dissabte, 16 d’abril del 2016

Els Camins del Destí II (VI)

Anterior




CAPÍTOL 6

-Tècnicament, segueixo de vacances -va dir en Jacen.
-Fins quan? -li va preguntar en Zekk.
-Mentre el Mestre Skywalker em digui que estic de vacances.
-Doncs, gaudeix mentre duri -va dir en Zekk, arronsant les espatlles.
-Això penso fer. Només que em sento una mica... estrany, en veure que els altres us aneu a Kashyyyk mentre jo em bronzejo a l'escull.
-T'has guanyat el teu permís -va dir en Zekk-. T'has guanyat el permís d'una manera que no em vull ni figurar. No et preocupis.
Jacen, Zekk i els altres que acabaven de ser ascendits a Cavallers Jedi eren a la recepció que celebrava Cal Omàs en honor seu. La sala era enorme, estava revestida de marbre i contenia un parell de fonts amb sons musicals adornades de peixos de bronze que saltaven. Els nous Cavallers Jedi vestien encara les seves túniques de Jedi i els seus sabres làser, i portaven begudes a la mà. Assistien a la recepció altres Jedi majors, a més de polítics i militars, que conversaven animadament.
En Zekk va contemplar la reunió.
-Què estrany és tot això -va dir-. Què fa aquí tota aquesta gent?
En Jacen va somriure.
-Jo he estat fill del Cap d'Estat -va dir-. Per a mi, això és una vetllada corrent a casa.
En Zekk va sacsejar el cap.
-En l'Acadèmia Fosca no prestaven gran atenció a la diplomàcia.
-Suposo que no.
En Han va aparèixer al costat d'en Jacen, amb un gran somriure a la cara. Va passar un braç per les espatlles d'en Jacen.
-Ara, deixeu-me que us expliqui la nit de la meva graduació... -va començar a dir.

-Ha estat preciós -va dir la Leia-. Se m'han saltat les llàgrimes.
-Gairebé tota la cerimònia l'ha preparat en Cal -va dir en Luke-. Té un do per al dramatisme que jo no sabia ni que existís.
-Els meus fills -va sospirar la Leia-. Ja són més grans. I ara són dels Jedi.
En Luke la va mirar.
-Et molesta això?
-Una mica. A vegades, voldria que haguessin estat una altra cosa que no hagués sigut Jedi. Una cosa més segura. Però... -va tornar a sospirar- això no passarà en la nostra família, oi?
En Luke va intentar imaginar-se al Ben fet-se una persona gran, assegut davant un escriptori ple de gom a gom de documents comptables.
-Suposo que no.
La Leia va mirar-lo atentament.
-Què va passar quan vas parlar amb la Jaina? Ho vaig sentir amb la Força, però no sé el que vaig sentir.
En Luke va titubejar.
-Prefereixo no dir-t'ho. És la Jaina la que t'ho ha d'explicar.
-Hum -La Leia li va dirigir una mirada de desconfiança, però va decidir no insistir. Va mirar de reüll a Lando Calrissian, que hi era a prop xerrant amb Triebakk. Es va inclinar cap al Luke i va baixar la veu.
-Com van aconseguir Lando i Talon Karrde que en Cal sortís escollit? -li va preguntar-. Ho saps?
-No ho sé. Però podem fer suposicions molt ben fundades.
La Leia es va mossegar el llavi.
-No m'agrada gens preguntar-ho sense més. Però hem de saber-ho. Haurem de protegir a Cal quan tot surti a la llum.
-Creus que sortirà a la llum pública?
-Sé que sortirà -va dir la Leia. La seva mirada es va endurir-. Ara mateix tenim a uns contrabandistes que han controlat una votació del Senat. Això no és bo, i la Nova República haurà de pagar-ho.
En Luke va observar detingudament al Lando.
-Hem de mantenir una xerrada amb el capità Calrissian -va dir.
La Leia va assentir amb el cap.
-Sí -va dir-. I aviat.

En Jacen va escoltar amb paciència els records del seu pare, fins que al Han el va abordar Kenth Hamner, que volia que li expliquessin el que els pilots de caça de combat en deien ja el llançament de fona Solo, el descens en picat cap a un dovin basal que podia servir per fer virar a una nau de combat en una direcció inesperada per prendre l'enemic per sorpresa. Mentre en Han explicava la seva trobada amb el grup de combat yuuzhan vong, en Jacen (que ja havia sentit explicar allò) es va escapolir a la recerca de la seva germana.
La Jaina estava d'esquena a una de les columnes laterals de la sala, amb un plat de menjar davant seu a manera d'escut. Quan Jacen se li va acostar, li va fer una mirada fosca.
-Si véns a preguntar pel que em va dir l'oncle Luke, no vull parlar-ne.
-Deixem-ho, llavors -va dir ell. Va agafar del seu plat un pastís farcit de fruita-. Vaig pensar que havíem de felicitar-nos.
Ella va inclinar el cap amb escepticisme.
-Felicitats.
-Felicitats, Germana -va dir en Jacen, i es va tirar el pastís a la boca. El farciment li va banyar la llengua quan el va mossegar. Tenia el sabor d'un producte d'una indústria extractora d'hidrocarburs fòssils, i en Jacen va tossir.
La Jaina va somriure mentre li donava cops a l'esquena.
-Són fastigosos, oi? Crec que l'encarregat del servei d'àpats deu ser un vràtix.
-Està a sou dels yuuzhan vong -va dir en Jacen, tossint-. Està intentant enverinar a tots els Jedi, a més de l'alt comandament.
Va prendre un glop de cervesa gizer per baixar el gust desagradable del pastís.
-Això està millor -va dir. Va tornar a mirar la Jaina. Aquella escena humorística inesperada havia reduït la tensió entre els dos-. Podem repetir això de les felicitats? -preguntà-. Tinc la sensació que la primera vegada ho hem fet amb mal peu.
La Jaina va somriure.
-És clar. La culpa és meva -va dir. Va deixar la safata en una taula pròxima, i després va abraçar-lo i li va fer un petó a la galta-. Felicitats.
-Felicitats.
En Jacen va abraçar-la durant un moment, sentint en la Força el vincle de bessons que els unia, i després es va apartar.
-Sempre has estat la meva millor amiga, saps?
-I tu el meu millor amic -va dir ella. Va girar el cap per mirar a algú entre la multitud-. Veig que ha vingut la Danni Quee. Has parlat amb ella aquesta nit?
-Encara no.
La Jaina va esbossar un somriure.
-La Danni i tu esteu sortint?
En Jacen parpellejà, sorprès.
-No, en aquest sentit no. O, almenys, no crec.
La Jaina va riure.
-Que no creus... és que penses que no ho sabries?
-No vam sortir d'aquesta manera. Crec que no. Vull dir, és cinc anys més gran que jo.
-El pare és més gran que la mare. Què importa això?
-I la Danni té tants mèrits... És brillant. Té un munt de títols en ciències. No sé per què anava a interessar-se per mi... jo només sé ser Jedi.
A la Jaina li va semblar això molt divertit. Va intentar contenir el riure, però només va aconseguir posar-se vermella i que li saltessin les llàgrimes.
-Té tants mèrits...!, jo només sóc un Jedi! -va dir, ennuegant-se de riure-. I que això ho digui Jacen Solo!
En Jacen va intentar recollir les despulles de la seva dignitat ferida.
-No li veig la gràcia.
Ella li va donar uns copets a l'espatlla i es va eixugar les llàgrimes dels ulls.
-No hi fa res, germà. Jo no sóc la més adequada per donar consells a ningú sobre relacions romàntiques.
Allò va despertar de sobte l'interès d'en Jacen.
-Ah, sí? I què vol dir això?
La Jaina el va mirar, comprenent que acabava de cometre un error.
-Vol dir el que vol dir -va dir.
-Qui vol dir? -va preguntar Jacen.
Ella va apartar la vista, i va sospirar.
-En Jagged Fel.
En Jacen es va quedar atònit.
-Deus estar de broma. Aquell pilot de caça tan estirat?
La Jaina va torçar el gest.
-No saps res d'ell. Ell no és així en realitat.
-Si tu ho dius.
Hi va haver un moment de silenci. En Jacen va pensar que no estaria de més canviar de tema.
-Què faràs demà? -li va preguntar-. No sé quant has vist d'aquest planeta, però podríem anar a...
Ella va negar amb el cap.
-M'embarco amb els altres. De tornada a Kashyyyk.
Ell la va mirar amb sorpresa.
-Per què et marxes ara?
Ella va reprendre la seva mirada desafiant anterior.
-Estava fent una missió especial per a Kre'fey. Vaig a tornar-li als seus Jedi, i em torno amb ells.
-Tens dues setmanes de permís. He vist els datapad. Estan a taula, a l'habitació que compartim.
La Jaina va sospirar.
-He après algunes tàctiques noves des que he arribat aquí; una d'elles, la maniobra del llançament de fona del pare. Tenim un grup de Jedi nous per integrar-los en el sistema de comandament. Em necessiten a Kashyyyk, perquè ensenyi totes aquestes coses noves a la flota.
-A cada moment que passes aquí, els yuuzhan vong es tornen més forts -va dir en Jacen, citant en part.
-Això és. A més -va afegir-, ja has sentit a l'oncle Luke. Jo sóc l'Espasa dels Jedi. Sempre estic en primera línia. La pau no és la meva feina.
En Jacen va intentar sortejar les espines que va sentir que sorgien al voltant de la seva germana.
-Potser els yuuzhan vong s'estiguin tornant més forts mentre tu estàs aquí. Però si no et prens un temps per relaxar-te, no sé com et vas a tornar més forta tu.
-No es tracta només de mi. He de tenir cura de vuit pilots del meu esquadró, i la meitat són novells, i si no els dono unes bones pallisses en els entrenaments, seran els vong els que se la donin en combat -va capcinejar i va mirar-lo-. No importa, saps? -va dir-. He acceptat la meva pròpia mort.
En Jacen la va mirar amb sorpresa i amb horror.
-No hauràs... -balbucejà-. No hauràs sentit la teva mort en la Força...
-No -va respondre ella. Els seus ulls tenien una estranya manca d'animació, com si hagués repetit aquestes paraules mil vegades-. Però sé comptar. Sé comptar l'enemic, i sé comptar el nombre de batalles que han de passar fins que puguem esperar guanyar la guerra, i el nombre de trets que es tiraran cap a mi en aquestes batalles. Perquè em matin, no he de fer res mal fet. No he de cometre cap error. L'únic que he de fer és ser-hi el temps suficient, i llavors passarà -Va mirar-lo, i va aixecar la mà per tocar-li l'espatlla amb un mig somriure-. Però, no importa. És el que he jurat fer. L'únic que passarà serà que m'uniré a la Força; i, com ja sóc part de la Força, amb sort tot just notaré el canvi.
-Tota vida és preciosa -va insistir en Jacen-. Tota vida és única. No has de tirar la teva sense més.
-Anni Capstan era preciosa i única -va dir la Jaina-. També ho era Ulaha Kore. I també ho era l'Ànakin. Ser únics no ens protegeix -Va mirar-lo de nou-. I no estic llençant res. Només estic contemplant les probabilitats, i no tinc l'arrogància de creure que sóc una excepció quan tants amics nostres no ho són. «No existeix la mort, hi ha la Força». No acabem de dir això tots? Jo no em limito a dir-ho, ho visc.
-No t'apartis de nosaltres -va dir en Jacen-. També nosaltres et necessitem.
La mirada de la Jaina es va estovar.
-Quan em necessiteu, faré tot el que pugui per ser-hi. Ho prometo. També això és ser Jedi.
Es va allunyar a pas viu, i en Jacen es va quedar mirant-la marxar. Després, es va girar i va mirar a la multitud sense veure-la. Només llavors va veure, entre d'altres persones més altes, la figura petita de la Vergere.
En qualsevol altre moment s'hauria alegrat molt de veure-la; però ara se sentia massa preocupat per parlar amb ningú. Però la Vergere el va veure i es va dirigir cap a ell, i en Jacen va intentar esbossar un somriure quan va arribar ella.
-Ja ets Cavaller Jedi -li va dir-. Felicitats.
-Has vist la cerimònia?
-No -va dir ella, torçant l'ampla boca amb gest de desaprovació-. La cerimònia ha estat un acte de teatre polític. Els Jedi no hauríem de tenir res a veure amb aquestes coses. Quan a mi em van fer Cavaller Jedi, la cosa va ser senzilla. Yoda va dir: «Cavaller Jedi ets tu», i la cosa va quedar així. Què més ens cal?
-Però has vingut aquí -va dir en Jacen, mirant als dignataris reunits-. Aquesta reunió també és política.
-He vingut per motius personals, per veure't i desitjar-te que et vagi bé.
-Gràcies -va dir en Jacen, tornant la vista cap a ella.
-Ara que ets Cavaller Jedi, em pregunto si has fet algun pla.
En Jacen va arronsar les espatlles.
-Estic de vacances fins que ho digui l'oncle Luke. I després, llevat que l'oncle Luke tingui altres idees, m'uniré a la flota com tots els altres.
La Vergere va produir un soroll com un grinyol.
-Per què? La teva naturalesa no és ser militar.
-No, no ho és -va dir en Jacen, assentint amb el cap-. Però cal derrotar als yuuzhan vong, i jo puc ajudar. I estaré amb els meus amics.
-I amb la teva germana -va dir la Vergere, amb ulls gairebé acusadors.
-I amb la meva germana -va assentir en Jacen.
L'expressió de la Vergere es va tornar severa.
-Un Cavaller Jedi no ha de decidir com decideix un nen.
En Jacen va mirar amb sorpresa l'ésser amb trets d'au.
-Pretens dir alguna cosa?
-No puc parlar als que tenen tapades les orelles!
En Jacen va prendre un glop de la seva beguda i va recórrer la sala amb la mirada.
-Llavors, parlarem del temps.
-Solejat. Pocs núvols. Poques probabilitats de pluja -va dir la Vergere amb to àcid.
En Jacen va somriure.
-Sembla bon dia per fer una visita a l'escull.
La Vergere es va emmurriar de nou.
En Jacen va tornar a recórrer la sala amb la mirada i va veure que en Luke estava parlant seriosament amb Cal Omàs i Releqy A'kla.
-No aniràs a dir-me que en els temps antics els Mestres Jedi no consultaven amb els polítics. Al cap i a la fi, tu vas estar al servei del canceller suprem.
-Els Cancellers anaven canviant -va dir la Vergere-. Nosaltres estàvem al servei de la República.
-El Mestre Skywalker ja va pel seu quart Cap d'Estat -va dir en Jacen.
-Així ha de ser.
En Jacen va advertir, per una vegada, un respecte involuntari en les paraules de la Vergere.
En Jacen va buscar per la sala i va veure la figura prima d'en Dif Scaur, que estava parlant amb la Cilghal. Va recordar que la Danni li havia parlat del projecte de l'Scaur, d'allò relacionat amb la ciència biològica dels yuuzhan vong.
-És possible que alguns dels nostres biogenètics hagin trobat els gens que mantenen aïllats als yuuzhan vong de la Força -va dir.
Va percebre a través de la Força l'extrema atenció de la Vergere.
-Explica'm-ho -va dir aquesta.
En Jacen parlar al petit ésser de la genètica dels yuuzhan vong, que havia resultat ser compatible en gran mesura amb la humana, amb l'excepció d'una cadena singular que semblava comú a totes les formes de vida dels vong.
-Suposo que això podria ser la raó que els yuuzhan vong no ens siguin discernibles per la Força -va dir en Jacen; però va callar quan va advertir que la Vergere havia deixat de prestar-li atenció. Hi havia tirat la cresta cap endavant; les antenes també, i irradiava una concentració intensa. Quan va parlar per fi, era com si estigués parlant per a si mateixa.
-És el que em temia -en la veu de la Vergere s'apreciava la urgència-. Qui més sap això? Qui?
-S'ha tingut molt secret -va dir en Jacen-. Només ho sabeu la Danni i tu, i jo. I els mateixos científics, però els han tingut tancats.
-Qui els té tancats?
En Jacen va fer un gest del cap assenyalant a Dif Scaur.
-El Servei d'Intel·ligència de la Nova República -va dir.
La Vergere va mirar la figura cadavèrica de l'Scaur. En Jacen sentia a través de la Força la intensitat de la mirada de la Vergere, i es va alegrar de no ser ell mateix l'objecte d'aquell escrutini. La cresta de la Vergere es va recollir cap enrere, i aquesta va deixar anar un lleu xiulet de mal averany.
-M'imagino el que passarà a continuació -considerà-. I hi haurà un altre mal.
-Què? -va dir en Jacen, desconcertat-. Quin mal?
La Vergere es va tornar cap a ell.
-No ho endevines, jove Jedi? -va preguntar ella. Va deixar anar una rialleta seca-. Malgrat totes les teves aventures, em temo que no has adquirit l'experiència suficient en la depravació.
 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada