dimarts, 1 d’octubre del 2019

L'aposta d’Ezra (V)

Anterior


Capítol 5: Mestre de la disfressa

Bossk grunyí. Va obrir els ulls i es va adonar que ja no estava en el carreró entre dos edificis a la vora de la ciutat. Estava estirat sobre una estora estesa sobre tres polsosos calaixos d'emmagatzematge en una habitació desordenada plena de maquinària vella i oxidada. Un embenatge ample i gruixut estava embolicat al voltant de la seva espatlla ferida. Va moure els ulls i va trobar a Ezra assegut en un banc de metall tacat de brutícia. Tenia el seu casc de soldat d'assalt recentment adquirit en la falda i estava usant una petita eina per remoure el seu component comunicador.
—On estic? —va dir Bossk. Ensumà l'aire—. Ja no estem a la ciutat.
Ezra va apartar el casc.
—El vaig portar a una torre de comunicacions abandonada, fora dels límits de la ciutat. Ningú ens buscarà aquí.
—On està la meva arma?
—Just aquí —va dir Ezra fent un gest a la paret al costat de l'única porta de l'habitació. L'arma de morter de Bossk estava recolzada contra la vora de la porta al costat de la motxilla d’Ezra. Ezra ja havia buidat la motxilla dels objectes de valor recentment robats.
Bossk ensumà l'aire una altra vegada.
—Aquesta és la teva casa.
—No ho és —va mentir Ezra—. Jo només em quedo aquí de vegades.
Bossk va parpellejar.
—Quant temps he estat inconscient?
—Al voltant d'una hora. —Ezra va prendre el casc i va arrencar el comunicador. El va col·locar en la butxaca de la seva armilla i va deixar el casc sobre el banc.
Bossk es va asseure lentament i es va examinar l'espatlla embenada.
—Sembla que vas utilitzar en mi dues farmacioles imperials.
Ezra va assentir amb el cap.
—Les farmacioles estaven en el compartiment de càrrega de la motojet. Després que vaig poder detenir l'hemorràgia, el vaig pujar a la motojet i el vaig subjectar darrere meu. Excepte per esperar al fet que passés una patrulla imperial, no vaig tenir cap problema en arribar aquí. Em vaig assegurar que no em seguien.
Bossk va esbufegar.
—M'alegra saber que almenys vas fer alguna cosa bé.
—Què se suposa que significa això?
—Ens vas portar pel túnel equivocat!
—Sí, però després li vaig ajudar, no? El vaig embenar, i el vaig treure d'aquell carreró. I si em permet dir-ho, posar-lo en la moto no va ser fàcil. Vostè és pesat.
—No vaig demanar la teva ajuda, primatxó —va dir Bossk—. Si tan sols m'haguessis deixat en aquest carreró al fet que em dessagni fins a la mort, no hauria d'escoltar les teves queixes.
Ezra va arrufar les celles.
—Però vostè sí va demanar la meva ajuda! Em va dir que si el portava a un lloc segur per recuperar-se, em donaria tots els diners en la caixa forta de la seva nau. Recorda?
Els ulls de Bossk es van obrir com a plats.
—Et vaig explicar sobre la meva caixa forta?
—De quina altra forma coneixeria la seva existència?
Bossk va empassar saliva.
—Vaig dir que tots els diners?
—Sí. Tots.
—Però... Deuria d’estat delirant!
—Sr. Bossk, és el meu entendre que vostè és un home de negocis professional. Espero que honri aquest acord.
Bossk grunyí, va respirar profundament i després va deixar escapar un llarg sospir.
—Està bé, nan. M’has atrapat. Tots els diners en la caixa forta són teus.
—De quants diners estem parlant?
—Tal vegada més dels que pots aixecar. I si pogués donar-t'ho ara mateix, ho faria. El problema és que el port espacial ara probablement està ple de soldats d'assalt, i tindran la seva mirada posada en mi.
—Creu vostè que abordaran la seva nau? —va dir Ezra.
—No et preocupis pels teus diners. Ja he esmentat el sistema de seguretat de la meva nau. Si algun soldat d'assalt s'acosta massa, serà vaporitzat. —Bossk pivotà les gruixudes cames sobre la vora de l'estora i va plantar els seus peus descalços en el pis.
—Probablement hauria de seguir descansant —va dir Ezra—. Ha perdut molta sang.
—Estic més preocupat per perdre el temps —va dir Bossk mentre es posava dempeus—. El que va ocórrer en la Taverna d’Ake no va ser un accident. El Tinent Herdringer em va tendir un parany. Vull esbrinar per què em va tendir el parany, i vull arreglar les coses. No me n'aniré de Lothal fins que em paguin per matar als tres assassins en la Taverna d’Ake, i sigui compensat per la pèrdua de l'Inquiet.
Ezra va aixecar les celles.
—Què més vol? Una disculpa de Herdringer?
—No —va dir Bossk—. Vull una disculpa dels seus superiors.
Ezra es va preguntar si Bossk estava realment delirant.
—Suposo que també espera que Herdringer sigui arrestat? —va dir.
—No —va dir Bossk, i les vores dels seus llavis es van torçar en un somriure malvat—. Espero que li succeeixi alguna cosa pitjor. —Bossk va caminar cap a la porta—. Haig de prendre aire fresc.
Ezra havia aparellat la seva torre amb nombrosos paranys i dispositius per descoratjar als intrusos, així que es va moure ràpid enfront de Bossk i va dir:
—Vigili. Vaig notar alguns objectes esmolats tirats per aquí.
Va agafar la seva motxilla i la va penjar de les seves espatlles abans de sortir per la porta.
Bossk va recollir la seva arma de morter i va seguir a Ezra a un passadís abarrotat, després a través d'una altra porta que conduïa fora. A l'altre costat de les planícies, els grans edificis i torres de refredament de la Ciutat Capital planaven en l'horitzó. Bossk es va donar la volta i va examinar la base de la torre de comunicacions.
—On està la motojet?
—La vaig amagar enrere. Va quedar molt atrotinada.
—De totes maneres ja no ens serveix —va dir Bossk—. Els imperials estaran buscant una moto robada. Tenim algun altre mitjà de transport per aquí?
Ezra va assentir amb el cap.
—Hi ha una vella moto de salt en el garatge.
—Busca-la. Ens anem.
—On?
—De tornada al port espacial. Necessito anar a una agència de publicació amb accés al Nucli de Dades de Seguretat Imperial. El meu objectiu és esbrinar com van arribar a Lothal aquests assassins.
—Agencia de publicació? —va dir Ezra.
Bossk va esbufegar.
—On són publicades les recompenses! Passem per una a l'esplanada quan sortíem del port espacial.
—Però no hi haurà soldats d'assalt apostats allà?
—Tal vegada. Si veiem algun, m'encarregaré d'ells.
—Sr. Bossk, ja vam tenir una trobada desagradable amb soldats avui. No crec que vostè estigui en forma per a una altra ronda.
—Serà molt fàcil. I si vols tots els diners en la meva caixa de seguretat, aquesta vegada faràs exactament el que jo et digui. Ara busca la moto de salt.
—Bé... està bé. —Ezra va anar al garatge. La moto de salt flotant estava coberta per una lona polsosa que una vegada havia estat d'un verd fosc però que s'hi havia destenyit amb el temps. Sense treure la lona, Ezra va empènyer la moto per l'aire, portant-la fora. Bossk va anar fins a la moto i va apartar la lona. L'antiga moto consistia en un motor de repulsió barat, controls de maniobra bàsics i un parell de petits propulsors. Un parell d’antiparres fosques penjaven dels controls de maniobra. La superfície de la moto estava clapejada per nombrosos bonys.
—Quin tros de ferralla —va dir Bossk—. Estàs segur que pot portar-nos als dos?
—És més robusta del que sembla —va dir Ezra—. Llàstima que ens deixi exposats. Qualsevol que estigui buscant a un trandoshà ens veurà sense problemes.
—Que bé que jo sóc un mestre de la disfressa —va dir Bossk. Va aconseguir les antiparres que penjaven de la moto. Es va embolicar la corretja de les antiparres després del cap i va baixar les lents fosques sobre els seus ulls. Després va prendre la lona polsosa i ràpidament la va lligar al voltant del coll del seu vestit de vol, transformant-la en una capa que penjava al voltant de les seves espatlles i cobria la major part del seu tors—. Com em veig?
—Com un caça-recompenses trandoshà vestit amb ulleres i una manta bruta.
—Ah —va dir Bossk—. Però com em veig quan faig això? —Va tendir les seves mans d'esmolades urpes davant d'ell, i va inclinar el cap de manera que semblava estar mirant alguna cosa per darrere d’Ezra. Va moure les mans de darrere a endavant mentre donava un petit pas cap endavant i xocava contra el costat de la moto de salt que surava.
—Com un caça-recompenses trandoshà maldestre vestit amb ulleres i una manta bruta? —va dir Ezra.
—No, idiota —va dir Bossk—. Semblo un turista cec.
—Oh —va dir Ezra, sense saber què dir—. Això és molt, um...
—Intel·ligent, eh?
—Aquesta no és exactament la paraula en què estava pensant.
—Ningú mai em reconeixerà. —Bossk es va amagar l'arma de morter sota un braç, després va passar una cama sobre el seient de la moto de salt i es va asseure darrere dels controls. Li va donar una palmada a la part de darrere del seient i va dir—: Puja.
Ezra va romandre dempeus al costat de la moto.
—Si l'objectiu de la seva disfressa és convèncer a la gent que és incapaç de veure gens, no creu que seria més pràctic si jo manejo la moto?
Bossk va remugar una maledicció mentre es lliscava en el seient fins que va estar a cavall sobre el motor repulsor de la moto. Ezra va grimpar al seient davant de Bossk, va activar el motor de la moto, i van partir, corrent per allunyar-se de la torre de comunicacions.

***

El Tinent Jenkes estava assegut en la seva oficina quan la porta es va obrir i un androide va entrar. Era un androide de protocol RA-7 de metall negre amb un cap insectoide.
—Alguna novetat sobre el caça-recompenses? —va dir Jenkes.
—No, tinent —va respondre el RA-7.
Jenkes va arrufar les celles.
—Llavors, què és el que ha d'informar?
—Ítem un. L'Esquadró Set va detenir a dos miners que intentaven escapar d'un camp de treball. Ítem dos. La seva cita amb el Comandant Aresko ha estat reprogramada per a matí. Ítem tres. Un droide de vigilància ha observat una activitat inusual en les proximitats del Post Avançat Mònada. Ítem quart. Les autoritats del port espacial local informen de...
—Alto —va interrompre Jenkes—. Tornant al Post Avançat Mònada. Què va veure el droide de vigilància?
El RA-7 va fer un soroll d'espetecs mentre accedia les dades, després va dir:
—Nombrosos civils han començat a congregar-se prop de les badies d'embarcament que han sortit de servei.
Jenkes va arrufar els llavis.
—El droide de vigilància ha estat testimoni d'un projecte imperial altament classificat. Instrueixi al droide que torni a la ciutat immediatament i faci esborrar la seva memòria.
—Sí, tinent. —El RA-7 va fer més sorolls d'espetecs mentre el seu cap de metall s'inclinava cap a la consola de comunicacions de l'oficina.
—Què era la resta de l'ítem quatre? —va dir Jenkes.
—Ítem quatre. L'autoritat del port espacial local informa que un transport de Nyriaan ha sol·licitat permís per aterrar. El manifest del vaixell de càrrega indica que porta bestiar en peus, però els sensors indiquen...
—Informa a l'autoritat del port espacial que el vaixell té permís per aterrar per la meva autorització —va dir Jenkes.
—Sí, tinent —va respondre el RA-7—. Té alguna altra ordre?
Jenkes va pensar per un moment, després va dir:
—Si algú examina les meves dades en el Nucli de Dades de Seguretat Imperial, notifiqui-m'ho immediatament.
—Sí, tinent.
—Pot retirar-se.
El RA-7 va sortir de l'oficina. Jenkes va caminar fins a la finestra amb vista al port espacial. Va veure al vaixell de càrrega de Nyriaan mentre descendia a una plataforma d'aterratge.
—Just a temps —va dir.
Jenkes va recollir els seus macrobinoculars i va continuar vigilant l'aterratge del transport. Un transport imperial es va moure en el port espacial i es va detenir al costat del vaixell de càrrega. L'ampla escotilla del vaixell es va obrir i dos grans alienígenes van sortir pesadament per la rampa d'embarcament. Un alienígena era un houk amb el tors nu i enormes avantbraços. L'altre era un alt feeorin que portava armadura i tenia gruixuts tentacles penjant de la part posterior del cap. Els dos alienígenes es van ajupir per entrar en el transport sense marques, i després el transport va accelerar allunyant-se de la llançadora, dirigint-se cap a una ruta que sortia de la ciutat.
Jenkes va fer una nota mental de fer esborrar la memòria del RA-7 o destruir-ho ell mateix.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada