dijous, 24 de gener del 2019

La Lluita per la Justícia (XII)

Anterior


Dotzena Entrada

Les coses estan succeint molt de pressa!
No tinc temps per pensar-ho tot detalladament, però la meva vida ha canviat tan dràsticament durant els últims dies que no sóc en absolut la mateixa persona que era. Estic havent d'adaptar-me molt ràpidament, canviar les meves creences i objectius i lluitar contínuament només per romandre viu.
Una cosa de la qual no hi ha dubte: ara sóc part de la Rebel·lió. Suposo que vaig saber que ho era quan vaig veure als meus oncles morts a Tatooine. Havia de lluitar contra qualsevol que pogués fer aquest tipus de coses. Però ara sóc oficialment un rebel, perquè hem arribat fins a l'Aliança Rebel, aquí en la quarta lluna de Yavin.
És difícil imaginar un món menys semblat a Tatooine. Allà, onsevulla que miris hi ha desert, amb potser alguna petita població aquí o allà. És una contínua lluita per absorbir l'aigua que necessitem de l'aire gairebé sec. Aquesta lluna, no obstant això, és un bosc, vast i luxós. En comptes de marrons desolats i blancs socarrats, el planeta és una explosió de verd i de vida. He sentit sobre tals mons abans, però trobar-se realment en un d'ells...
És el meu primer planeta alienígena! Bé, tècnicament és una lluna del gran gegant gasós Yavin. Però és moltíssim més meravellós que Tatooine. Ara mateix no viu aquí molta gent. Estan totes aquestes enormes ruïnes d'alguna antiga civilització, i la Rebel·lió ha ocupat una per usar-la com la seva base. L'únic problema és que ara l'Imperi sap que estem aquí.
Millor hauria de reprendre-ho on ho vaig deixar abans, per explicar això.
Vam escapar de l'Estrella de la Mort (així és com els imperials anomenen aquesta gegantesca estació espacial seva) només per ser atacats per caces TIE. No obstant això, el Falcó Mil·lenari està, naturalment, equipat amb armes. Han va prendre la torreta superior, i jo vaig prendre la inferior, mentre Chewie ens pilotava.
I llavors van venir alguns dels minuts més intensos de la meva vida.
Una cosa és fer pràctiques de tir al blanc, o carregar-se rates womp des d'un T-16; però és molt diferent disparar a alguna cosa que et retorna el foc. Els caces TIE passaven ràpidament i perillosament. Han i jo només seguíem disparant mentre Chewie esquivava tan bé com podia. No ho vaig fer massa bé al principi, però després li vaig trobar la manera. Eventualment Han i jo els enxampem a tots, i el Falcó va escapar a la velocitat de la llum!
Llavors va ser quan finalment ens assabentem de què passava. Resultava que la Leia estava darrere de molts esdeveniments. És senadora imperial, i sap prou per estar horroritzada pel que l'Emperador està fent. Ens va explicar a Han i a mi tota una cadena de coses terribles, des d'arrests i pallisses aleatoris fins a la destrucció d’Alderaan.
Leia va decidir unir-se a la Rebel·lió, i aviat va arribar a ser una dels seus principals líders. És molt fort, i òbviament ara està contenint el seu propi dolor perquè hi ha una tasca que fer.
Jo mateix intento fer el mateix. No hi ha temps per plorar als morts quan hi ha moltíssims més vius que potser se'ls uneixin si no fem el nostre treball.
En qualsevol cas, Leia va saber de l'Estrella de la Mort. Un agent rebel les hi va arreglar per aconseguir els seus plànols complets, els quals Leia estava portant a la base rebel quan Darth Vader i els seus homes la van interceptar. Ella va guardar els plànols dins d’R2, juntament amb el missatge a Ben. Llavors els droides van escapar, però ella va ser capturada. No va dir què va passar després, excepte que el Gran Moff Tarkin, qui està al comandament de l'Estrella de la Mort, va volar Alderaan com a advertiment. Ara va darrere d'aquesta base rebel, esperant acabar amb la Rebel·lió. I també pot fer-ho. Leia diu que l'Estrella de la Mort és gairebé imparable.
I és aquest «gairebé» amb el que hem d'explicar.
Leia es va adonar que Vader havia deixat anar al Falcó, amagant una abalisa rastrejadora a bord. Així que deuen saber on estem. És per això pel que vam poder realitzar la nostra fugida «tan fàcilment». No em va semblar fàcil al seu moment.
Però quines eren les possibilitats que poguéssim entrar en aquesta enorme estació plena de tropes i escapar vius? Crec que l'única cosa que vam fer que Vader no esperava va ser rescatar a la princesa. I portar a Ben a l'Estrella de la Mort perquè el matessin...
No. Millor que no pensi en això ara mateix. De tornada a la qüestió.
Ens dirigim a la base rebel, sabent que l'Estrella de la Mort anava just darrere de nosaltres. Està de camí cap aquí. No és només la sospita de la Leia, perquè un parell de naus de reconeixement han informat que avança. Desafortunadament no hi ha manera que la lluna pugui ser evacuada abans que arribi el satèl·lit, així que no tenim més opció que quedar-nos i lluitar.
Això és, la majoria de nosaltres. Han va decidir que no s'involucraria més. Va dir que està en això pels diners, els quals aparentment deu a un gàngster en Tatooine anomenat Jabba el Hutt. Leia es va assegurar que li paguessin, però puc dir que estava fins i tot més dolguda que jo.
Vaig tractar de parlar-li, també, per fer-li veure el que jo: que mereixia la pena lluitar per la Rebel·lió, i fins i tot morir per ella. L'Imperi havia de ser enderrocat. Han només va riure i va sacsejar el cap. Ell sabia que jo era un idealista, em va dir, però simplement no era el seu estil. En realitat no li importava qui estigués al comandament. Només tenia el seu treball que fer i unes garrofes que guanyar-se. Anava a agafar els seus diners i a marxar-se. Chewie semblava estar menys content amb la idea que Han, però tots dos estan decidits a anar-se. Els wookiees són així de lleials.
Haig d'admetre que estic decebut amb Han. De debò pensava que hi havia més en ell que només simple avarícia. No, encara penso que n’hi ha. L'avarícia simplement està ofegant a la resta d'ell. Realment no ho entenc, però no estic en la pell d'en Han. Potser si hagués crescut com ell, sempre en precarietat, valoraria més els diners. No conec el passat d'en Han, no parla molt d'això; però estic bastant segur que ha viscut una vida perillosa i inestable. Potser per a ell retirar-se ara és el curs d'acció lògic. M'agradaria entendre-ho així. No obstant això, m'agradaria encara més creure que podria lluitar per alguna cosa que mereixi més la pena que els diners.
Diu que tots som uns tanoques per voler encarregar-nos de l'Imperi. Que no tenim cap oportunitat. Que només anem a malgastar les nostres vides per res.
I potser tingui raó, en part. Tots podríem morir en aquesta lluita. L'Imperi, després de tot, té molts més recursos que la Rebel·lió. I tenen la seva arma definitiva, l'Estrella de la Mort. Així que sí, serà dur, i tal vegada tots morim. Però, fins i tot si ho fem, és tot per res, com Han afirma?
No ho crec. Sé exactament per a què lluito. Lluito per Ben, i oncle Owen, i tia Beru, i tota la gent d’Alderaan. Pels meus pares. Per aquells jawes assassinats, i per tots els altres als quals els imperials calciguen, com si les seves vides no valguessin res. Perquè no és veritat. Les seves vides eren totes dignes de viure. I, si em preguntes, mereix la pena lluitar per assegurar que no hi hagi més Alderaans, o Bens, o jawes que vagin a morir només perquè l'Imperi ho diu.
De manera que no crec que no sigui res. Crec que és una lluita per la qual mereix la pena viure. I, de ser necessari, per la qual morir. No m'agrada la idea de morir, clar. Especialment no ara, quan alguns dels meus somnis han començat a fer-se realitat. Estic aquí fora per fi, en un planeta remot, sota estrelles alienígenes. Estic marcant una diferència, lluitant per una causa en la qual crec. I crec que li agrado a la Leia de debò.
Potser no sigui la classe de tipus que madura per casar-se amb una princesa. Però ara sé que sóc prou afortunat per ser amic d'una. Malgrat el seu passat noble, Leia no té aires ni gràcies. Està preparada per lluitar i morir amb tots els altres.
Fins i tot vaig sentir a un dels metges dir que la van torturar a l'Estrella de la Mort. Mai ens va dir una paraula d'això, ni va deixar que l’alentís. És realment extraordinària, i m'enorgulleix només ser el seu amic. I el millor és que ella sent el mateix per mi.
És realment estrany. Malgrat totes les nostres diferències, sento com si l'hagués conegut tota la meva vida. O hauria d'haver-la conegut. Potser és la Força, o potser només il·lusions, però mai m'he sentit tan proper a ningú com amb Ben... Han... i Leia. Ara Ben està mort, i Han fuig mentre pot. Ara només som Leia i jo contra l'Imperi.
Però, d'alguna manera, semblen possibilitats bastant bones per a mi.
No només som nosaltres dos, clar. Hi ha molts altres rebels, i un d'ells és Biggs!
Amb prou feines m’ho podia creure quan ens vam trobar una altra vegada. Va ser genial veure’l. Però un complet sobresalt. Vull dir, sabia que volia unir-se a la Rebel·lió, però no tenia ni idea que havia tingut èxit i acabat aquí. Gairebé compensa la marxa d'en Han.
Per descomptat, Biggs era el sorprès de debò. Ell esperava que jo estigués allà a Tatooine, encara disparant a les rates womp i imaginant batalles espacials. Bé, tinc algunes històries que explicar-li! Després d'aquesta batalla, anem a celebrar la nostra reunió i posar-nos al dia amb les nostres respectives aventures. Tros de moment! No puc creure que realment tingui les meves pròpies històries que explicar. Històries que no el dormiran.
Ah, això és genial. Biggs i Luke, junts de nou!
Ja m'havia presentat voluntari per a l'acció, però havia de passar un test de simulador de vol abans que em deixessin volar en un dels seus caces repulsors. I Biggs estava a càrrec del test. Crec que ho va fer extra difícil, per ajudar a preparar-me per a la batalla real. Va executar una simulació de combat completa amb altes forces G. Era una bogeria! Hi havia tants atacants venint-me, que possiblement no podria passar-los a tots.
Així que imagineu com em vaig sentir quan Biggs va mostrar els resultats del meu test al Comandant Willard i a Líder Vermell. Sí, estava bastant nerviós. Líder Vermell se'm va acostar i va dir que només m'havien matat dues vegades. Mort dues vegades! Això no sonava molt encoratjador. Però Líder Vermell va explicar que en realitat ho havia fet bé, considerant que Biggs m'havia llançat una flota estel·lar sencera!
Rebria una nau. I el meu home ala no seria un altre que Biggs. Va agradar-me molt fer equip, i saber que Biggs i jo estaríem junts aquí a dalt.
No puc pensar en molta gent a la qual preferiria tenir lluitant amb mi més que a Biggs. Hem viscut molt junts. Quan va deixar Tatooine per anar a l'Acadèmia, realment vaig començar a sentir com si la vida m'estigués passant de llarg. Ara estem junts una altra vegada; bé, millor que la galàxia vagi amb compte!
Va ser graciós, no obstant això, quan vaig presentar a Biggs i a Leia. Ell es va posar tot vermell i tartamut, i va tractar de dir «Altesa» sense espifiar-la. No vaig poder evitar somriure. Suposo que és estrany conèixer a una princesa per primera vegada. Jo també estava bastant nerviós.
Però, en qualsevol cas, tornem a l'assumpte. Han també està equivocat en una altra cosa. Hi ha una oportunitat contra l'Estrella de la Mort. No és una oportunitat molt gran, però és l'única que tenim. Sembla que l'estació és virtualment indestructible, tret per una petita feblesa. L'arma que usa per destruir planetes genera una enorme quantitat de calor que ha de ser expulsada del satèl·lit. I només hi ha un respirador per a això. Els tècnics d'aquí han descobert que, si aquest port de fuita tèrmica pot ser bloquejat, la calor generada es quedarà dins de l'Estrella de la Mort i sobrecarregarà el sistema en segons.
Bum.
Si podem segellar el port. El problema és que és molt petit, i està localitzat en un canó artificial, guardat per armes. La majoria dels pilots que s'han presentat voluntaris per lluitar estan convençuts que és un objectiu impossible. Jo no estic tan segur. Val, és petit, però no gaire més petit que una rata womp, i Biggs i jo podíem disparar-los des dels nostres T-16 sense molts problemes. Molts dels altres pilots pensen que estic boig, que és un tir que ningú podria fer. És només xerrameca derrotista. Han de creure que és possible. D'una altra manera aquesta lluna seran enderrocs després que arribi l'Estrella de la Mort.
Estic en el Vol Vermell, amb Biggs. Està tan convençut com jo que podem fer-ho. Crec que una mica de la nostra confiança s'està enganxant a la resta del Vol Vermell, almenys. Hem de ser capaços d'aconseguir-ho.
Una cosa bona més: no estic completament sol en el meu ala-X. Necessitem droides per ajudar-nos a pilotar i manejar la nau, i m'han assignat a R2. Un dels tècnics va comentar que està abonyegat, i que tenen alguns models millors. Però no aniré amb ningú més. R2 i jo hem passat per molt junts, i aquest atac a l'Estrella de la Mort serà una altra aventura conjunta.
És gairebé l'hora de desenganxar. Aquesta podria ser la meva última entrada. Podria morir en aquesta incursió. Si és així, llavors potser aquest enregistrament sobrevisqui, de manera que un dia algú conegui com em sentia pel que ha estat passant.
Que la Força ens acompanyi a tots.
                    

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada