dimecres, 23 de gener del 2019

La Lluita per la Justícia (V)

Anterior


Cinquena Entrada

Ha succeït moltíssim des d'ahir, no sé si alguna vegada ordenaré els meus pensaments. Voldria tenir algú amb qui parlar per ajudar-me a resoldre tot això.
Estic en una petita cabina en la nau estel·lar el Falcó Mil·lenari, i sóc perseguit per tropes d'assalt. Encara és difícil comprendre que això realment m'estigui passant.
En veritat vaig subestimar en aquesta petita unitat R2. De vegades oblido com de llestos que poden ser els droides. R2 certament em va enganyar bé anit. No necessitava llevar-se el cargol de contenció per alliberar aquell missatge seu en absolut. Necessitava treure-se’l per poder escapar.
Es va marxar anit, però llavors era massa perillós buscar-ho.
C-3PO s'havia quedat enrere; encara portava el seu cargol de contenció. Però R2 tenia la seva ment mecànica fixada en Obi-Wan Kenobi, i devia haver rebut algun tipus d'instruccions sobre on trobar-ho, perquè havia partit sol, de nit, a través del Mar de les Dunes.
Estava encara més segur que abans que la seva ment funcionava malament. Ningú en el seu sa judici, humà o droide, aniria allà. No en va les temperatures arriben a ser tremendament altes. Un humà pot deshidratar-se en uns trenta minuts.
Els droides no es deshidraten, però el sol i la sorra poden ser perillosos. Tot aquest metall atreu la calor, sobrecarregant els seus sistemes refrigeradors; i, no importa quant acurat siguis, la sorra es fica per onsevulla. Realment pot arruïnar les entranyes d'un droide.
I després estan els habitants de les sorres, també coneguts com incursors tusken. No apareixen molt, però quan ho fan, res ni ningú està a resguard d'ells.
No tenia molta elecció excepte anar darrere d'ell. No tant pel bé d’R2 (encara que sí ho sentia una mica pel petit droide) com perquè el necessitàvem de debò per ajudar amb la collita. No em vaig atrevir a explicar a oncle Owen el que el droide havia fet. Només li donaria un atac i probablement decidiria desballestar-ho i obligar-me a realitzar el seu treball.
Així que no hi havia res a fer excepte carregar el meu landspeeder i sortir a per ell. Si els vents no havien estat massa actius, sabia que podria seguir el seu rastre. 3PO em va convèncer per deixar-li venir també, afirmant que podria raonar amb la unitat R2. No havia estat massa bo en això fins aquest moment, però si venia, llavors també podria posar-li un ull damunt. Diu ser lleial, però el mateix deia R2 just abans de fotre el camp.
Detectem alguna cosa del rastre d’R2 dirigint-se directament als Erms de Jundland. Això era interessant, perquè aquesta era l'adreça en la qual vivia Ben Kenobi. També era on es rumorejava que estava vivint la gent de les sorres.
Portava la meva pistola blàster, per si de cas. Sóc bastant bon tirador amb ella, si se'm permet dir-ho. Però mai he disparat a res més gran que una rata womp, i no són precisament brillants. Atroces, sí, però bastant estúpides també. No obstant això, no estava segur de poder arribar a matar a un habitant de les sorres. Pot ser que siguin salvatges, però segueixen sent éssers intel·ligents.
Fins i tot disparar a un en defensa pròpia em faria sentir-me rar.
No és que tingués l'oportunitat. Sortim i finalment vam agafar a R2. Estava rodant per un canó, encara en direcció al Mar de les Dunes. Li vaig ordenar que parés, però es va negar. Seguia insistint en la seva missió, en els plànols secrets, i en haver d'arribar fins a Obi-Wan Kenobi. Haig d'admetre que vaig pensar que simplement s'estava sobreescalfant. I quina imaginació! Tot aquest rotllo d'una missió secreta era increïble.
Però les coses van ser com més va pitjor. R2 va detectar alguna cosa, així que vaig fer un cop d'ull amb els meus electrobinoculars. Vaig albirar un parell de banthes vigilats per un habitant de les sorres. Al principi no ho vaig entendre. Sempre cavalquen un per bantha. Llavors, per què hi havia només un habitant de les sorres amb dos banthes?
Senzill. L'altre habitant de les sorres estava aguaitant-me!
Però abans que jo pogués esbrinar-ho, em va atacar, derrocant-me. No vaig tenir ni una oportunitat d'utilitzar el blàster.
Els habitants de les sorres són molt alts i com murs d'acer. Aquest va empènyer a 3PO cap a una petita caiguda i em va llançar contra el terra.
Llavors va venir cap a mi amb el seu bastó gaderffiï.
Mirar a la mort a la cara et fa alguna cosa. Vull dir, realment mai abans havia pensat de morir. Sempre vaig saber que eventualment li passa a tothom, però no a mi, no ara. Fins i tot les boges carreres voladores que he fet amb Biggs i Windy eren més com uns jocs que alguna cosa que pogués matar-te. Però vaig veure en la forma en què va atacar que anava a matar-me. Va alçar la seva arma.
I jo estava massa atordit per defensar-me.
Vaig pensar que estava condemnat. Que era la fi. Mai arribaria a explorar la galàxia. Mai veuria els estrelles de prop, ni visitaria altres mons. No podia creure que m'anessin a matar pel contingut del meu landspeeder i un parell de droides.
Semblava tan fútil, tan sense sentit, morir d'aquella manera.
I llavors va arribar aquest soroll tan estrany; em va portar un parell de segons identificar-ho com un drac krayt. Udolà i va ressonar pertot arreu, estremint la meva espinada. Encara que va fer més que això a l'habitant de les sorres. No podia veure la seva cara, per descomptat; però cada múscul del seu cos anunciava por. El següent que vaig saber va ser que l’incursor tusken s'havia anat.
El primer de tot, estava realment content d'estar viu. Sabia com era d'afortunat. I segon, m’estava espantant de debò, jaient aquí en el terra mentre la criatura que havia espantat a l’incursor tusken se m'aproximava. Però simplement no tenia forces per aixecar-me i fugir a un lloc segur. M'havia copejat el cap malament en caure, i no podia posar-me dret.
Llavors el monstre va aparèixer.
Si no hagués estat tan agitat, podria haver-me rigut. El monstre va resultar ser un ancià en túnica protectora, portant alguna cosa com una banya, a través de la qual bufava per produir aquell terrible xiscle. Era el vell Ben Kenobi, i les hi havia arreglat per salvar la meva vida una segona vegada!
Òbviament els seus dits tenien certa habilitat, perquè em va ajudar a posar-me dret manipulant els meus adolorits músculs i nervis. Això i un xarrup d'aigua em van fer sentir millor en un parell de minuts.
Resultava que Ben havia imitat el crit d'un drac krayt, l'única cosa que aterra als habitants de les sorres, que és pel que havien fugit sense mirar enrere. Pot ser que fos un excèntric vell ermità, com deia oncle Owen; però era certament bo a arribar just quan se li necessitava, i a saber exactament què fer.
No veia com podia ser pura coincidència el fet de trobar-me a Ben. Però tenia més sentit creure que Ben simplement passava per allà, que creure que d'alguna manera havia percebut la meva dificultat.
Però això és el rar: Ben havia estat buscant-me.
No obstant això, es va sorprendre d'esbrinar que estava amb una parella de droides. I fins i tot més quan va descobrir que R2 afirmava pertànyer-li.
Veureu, Ben és Obi-Wan Kenobi. No estic segur de què va tot això, tret que solia ser algú realment important: un cavaller jedi. I després, per alguna raó, va decidir desaparèixer un temps. Així que va començar a dir-se Ben Kenobi. M'és una mica estrany, però aviat vaig descobrir que Ben no estava tan boig com l’oncle Owen intentava que semblés. Una mica excèntric, potser, però no boig.
Ben ens va portar a casa seva. 3PO estava danyat per l'atac de l’incursor tusken, i necessitava algunes reparacions ràpides. No podia retornar-ho a la granja en l'estat en què estava. El meu oncle s'hauria posat furiós.
La seva casa era petita i senzilla. Tenia uns pocs aparells, com un vaporitzador per obtenir la seva pròpia aigua i coses així. Però no hi havia droides ni cap tipus de transport. Realment sí anava caminant a tot arreu!
No crec que pogués arreglar-me-les sense droides, o speeders, o un centenar de coses més; però Ben no les necessita i no les troba a faltar.
Amb prou feines podia creure-ho quan em va explicar que era un cavaller jedi. Vull dir, no sabia que quedés cap cavaller jedi. Ni estava segur que haguessin existit alguna vegada en el passat.
Quan era petit, vaig sentir sobre els jedi a l'escola. Li vaig preguntar al meu oncle sobre ells, i em va dir que eren només històries. Tia Beru em va explicar que una vegada va haver-hi grans i savis cavallers que mantenien la pau, anomenats jedi, però que feia molt temps que ja no estaven. «La majoria de les històries que expliquen sobre ells simplement van créixer i van créixer», va explicar. «No creguis tot el que sentis».
I aquí estava Ben, dient-me que havia estat un cavaller jedi en la seva joventut! Era increïble, en part per descobrir que realment hi havia hagut jedi, i en part perquè «el vell boig Ben» havia estat un d'ells.
I llavors Ben em va sorprendre de debò. Em va explicar que el meu pare també havia estat un jedi, i bon amic seu!
El meu pare...
Tota la meva vida m'he preguntat pel meu pare. Quina classe d'home era? Oncle Owen mai m'havia explicat molt, només que havia estat navegant en un transport d'espècies. Es necessita habilitat per pilotar per l’hiperespai, i sempre vaig suposar que havia heretat les habilitats de pilotatge del meu pare. Oncle Owen mai m'havia dit que el meu pare era també un jedi.
Segons Ben, el meu pare va ser un heroi: un gran pilot, un gran guerrer i un gran home. Havia estat entrenat per Ben per ser un jedi, i el meu pare era un dels millors alumnes d’en Ben.
Oncle Owen sabia tot això també, però mai m'havia revelat una paraula. Ben pensa que oncle Owen feia malament a ocultar la veritat, però no ho diu.
Puc veure que oncle Owen realment creia que el que estava fent era el correcte. Sempre em va impedir aprendre a lluitar i conèixer la veritat sobre el meu pare. Intentava fer-me com era ell: un granger, no un aventurer.
Però això era ell, no jo. Suposo que, fins i tot encara que mai els vaig conèixer, hi ha molt dels meus pares en mi. Per això sempre he estat tan inquiet, sempre buscant una mica més. Sabia que em faltava alguna cosa, només que mai vaig entendre què era. Ara crec que començo a entendre-ho.
Aparentment aquella renyina que el meu oncle Owen va tenir amb Ben va ser perquè aquest volia explicar-me la veritat, i oncle Owen no ho permetria. Per això va fer fora a Ben i em va fer totes aquestes preguntes sobre el que Ben m'havia estat explicant.
Resulta que Ben m'ha estat fent una ullada a la seva pròpia manera. Així és com sabia que avui passava necessitat i va aparèixer just a temps per ajudar-me.
I després em va oferir un regal, una cosa que havia pertangut al meu pare. No semblava molt, només una barra petita i gruixuda amb un botó. Però era el sabre de llum del meu pare.
Un sabre de llum!
Havia sentit de tals armes, però mai n’havia vist una. Segons les històries, a un jedi li lliuraven el seu sabre de llum en el seu primer dia d'entrenament. Ben em va explicar que requereix gran habilitat usar un sabre de llum, a diferència d'un blàster o un tallador de fusió. Per això era considerat un gran símbol ser capaç d'utilitzar-ho bé. I Ben va dir que el meu pare volia que jo ho tingués quan fos suficientment gran.
De fet, Ben volia donar-m'ho quan ens vam trobar fa cinc estacions, però oncle Owen s'havia negat categòricament. Temia que, si jo empunyava un sabre de llum, sortiria en alguna boja croada amb Ben.
Potser tenia motius per estar preocupat. Només sostenir el sabre de llum a la meva mà, i fer moviments lents, acurats amb ell, era... No sé. Com res que hagués sentit abans. Era com si fos part de mi; estava connectat d'alguna manera a ell. No com un blàster; això és només una arma que aixeques i dispares. El sabre de llum és una cosa elegant, controlat... simplement em sento molt bé quan el sostinc a la meva mà.
I havia estat del meu pare. Gairebé podia sentir-ho aquí, com si la seva mà, també, l’estigués subjectant encara. Estava lligat a través del temps al meu pare mitjançant aquest sabre de llum, i un se sentia bé.
Us diré una cosa: mai em separaré del meu sabre de llum.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada