dijous, 24 de gener del 2019

La Lluita per la Justícia (IX)

Anterior


Novena Entrada

Ben m'estava ensenyant molt sobre la Força, i sense ell, no sé si alguna vegada tornaré a sentir sobre ella. Així que millor que registri el que pugui recordar, mentre segueixi fresc en la meva ment.
Si Ben era l'últim jedi, llavors mai arribaré a ser-ne un. Però sé que el que he après de Ben ha marcat una gran diferència en la meva vida. Puc sentir el poder al voltant i dins meu. Sé que els seus ensenyaments són prou importants per aferrar-se a ells. I transmetre’ls.
Ben i jo parlem molt sobre la Força, el camp energètic creat per tots els éssers vivents. Ben l’anomenava «una aura que alhora controla i obeeix», encara que deia que ningú, ni tan sols els mestres jedi o els científics, van poder trobar una veritable definició per a ella. Suposo que això és perquè està tant en la ment d'un com fora d'ella. No és alguna cosa sobre el que puguis posar el dit per controlar-ho i estudiar-ho. Has de creure en el seu poder per accedir al seu poder.
En qualsevol cas, si sembla confús, està bé. Ningú ho entén immediatament. Ben deia que aprendre la Força requereix gran paciència, que és una educació que dura tota la vida. Semblava pensar que, fins i tot a la seva edat i nivell de mestratge, encara estava aprenent.
En un altre temps, va dir Ben, els aprenents de jedi invertien una gran quantitat de temps contemplant-se i obrint-se gradualment a la Força. Però això era quan els jedi eren els líders de la galàxia i els guardians de la pau. Les coses han canviat. Ara no hi ha temps per a això. Ben volia que jo entrenés d'una manera més ràpida. Una aproximació més activa, més manual. Amb tot, els ensenyaments essencials són com sempre van ser. Aprèn a confiar en la Força. Aprèn a obrir els sentits i experimenta la Força.
De vegades penso que puc fer-ho. Però altres vegades no estic tan convençut. Ben em va dir que confiés en les meves sensacions i deixés d'intentar controlar-me a mi mateix. Hi ha vegades que haig de separar les meves accions del control conscient. No estic precisament segur de quan fer-ho, però Ben va dir que ho sabré quan arribi el moment.
Els funcionaments de la Força no són sempre directes, però són forts. Per això, Ben va saber que jo venia i que necessitaria la seva ajuda quan els habitants de les sorres ataquessin. D'alguna manera, si estàs obert, la Força et dóna informació. Com saber quan algú t'està seguint sense realment veure a ningú. En veritat és molt semblat a tenir un sisè sentit.
També pot ajudar-te a influir en els febles mentals, o en aquells acostumats a obeir ordres, com els soldats d'assalt. Ben va demostrar això en nombroses ocasions. Deia alguna cosa amb tal confiança total que els altres creien qualsevol cosa que digués; fins i tot repetien el que havia dit. Era increïble! Era com si Ben els hipnotitzés.
Crec que una de les lliçons més difícils per a mi és no ser enganyat per les aparences. Ben semblava un espellifat vell eremita, però aquesta no era la veritat. El Falcó sembla un munt de ferralla, però aquesta tampoc és la veritat. Haig de confessar que, si els meus amics estiguessin a prop, m'hauria avergonyit de Ben i el Falcó a primera vista. Però estic aprenent que les aparences no compten per a molt. Les tropes imperials semblen intel·ligents i impressionants, però en el seu cor són només covards i sicaris.
Ben em va explicar que la Força pot realitzar miracles. Que qualsevol cosa és possible quan estàs obert a la Força i deixes que flueixi a través teu. Així és com se suposa que haig d'utilitzar el meu sabre de llum: deixant que flueixi des de mi. Tot això tracta sobre deixar-te anar i confiar en la Força.
Per descomptat, molt poques persones reconeixen o perceben la Força. I encara menys poden usar-la. Però un jedi sent la Força igual que qualsevol altre objecte físic. Un jedi pot explotar el seu poder.
Una de les coses més importants que Ben em va ensenyar és que si una persona sofreix, tothom sofreix. Si el mal no és detingut, un dia governarà a tota la gent, s'hagin oposat o l’hagin ignorat. I així, amb els ensenyaments de Ben al cinturó, marco el meu proper desafiament: lluitar per la justícia contra el mal i la tirania.

* *

Sempre he temut que estaria encallat en una granja la meva vida sencera. Però aquest ja no és el cas. D'una banda, la granja ja no està. Per un altre, puc sentir una diferència dintre meu. Potser sigui la Força. Potser només sigui tot allò pel que he passat. Però no sóc el mateix Luke Skywalker que era fa només uns dies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada