara? El missatge de la Princesa Leia ens havia dit que portéssim els droides al seu pare, i que ell sabria què fer amb ells. Ara el seu pare estava mort. Encara es necessitava pagar a Han, i no podíem cobrir el cost. Tots aquests pensaments donaven voltes en el meu cap quan ens trobem sota l'atac d'un caça TIE.
Era la primera vegada que veia un TIE en acció. És una cosa rodanxona, amb ales rabassudes, però per descomptat pot moure's. Aquest va disparar una sola ràfega contra nosaltres, i després va sortir corrent. Han va començar a perseguir-ho, després es va adonar d'alguna cosa important. Els caces TIE no poden anar a la velocitat de la llum, de manera que sempre tenen creuers imperials a prop. Però no hi havia cap al voltant. Així que, d'on era aquest?
La resposta estava literalment just enfront de nosaltres. Al principi tots pensem que era una petita lluna. A mesura que ens acostàvem, no obstant això, ens vam adonar que no era res petit: era una enorme estació espacial rodona.
I tenia un irrompible raig tractor que va aferrar al Falcó i el va arrossegar.
Teníem un problema seriós, seriós. La pregunta en les nostres ments era si això havia destruït Alderaan. I ara tenia control sobre nosaltres. Sabien que ens dirigíem aquí? Havien destruït el planeta per impedir-nos arribar-hi? O només havíem ensopegat accidentalment amb alguna cosa que no tenia res a veure amb nosaltres?
Ben i Han van desenvolupar un pla. Pel contraban d'en Han, el Falcó està equipat amb compartiments ocults per amagar càrrega il·legal en cas que sigui abordat i registrat. En comptes de càrrega, no obstant això, va planejar amagar-nos tots. Va falsificar els registres per fer que semblés que tots havíem abandonat la nau a Tatooine i que havíem deixat al mateix Falcó fer el salt a l’hiperespai. Amb una mica de sort, els soldats creurien aquesta història i tornarien per perseguir-nos a Tatooine.
Bé, la primera part del nostre pla va funcionar sense problemes. Ens vam amagar mentre els imperials arrossegaven el Falcó a la badia d'atracada. Uns soldats van pujar a bord i van buscar. Van trobar el registre manipulat, i cap senyal de cap de nosaltres en els compartiments segellats i folrats. Es van empassar la història i la van arxivar.
Em vaig alegrar de sortir de l'amagatall. Estar en un espai confinat amb un wookiee pot implicar serioses ferides. No els agrada estar atapeïts. Estàvem lliures de moment, però no duraria. Necessitàvem un pla de fugida, i Ben va plantejar un.
Havia d'haver-hi un raig tractor mantenint-nos en el lloc. Ell ho desactivaria, i llavors el Falcó podria desenganxar. Això és, si no érem perseguits per caces TIE o qualsevol altra cosa que aquesta enorme estació portés a bord. No era molt bon pla, però era tot el que teníem, així que fins i tot Han va estar d'acord.
No obstant això no estava gaire content.
Els soldats s'havien anat, però havien de tornar. De manera que, quan dos d'ells van tornar, Han i Chewie els van prendre per sorpresa i van deixar a tots dos sense sentit. Vaig serrar les dents pel soroll que van fer, però ningú més va semblar notar-ho.
Ben va fer que Han i jo ens disfresséssim amb les armadures dels soldats i que ens poséssim ferms. D'aquesta manera, semblava que érem autèntics guàrdies de servei. L'únic problema era que estic per sota dels requisits d'altura per a un soldat imperial. L'uniforme em quedava una mica solt. Amb tot, si era vist a distància, semblava passable. Això esperava!
Tots ens escapolim fins a una petita oficina de comandament prop del Falcó. L'oficial de l'entrada que hi havia dins va ser eliminat per un cop de Chewie i una ràfega d'en Han. Amb tot el soroll que estaven fent, vaig pensar que era segur que ens descobririen.
R2 se les va manegar per endollar-se a la computadora de l'estació. Com he dit abans, és realment llest i molt bo amb coses mecàniques. Es va infiltrar en els arxius de l'estació i va trobar on estaven els controls principals del raig tractor, perquè Ben pogués sortir i sabotejar-los.
Abans de marxar-se, Ben va dir alguna cosa sobre detectar un patró familiar en la Força. Llavors no li vaig prestar molta atenció, però més tard em vaig adonar del que passava: Ben havia detectat a Darth Vader a bord! No m'ho va dir perquè temia que jo m'escapés per intentar matar-ho. Si ho hagués sabut, això és exactament el que hauria fet. És bona cosa que Ben no m'ho digués, perquè podria estar mort ara mateix.
En comptes d'això, Ben ens va dir que ens quedéssim allà. Pretenia obeir-li, però les coses van canviar. Vull dir, volia venjar-me de l'Imperi pel que els havia fet als meus oncles, a aquells jawes innocents i a tot el planeta d’Alderaan. Però no era estúpid. Aquesta estació espacial era de la grandària d'una petita lluna (de petita gens ni mica). Havia d'haver-hi milers de persones a bord. Així que intentar cobrar venjança d'elles era absolutament l'últim pensament en la meva ment.
Però llavors C-3PO va traduir les agitades xiuletades d’R2. No parava de dir «L'he trobat!» i «Ella està aquí!». Mai he vist a un droide semblar tan emocionat en la meva vida, i va portar un parell de minuts calmar-ho fins al punt en què va poder dir-nos el que pretenia.
Era la Princesa Leia Organa del que estava parlant. D'alguna manera, estava a bord de l'estació, a l'àrea de detenció! No m’ho podia creure. Vull dir, ella havia estat en aquella nau a la qual havien atacat sobre Tatooine. No estava segur si havia escapat o estat capturada o què, però mai havia esperat que estigués aquí, d'entre tots els llocs. A l'estació que probablement havia destruït el seu planeta natal, i a tota la seva família també.
I ella anava a ser la següent. R2 ens va dir que hi havia una ordre d'eliminació sobre ella. Planejaven executar-la!
Llavors va ser quan vaig tenir clar que era el meu moment d'actuar. Fins llavors, tot el que havia fet en realitat era esperar i seguir ordres; majorment de Ben, però amb algunes d'en Han afegides també. Però no podia deixar que matessin a la princesa. Principalment, crec, perquè era simplement massa bella per deixar que aquesta classe de coses li passessin. També perquè havia confiat en Ben per ajudar-la. Ben la coneixia i òbviament l'admirava. Havia de fer alguna cosa per alliberar-la.
No hi havia forma que pogués fer-ho sol. Però si Han volgués ajudar-me, vaig pensar que potser podríem aconseguir-ho. Han es queixa molt, però és realment bo amb un blàster, i pot ser molt inventiu... especialment quan està en una dificultat.
Així que tot el que havia de fer era convèncer-ho per ajudar-me a rescatar a la princesa. Bé, la sola paraula princesa va atreure el seu interès. No obstant això, es negava a arriscar el seu coll, fins que vaig assenyalar que era rica i òbviament li donaria una gran recompensa per la seva ajuda. No vaig esmentar que probablement la major part de la seva riquesa havia volat en forma de fum amb Alderaan. La idea de més diners li va ajudar a canviar d'opinió, i va estar d'acord a ajudar-me a rescatar-la!
Depenia de mi desenvolupar un pla. Abans d'això, la majoria dels meus plans eren coses senzilles: com arreglar maquinària agrícola trencada, o com fer-li una broma a Windy a casa. Ara havia de ser més llest que els soldats imperials i rescatar a la princesa de la seva cel·la, la qual devia estar vigilada.
Però llavors em vaig adonar d'alguna cosa: nosaltres érem guàrdies.
I instantàniament vaig saber com podríem infiltrar-nos a l'àrea de detenció. Vaig explicar el meu pla a Han i Chewie. El wookiee es va queixar sorollosament, perquè implicava que ell semblés el nostre presoner. Si l’estàvem portant a les cel·les per algun crim, els altres guàrdies ens deixarien passar. Després podríem arribar a la cel·la de la princesa i treure-la.
Per descomptat, després hauríem de tornar al Falcó amb ella, esperant que ningú ho notés. Vaig pensar que, en una nau d'aquella grandària, devia haver-hi treballadores dones, de manera que potser una princesa no ressaltaria com un polze inflamat. Per descomptat això va ser abans de saber que l'Imperi rarament utilitza dones o alienígenes en les seves forces. Així d'estretes són les ments de Vader i la resta. No creuen que les dones siguin útils!
En qualsevol cas, vaig decidir concentrar-me en els problemes d'un en un. Quan haguéssim posat fora de perill a la princesa, la resta del pla podria ser resolt.
Amb una mica de sort, clar.
Malgrat les queixes de Chewie, Han el va aconseguir convèncer que la meva idea era bona. El portem a un grup d'ascensors amb unes manilles obertes posades. I ningú va semblar pensar que érem una altra cosa que dos guàrdies amb un presoner. Alguns d'ells van llançar mirades estranyes al wookiee, però ningú ens va fer preguntes ni ens va detenir.
Fins que vam arribar a l'àrea de detenció, per descomptat. Allà ens trobem amb un problema important. Hi havia un oficial de servei en l'entrada, i era el típic imperial de manual. Volia papers de transferència i tot tipus d'autoritzacions per Chewie que òbviament no teníem. Hi havia un parell de guàrdies amb ell, i estaven començant a sospitar.
Afortunadament, Han pensa ràpid. Va fer que Chewie escenifiqués una fugida, i mentre tots miraven a l'embogit wookiee, ell i jo aconseguim disparar als guàrdies. Desgraciadament, no abans que l'oficial fes sonar l'alarma.
Vaig esbrinar on estava retinguda la princesa i vaig anar directament a la seva cel·la. Han i Chewie es van quedar enrere per intentar arreglar l'embolic que havíem causat. Sentia l'adrenalina bombant ara, després d'aquesta lluita. No sabia si havia matat als guàrdies als quals havia disparat o si simplement els havia atordit. Per ser honest, realment no m'importava.
Pensava que em sentiria pitjor per matar a algú, però en aquest mateix moment tenia coses més importants en la meva ment. A més, el guàrdia m'hauria matat, així que va ser clarament defensa pròpia. I sí, estava retenint a la princesa i l'hauria matat. Però també era un ésser humà, algú amb una família que potser l’estimava. I potser l’havia matat. És un sentiment realment estrany pensar en això.
Però en aquell moment estava ocupat amb altres coses. Com salvar a una princesa.
Vaig trobar la porta de la seva cel·la i la vaig obrir sense cap problema. Ella estava dins desperta, i òbviament esperant ser portada per a l'execució. Mirà cap a mi, i totes les coses que havia planejat dir se'm van anar del cap.
Era encara més bella en persona del que semblava en l'enregistrament. Hi havia una mirada en els seus ulls que em va dir que mai suplicaria per la seva vida, i que lluitaria fins al final per seguir viva. Així que tot el meu «Hola, sóc Luke Skywalker», i les línies de «això és un rescat», van sortir netament del meu cap. Només em vaig quedar allà, titubejant una mica.
I em va preguntar, «No ets una mica baix per a un soldat d'assalt?». Com si això fos l'única cosa en la seva ment en aquell moment.
És bastant rar dir que això va fer que el meu cervell comencés a funcionar una altra vegada. Vaig aconseguir dir-li qui era, i em vaig llevar el casc. Això era perquè ella pogués veure la meva cara i notar que era sincer. També era per poder mirar-la millor. Les peces oculars del casc eren una mica distorsionadores.
Per descomptat no sabia qui era, així que vaig explicar que teníem la seva unitat R2, i que estàvem allà amb Ben Kenobi. Això va cridar la seva atenció, i va començar a fer preguntes que jo no tenia temps de contestar.
De sobte va haver-hi un munt de tirs, i Han i Chewie van baixar el túnel cap a nosaltres, disparant les seves armes darrere d'ells. Semblava que Han no havia aconseguit convèncer a la seguretat que no hi havia cap problema, i hi havia més guàrdies envaint l'àrea, tots a per nosaltres.
La princesa no estava precisament il·lusionada amb aquestes notícies, i Han estava fins i tot menys il·lusionat amb la princesa. Vaig poder veure que tots dos es van inspirar una immediata antipatia mútua. Però no tenien massa temps per expressar les seves diferències. Estàvem atrapats dins d'una àrea de màxima seguretat, amb guàrdies venint-nos des de l'única sortida.
No era un bon lloc per estar en aquell moment.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada