diumenge, 20 de gener del 2019

The Truce at Bakura (XXIX)

Anterior


29 Una altra criatura d'allò més útil

Transcrit de les notes personals de Wilek Nereus, governador del sistema Bakura.
He registrat aquest relat que un contrabandista capturat va explicar al final del seu interrogatori. Era a punt d'ordenar la seva execució quan va començar amb una història entretinguda que li va mantenir amb vida diversos minuts més. La criatura que descriu no és ni un depredador ni un paràsit (tret que estenguem la definició de «espècie amfitrió» per incloure naus estel·lars), però crec que pot resultar útil. He ordenat diverses caixes amb ous.

Les paneroles-rata són autèntiques feristeles. De vegades les naus les enxampen, si es detenen en espaiports de baixa estofa. Es reprodueixen a l'interior de les mampares i en altres llocs foscos. Aixeca la mà... no, no, amb els dits junts... això és.
Tenen més o menys aquesta forma, i aproximadament aquesta grandària. Tenen l'esquena plena de milers de milions de petites plomes, de manera que si tractes de treure'ls d'una esquerda poden estarrufar-se i protegir les seves antenes. Llargues i esborronadores, com dues cues que estiguessin en l'extrem equivocat.
Fa unes sis estacions, vaig atracar durant massa temps a Ord Zad, i després d'això, just abans del meu segon salt, vaig advertir que la Bella no responia com de costum. Vaig haver de desmuntar gairebé la meitat de les mampares de la cabina abans de trobar el niu. Quan van veure la llum... pfft, es van llançar pels conductes. Al meu soci i a mi ens va costar set hores treure-les amb pinces i una hidroclau.
Què dius? Ah, la hidroclau és per aixafar-les una vegada que les has tret a coberta. Quan vaig veure la quantitat de cablejat que havien rosegat, vaig donar gràcies a l'espai que no haguéssim realitzat el nostre següent salt. Ens hauríem convertit en pols iònica.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada