dijous, 6 d’octubre del 2016

Passar comptes (X)

Anterior



CAPÍTOL 10

Una vegada segura que s'havien allunyat dels seus perseguidors, Andra es va treure la caputxa.
-Gràcies per no caure -va cridar a Qui-Gon.
-Gràcies per rescatar-nos -va respondre Qui-Gon-. Estava a punt de començar a preocupar-me.
Ella va somriure i va accelerar. En uns minuts van aterrar al carreró proper a casa. Den i Andra van amagar els arrossegadors darrere d'un munt de lliscants polsegosos i abandonats.
- Hosti tu! -va exclamar Den quan es va treure la caputxa-. Hem aprofitat les possibilitats o no? La propera vegada que escapi d'un guàrdia de seguretat vull portar a un Jedi darrere!
Obi-Wan no va respondre al somriure amable d'en Den.
-No hauries d'haver-nos rescatat si ens haguessis advertit a Unify -va assenyalar.
-Vaig estar a punt de fer-ho -va protestar en Den-, però no vaig tenir oportunitat. Almenys vaig acabar venint.
-Només perquè jo vaig insistir -va dir l'Andra-. Vaig ser jo la que va proposar el rescat.
- Que em matin si jo no anava a fer-ho! -va protestar en Den-. No em vas donar l'oportunitat!
-Suggereixo que continuem la conversa dins -va dir Qui-Gon, examinant el cel-. Sé per experiència que la policia de Telos no es rendeix fàcilment.
Van pujar per la canonada i van entrar a la confortable llar d'Andra. La dona va començar a escalfar una mica de beure i va disposar una safata de pa i fruites. Obi-Wan es va abalançar sobre ella famolenc.
-No sé què fer -va dir Andra preocupada-. No podem tornar a entrar a Unify. Estic segura que han reparat les bretxes en la seva seguretat. Mai aconseguirem les proves que necessitem per demostrar que Unify està relacionada amb Offworld.
-Si haguéssim tingut més temps -va dir Den. Qui-Gon va mirar-lo fixament.
-Però tu no estaves molt interessat en res relacionat amb Offworld, oi?
Den es va agitar en el seu seient.
-És clar que sí. És que hi havia massa arxius. Tu mateix ho vas dir.
-Vaig veure la pantalla, Den -va dir Qui-Gon-. No estaves mirant els arxius sobre els Llacs Sagrats. Estaves buscant alguna cosa sobre la katharsis.
- Katharsis? -Andra es va donar la volta-. Per què?
- No em mireu així tots! -va protestar en Den-. Sóc un home honrat!
Qui-Gon va aixecar una cella. Obi-Wan semblava disgustat. Andra sospirà amb desesperació.
-D'acord, tampoc sóc honrat al cent per cent -Va admetre en Den-. Però sóc lleial! Estava buscant alguna cosa sobre la katharsis. Quan treballava allà vaig descobrir per casualitat... bé, no va ser casualitat, em vaig introduir clandestinament en uns arxius i vaig descobrir que Unify controla la katharsis.
Andra es va donar la volta amb una tassa a la mà.
- Estàs dient que no és el Govern qui la controla?
Den va assentir.
-Va ser Unify qui va idear la katharsis. Subornà uns quants del Govern perquè el projecte quallés. Bàsicament, Unify té al Govern a la butxaca.
Andra es va deixar caure en una cadira, atònita.
- Creus que Unify va dissenyar la katharsis específicament per desviar l'atenció del poble de les seves veritables intencions? Van a obrir tots els nostres parcs globals al desenvolupament. I nosaltres anem a pagar-ho!
-És realment diabòlic -va dir en Den-. És gairebé digne d'admiració. Hi ha d'haver un geni maligne darrere d'aquest pla.
Qui-Gon va mirar a Obi-Wan.
-Xànatos -va dir lentament. La naturalesa malvada del pla tenia una senzilla elegància que només podia ser pròpia d'en Xànatos.
Però Qui-Gon no havia acabat amb Den.
- I llavors per què estaves buscant de nou alguna cosa sobre la katharsis, Den? -preguntà-. Si ja sabies tot això, no hi havia molt més que descobrir.
Tots es van girar cap a Den. Ell els va tornar la mirada amb ferma innocència. Això significava, sens dubte, que estava a punt de mentir, va endevinar Qui-Gon.
-Jo només volia ajudar a Andra i al partit POWER... -va començar a dir.
Andra el va interrompre.
-Deixa de mentir, Den. No és el moment. Això és important.
Ell la va mirar. Qui-Gon va percebre la vulnerabilitat que destil·lava la seva mirada. Es preocupa per ella, va pensar.
-D'acord -va dir-. Jo volia ajudar-vos, però també buscava la forma de manipular el sorteig.
-Sempre preocupant-te per tu mateix, no? -va dir Andra amb amargor.
-No -va dir Den lentament-. També em preocupo per tu, encara que no vulguis adonar-te'n.
- I vas aconseguir esbrinar com trucar-ho? -preguntà Qui-Gon.
-No exactament -va contestar Den mirant cap a un altre costat.
- Vas descobrir alguna cosa? -va preguntar Obi-Wan impacient.
-Sí -va admetre en Den-, que el sorteig ja està arranjat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada