dimarts, 22 de gener del 2019

La Lluita per la Justícia (III)

Anterior


Tercera Entrada

Pensava que avui seria el millor dia de la meva vida. El començament d'alguna cosa nova. Alguna cosa que mereixés la pena. I per descomptat alguna cosa diferent a l'agricultura d'humitat!
No vull passar la meva vida en una constant cerca d'aigua. Tot el que fem aquí és lluitar contra les caloroses i seques condicions de Tatooine. Ens costa tots els nostres esforços mantenir els vaporitzadors a temps complet per produir aigua suficient per sobreviure.
Oh, oncle Owen i tia Beru ho fan bé. Amb la meva ajuda, clar. Però avui sóc prou gran per marxar-me. I oncle Owen ho va prometre.
Només que ha incomplit aquesta promesa.
Diu que haig de treballar aquí un altre any, i llavors podrà reemplaçar-me. He treballat aquí tota la meva vida. Pensava que anava a tenir l'oportunitat de deixar de perdre el temps en aquesta granja i fer alguna cosa.
Sé que no hauria de ser tan dur. Vull dir que oncle Owen i tia Beru em van acollir quan era un bebè, i m'han criat com si fos el seu propi fill. Ells mateixos mai van tenir fills, i sempre han estat bons amb mi. Aquí no tinc queixes, encara que m'agradaria haver conegut als meus pares.
I aquesta granja és la vida d'oncle Owen. És un bon home, això ho sé. Però els seus horitzons només s'estenen tan lluny com ho fa la granja. Ja només va rarament a la ciutat, preferint enviar-me als seus encàrrecs. Es queda aquí fora, treballant i suant tot el dia per produir una mica d'humitat. I és feliç amb això. És una vida fatigosa, però és la que ell tria.
El problema és que no puc fer-li veure que no és la vida que jo trio. La idea de gastar la meva vida aquí, reparant vaporitzadors defectuosos i programant droides de granja, fa que vulgui cridar. Vull experimentar la vida en la galàxia, on realment succeeixen coses! De vegades simplement m’assec fora de nit, mirant a dalt cap a les estrelles, i imagino com seria estar aquí fora.
Per descomptat, Biggs ja no ha d'imaginar-se res. Ja s'ha graduat a l'Acadèmia, i s'ha guanyat les seves ales. M'alegro de debò per ell, però mentiria si digués que no estic gelós també. Estarà aquí fora a l'espai, volant i visitant tots els llocs dels quals hem parlat cent vegades.
Va ser genial veure a Biggs. Però em va fer adonar-me del molt que el trobo a faltar. I que passaré un altre any sencer sense un millor amic amb el qual volar en T-16. Ja està molt per davant meu, però no m'ho va refregar; i em va dir, una cosa casualment, que no és gran cosa. Però vaig poder veure l'orgull en els seus ulls, i sentir la gana en la seva veu.
Afortunadament, puc codificar aquestes entrades de manera que ningú més pugui reproduir-les. D'una altra manera, mai revelaria el que Biggs em va explicar. No planeja seguir amb la seva ocupació en un vaixell. Saltarà de la nau en la primera escala, i unir-se a la Rebel·lió!
Li vaig dir que estava boig per pensar que realment podria trobar als rebels. Em refereixo al fet que, si l'Imperi no pot trobar-los, quines són les seves opcions? I fins i tot si sí els troba, no estic tan segur que sigui una gran cosa. Vull dir, tots sabem que l'actual govern no és el millor de la galàxia. S’emporten la seva part de tot, i suposadament mantenen l'ordre. Però, en conjunt, gairebé deixen a Tatooine en pau.
De totes maneres no és que hi hagi res aquí que els interessi.
Cert que he sentit sobre algunes coses terribles que les tropes de l'Emperador han fet. Però són només històries. Mai m'he trobat amb ningú que realment pogués recolzar les històries amb fets. Pot ser que no siguin més que murmuris descontents. No obstant això, potser les històries siguin totes certes, i l'Emperador és el tirà que afirmen, i mereix ser derrocat. No sé. És només política, com sempre. No té res a veure amb mi.
Per descomptat, si estigués aquí fora, entre les estrelles, potser sabria més. Llavors podria prendre una decisió, fins i tot la mateixa que Biggs ha pres. Per descomptat, ell creu que està fent el correcte. I coneixent a Biggs, probablement ho estigui.
Suposo que Biggs es preocupa per mi tant com jo per ell. Va tractar de dir-me que deixés la granja. Va dir que jo necessitava pensar què és important en la vida. Tenir clares les meves prioritats. Sap per què he treballat tan dur per arribar a ser el pilot més enèrgic, més ràpid, més agosarat de la ciutat. Però seguir el seu camí i fer el que va fer... simplement no és tan fàcil.
Oncle Owen no em deixarà marxar, i els dec a ell i a tia Beru massa com per simplement abandonar-los. Al principi pensava que oncle Owen no volia deixar-me anar perquè sóc una ajuda barata en la granja. Però és més que això. Sembla espantat. Com si sabés que, si tingués l'oportunitat, em sacsejaria la pols d'aquest planeta dels meus peus i mai tornaria. I li espanta el que pugui passar-me si ho faig.
Però no pot veure el que em passarà si no ho faig? Aquest planeta em succionarà tota la vida. El meu cos donaria voltes fent feines, però el meu esperit estaria mort. No sé com ho faré, però algun dia haig de sortir d'aquí; fora, cap les estrelles. Hi ha moltíssims mons i meravelles que veure, molt per descobrir.
És on estic destinat a estar. Sé que ho és.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada