dijous, 24 de gener del 2019

La Lluita per la Justícia (XI)

Anterior


Onzena Entrada

Vaig haver d'interrompre aquesta última entrada a meitat per rellevar a Han una estona als controls del Falcó Mil·lenari. I, per ser honest, perquè estic arribant a la part que realment temo: la mort de Ben. Però simplement haig de serrar les dents i seguir amb això. Així, puc intentar controlar com em sento.
Bé, Leia (em va demanar que deixés de dir-la princesa perquè odia la formalitat) es va adonar que jo la hi havia espifiat. «En això li dieu rescat?», va reclamar.
Suposo que hauria d'haver-me molestat que no estigués més agraïda; Han estava certament irritat. Després de tot, havia estat programada la seva execució, i estàvem fent el que podíem per treure-la d'allà viva. El problema era que no semblava haver-hi cap manera d'escapar de totes aquelles tropes d'assalt. En Han em va mirar buscant un pla; jo no tenia a qui mirar.
I se m'havien esgotat les idees.
No obstant això, a la Leia no. Sempre havia imaginat a les princeses com aquestes joves consentides amb estupenda pell, bells cossos, pares rics i cervell permanentment en neutre. Però la Leia no és gens semblat a això. Bé, no, no és això al que em refereixo. És preciosa, però no està acaronada o consentida, i el seu cervell és òbviament molt actiu.
Va agafar el meu blàster i va obrir un forat en la paret del túnel. No vaig saber per què fins que va explicar que era la manera en què sortien les escombraries, i si les escombraries sortien, bé podríem nosaltres. Sonava bastant raonable, però amb ràfegues de blàster incendiant l'aire des d'on estaven els soldats, gairebé qualsevol cosa hauria sonat bastant raonable en aquell moment. No teníem molta més opció que seguir-la.
Va haver-hi una caiguda, i després aigua densa, amb escombraries escampades. El que no hi havia era una porta de sortida. L'olor era horrible, i no volia ni pensar en el que podia estar surant al nostre voltant. L'aigua arribava aproximadament a la cintura; almenys, esperava que fos aigua.
Llavors les coses es van posar realment malament.
Hi havia alguna cosa viva aquí dins. No sé què, perquè en realitat mai la vam veure. Només hi havia llums de baixa intensitat en el lloc, així que majorment vèiem formes i ombres. Però fos el que fos, era gran i era aquàtic. I, aparentment, menjava gairebé qualsevol cosa. Els imperials devien usar-ho per desfer-se dels residus orgànics, la qual cosa tenia sentit. En qualsevol cas, el problema amb això era que nosaltres érem orgànics, i la cosa va anar a per nosaltres.
Específicament, a per mi.
De sobte uns tentacles es van embolicar al meu entorn, i vaig ser arrossegat sota l'aigua. Vaig tenir just l'avís suficient per permetre'm aspirar aire per omplir els pulmons. Però vaig perdre el meu blàster quan vaig ser arrencat del suport dels meus peus. Sí, tenia el meu sabre de llum, però estava dins de l'armadura que vestia, i no creia que el monstre que m’havia enxampat em permetés treure-ho. Vaig lluitar en la fosca, immunda aigua, intentant alliberar-me, i tractant de no respirar.
Admetré que estava rígid de por. No hi ha res pitjor que barallar-se amb alguna cosa que no pots veure, a càmera lenta perquè estàs sota l'aigua. Volia cridar, i no podia. Érem únicament jo i aquesta cosa en la foscor.
Llavors vaig sentir... la seva llengua, suposo. Alguna cosa que va friccionar al llarg de la meva armadura i després per la meva cara. Volia vomitar, però estava massa ocupat aguantant la respiració. Vaig sentir aspror, com uns grans de sorra en la pell.
I després simplement em va deixar anar.
No sé per què. Pensant-ho de nou, la raó més òbvia és que era un escombriaire. Menjava deixalles. I jo estava viu, camejant (bastant) i molt més calent que el seu menjar normal. Simplement no m'ajustava al seu gust, així que em va deixar anar.
Em vaig posar dempeus trontollant-me i vaig inhalar profundament. Gairebé vaig desitjar no haver-ho fet, perquè llavors vaig poder saber quina olor feia, i era horrible. Però m'alegrava tant d'estar viu, que en realitat no em va importar.
Llavors, de sobte, sentim el so d'uns motors. Havia sentit alguna cosa retrunyint quan estava sota l'aigua, i probablement el-que-fos també. Potser això és pel que em va deixar anar: sabia el que aquest soroll significava, i tenia alguna via de sortida de l'habitació.
No ho vam entendre al principi.
No estàvem només en un abocador d'escombraries; havíem caigut en un compactador de residus. I anàvem a ser compactats amb les escombraries!
No sé si els imperials ho van fer deliberadament, o si el compactador simplement funcionava segons una programació regular. En qualsevol cas, la nostra sort havia empitjorat. Les parets s'acostaven, i estàvem destinats a quedar-nos molt més prims.
A tots ens va entrar pànic i tractàrem d'embussar les parets. No vam tenir cap sort, naturalment. Les coses començaven a posar-se molt malament per a nosaltres una altra vegada, i Han i Leia intercanviaven insults mentre les parets s'acostaven més.
Llavors el comunicador va sonar, i 3PO estava a l'altre costat. Ell i R2 havien tingut algun problema, però no tenia temps per a cap història tediosament llarga. Li vaig ordenar que fes que R2 desactivés els compactadors d'escombraries i després ens obrís la porta, ràpid!
Va ser un alleujament increïble sortir d'allà. Fèiem una olor repulsiva, per descomptat, i els micos que Han i jo encara vestíem sota les armadures de soldats d'assalt estaven mullats.
D'alguna manera, fins i tot després de caure en les escombraries, Leia se les va manegar per estar preciosa. Aparentment, Han estava massa ocupat discutint amb ella per notar-ho.
Esperava tenir un passeig fàcil i sense incidències de tornada al Falcó. Però les tropes d'assalt tenien altres idees. Anaven darrere de nosaltres una altra vegada. No vam tenir cap més opció que sortir corrent i intentar arribar a la nau des d'una altra direcció. D'alguna manera, Leia i jo ens separem d'en Han i Chewie durant la lluita i la carrera. Però almenys anàvem armats amb fusells, la qual cosa ens feia sentir una mica millor.
Se suposa que l'armadura de soldat reflecteix els rajos de blàster. És per això pel que la porten en primer lloc. Només hi ha diversos punts febles als quals encertar si ets un tirador suficientment bo. Les articulacions, per exemple, o el coll. I si apuntes amb precisió, les peces oculars. La majoria dels imperials no eren molt bons tiradors. Potser perquè estan acostumats només a acorralar a la gent i assassinar-la, la qual cosa no requereix molta habilitat. Van tenir dificultats disparant-nos, perquè ens ajupíem i ens evadíem i retornàvem molt foc. Era un tirador bastant decent a casa; quan hi ha poc més que fer, tendeixes molt a practicar tir. Així que la majoria de soldats als quals vaig donar van romandre abatuts. El que em va sorprendre va ser que la Leia també era bona. Òbviament també havia practicat molt.
La nostra sort, per descomptat, no podia durar. Tard o d'hora ens trobaríem amb algú que realment pogués disparar dret. Leia i jo ens vam ajupir sota una porta i vam fer esclatar el forrellat després de nosaltres, només per descobrir que ens havíem segellat a nosaltres mateixos en un problema, no fora d'ell.
Estàvem a la part alta d'un pou de baixada que conduïa a les profunditats de l'estació. No sé quant queia, però devien ser quilòmetres. Era una estació gran. Hi havia una porta a l'altre costat del pou, i absolutament cap manera de superar-ho fins a ella. Hi havia una rampa que podia estendre's a través del pou, sempre que no haguéssim volat els controls ja, clar.
De manera que estàvem encallats i els soldats ho sabien. Tot el que havien de fer era volar la porta i empènyer-nos.
No obstant això no anava a entrar en pànic i fer que la princesa pensés que jo era un imbècil. En el seu lloc, vaig considerar les nostres opcions. No hi havia res amb el que fer un pont, però el meu ull va captar una extensió de canonades uns deu peus per sobre d'on estàvem.
Potser poguéssim gronxar-nos fins a l'altre costat.
En el meu cinturó tenia diversos objectes que eren útils en la granja, un dels quals era un rodet de cable. És de molt alta resistència, perquè mai sabies quan necessitaries tirar d'un droide embussat per treure-ho d'un embornal d'humitat o el que fos. I hi havia un petit garfi al final, habilitant-ho per encaixar en el seu lloc i aferrar-se. Així que ho vaig treure i ho vaig llançar sobre la barra per sobre de nosaltres. Va espetegar i es va enganxar.
«Agafa't!», li vaig dir a Leia.
Va entendre el que estava fent i em va agafar amb força. Vaig desitjar tenir més temps per apreciar aquella abraçada; llavors, abruptament, em va besar.
«Per a la sort!», va explicar.
Bé, en veritat necessitàvem tota la sort que poguéssim aconseguir. El contacte dels seus llavis va cremar en la meva galta, i vaig prendre un profund alè i em vaig gronxar.
Ho aconseguim, encara que el meu aterratge va ser una mica tremolós. Llavors la Leia va obrir la porta i ens vam dirigir de tornada a la nau. Els imperials encara no havien obert la porta més allunyada, de manera que no sabien que havíem creuat a l'altre costat.
Encara tenia els budells regirats mentre corria amb la princesa. M'havia besat! Val, va ser només un frec a la galta, però era l'única dona que m'havia besat. Oh, tia Beru ho va fer quan era petit, però les parents no compten. Em va fer sentir molt bé. Començava a agradar-li a la princesa! I jo estava boig per ella, per descomptat.
Mai havia conegut a ningú com ella. Leia té una gran franquesa amb si mateixa, una gran certesa que el que fa és el correcte. No veu la seva posició com una que li doni drets, sinó com una que li dóna oportunitats. No es pot evitar admirar-la.
Bé, jo no puc, en qualsevol cas.
Han no pot entendre per què ella lluita per als rebels. És rica! Diu que el que importa en la vida són els diners, i això és tot el que vol. Pot ser que això sigui el que ell mateix creu, però jo no. Crec que hi ha més en Han Solo del que ell vol que la gent vegi. Oh, certament li interessen els diners, però no crec que sigui tan egoista com aparenta ser. No pot ser tan superficial.
Puc admetre que estic parlant tant aquí perquè realment no vull parlar del que va passar a continuació. Però no ho puc seguir evitant, no importa com sigui de dolorós. Així que respiraré profundament i continuaré...
Aconseguim la badia d'atracada més o menys alhora que Han i Chewie. Els droides també estaven allà, però Ben encara no havia tornat. Han i Chewie van córrer cap al Falcó. Leia, per descomptat, el va mirar de la mateixa manera que jo quan l'havia vist per primera vegada.
«Vau venir en això?», ens va preguntar. «Sou més valents del que pensava».
Jo ja ho havia deduït en aquells moments, i vaig tractar d'explicar-li que Han feia semblar la nau ferralla deliberadament. D'aquesta manera, quan el Falcó passés rabent al costat dels imperials, serien agafats completament per sorpresa. No vaig arribar lluny amb la meva explicació, perquè de sobte vaig sentir aquesta esgarrifança clarament fins als ossos. Em vaig girar. Commocionat, vaig veure a Ben amb el seu sabre de llum activat.
El seu oponent era una figura que mai oblidaré. Vestia una negra armadura i una capa llarga i negra. Era un cap més alt que Ben, i resultava obvi que era tremendament fort. Així i tot Ben ho mantenia a ratlla sense massa esforç.
Ben devia haver-hi trobat problemes mentre remenava el raig tractor. Ens va albirar mentre lluitava i va assentir per mostrar que ho havia arranjat. Ens podíem anar.
Tret que no podíem abandonar a Ben, clar.
La persona amb la qual estava lluitant podia ser només un home. Em vaig adonar llavors que Ben ho havia sentit quan havíem aterrat. Havia de ser Darth Vader, l'home que va matar al meu pare. El vaig mirar amb odi i avorriment, sense importar-me el que Ben havia dit sobre tals emocions obrint-te al costat fosc de la Força.
Amb tot el que portava dins, vaig desitjar que Ben el matés.
I Ben ho va saber. Puc assegurar-ho. Podia sentir-me a través de la Força. Llavors va fer el més increïble i idiota que podria haver fet.
Es va apartar de Vader i li va dir unes paraules. Després va aixecar el seu sabre de llum, no per lluitar, sinó com una espècie de salutació burleta.
No m’ho podia creure! Ben anava guanyant, i simplement es va rendir!
Vader va cobrar avantatge del moviment de Ben, per descomptat. No va fer res noble o quixotesc com retornar la salutació. Va baixar el seu propi sabre de llum des de per sobre del seu cap i directament a través de Ben.
Almenys, això és el que hauria d'haver passat. Hauria d'haver-hi hagut dues parts de Ben, tallades gairebé per la meitat, jaient en la coberta.
En el seu lloc, només estava el murmuri de la seva capa posant-se en el terra.
No ho vaig entendre llavors, i no ho entenc ara. D'alguna manera, el cos de Ben simplement s'havia esvaït. Vader havia guanyat el combat, però no tenia res per demostrar-ho excepte la capa de Ben i el seu sabre de llum desactivat, rodant per la coberta.
No importava. Ben estava mort. Simplement vaig embogir. Just allà i llavors, tot el que volia fer era atacar a Vader i matar-lo. Només volia abalançar-me allà i destrossar a Vader, tros a tros. Malgrat els soldats que havien aparegut i ens estaven disparant. D'alguna manera em semblaven insignificants. Mai se'm va ocórrer que realment poguessin matar-me.
Només dues coses van impedir que em matessin. En primer lloc, el Falcó estava llest per desenganxar, i Han i Leia estaven preparats per anar-se amb ell. No anaven a deixar que em quedés enrere i morís. Vaig lluitar per alliberar-me d'ells, per anar a venjar a Ben; però encara estava prou entenimentat per no voler fer-los mal.
I llavors va succeir.
Vaig escoltar la veu de Ben, tranquil·la, en la meva oïda, tan definidament com he escoltat la veu de qualsevol en la meva vida.
«Corre, Luke, corre!», va ordenar.
Ni vaig pensar en això llavors. Si Ben volia que marxés, ho faria. Em vaig girar i em vaig llançar a la nau. Han la tenia a dalt i enfilada cap a les portes abans fins i tot que pogués asseure'm. Afortunadament, les portes estaven en una alerta de proximitat i es van obrir quan el Falcó es va acostar a elles. Ben en efecte hi havia redirigit el raig tractor, i ja estàvem fora i lluny.
Ara teníem un nou passatger: la Princesa Leia Organa. Però havíem deixat un altre enrere en pagament.
Per què?
Per què, quan podia haver guanyat, va deixar que Vader el matés? No ho podia entendre. No tenia absolutament cap sentit per a mi. Si ho hagués fet per impedir a Vader atrapar-nos, potser podria haver-ho acceptat. Ben donant la seva vida per deixar-nos escapar, sí, això hauria estat heroic. Però no era això en absolut. Podria haver matat a Vader, estic segur d'això. Però no ho va fer. Per què?
Ben devia tenir gairebé tantes raons per odiar a Vader com jo. Vader va matar al meu pare, el seu millor amic. Vader va trair als jedi i els va conduir a la mort. Vader treballa per l'Emperador, un home malvat que fa víctimes dels febles i indefensos. I Vader, vaig saber per la Leia, va estar al comandament dels soldats a Tatooine que van matar als meus oncles.
Tot torna a Vader.
Així que, per què Ben no el va matar?
Leia diu que els jedi actuen de maneres misterioses. Però no entenc. És bastant dolent que Ben estigui mort, però no sé per què ho està, i això ho fa pitjor.
Només que... està mort, exactament? Estic segur que vaig sentir la seva veu allà a l'hangar. Sé que em va parlar després que el matessin. I això tampoc té sentit.
Oh, he sentit històries i llegendes sobre esperits, gent que torna després de morta. Però Ben indubtablement no va veure els esperits dels milers de milions de persones que van morir en Alderaan. Va sentir les seves morts com una gran pertorbació en la Força.
No vaig sentir res quan Ben va morir. Això és, res físic. Em va apunyalar el cor. Però si sóc tan poderós en la Força com Ben afirmava, no hauria d'haver-ho sentit quan va morir? Ben, per què ho vas fer? Com puc avançar sense tu?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada