dimarts, 12 d’abril del 2016

Els Camins del Destí (VIII)

Anterior



CAPÍTOL 8

En Jacen va escoltar el relat de la Vergere en silenci, de cames sobre el sòl resinós de la nau de corall. En comptes de respondre a la seva última pregunta, li va fer una altra al seu torn.
-On és Zonama Sekot? Jo no havia sentit parlar mai d'un planeta vivent.
La Vergere encongir les seves espatlles estretes.
-Se'n va anar -va dir sense més.
En Jacen la va mirar fixament.
-Vaig percebre el comiat de Sekot. Jo ja l'havia salvat una vegada, però vaig sentir que estava sotmès a una nova amenaça. El planeta tenia propulsors d'hipervelocitat; era capaç de passar a l'hiperespai. De manera que va fugir.
-On se'n va anar? -va preguntar en Jacen amb ulls de sorpresa.
-Et recordo que jo mateixa he estat fora durant uns quants anys. No puc aventurar una resposta.
En Jacen es va fregar la barbeta, pensatiu.
-Se senten explicar històries de planetes que es mouen -va dir-. Però són contes que solen comptar els mateixos de sempre en els tapcafs de sempre. Et parlen del Palau Maleït de Zabba II, o de la nau fantasma del vell almirall Fa'rey, que recorre el Camí de Daragon.
-Jo no freqüento els tapcafs -va dir la Vergere, amb un esbufec ​​de desgrat-. No conec aquests relats.
-No -va dir en Jacen amb un somriure tranquil-. Freqüentes llocs més perillosos que els bars.
Les plomes de la cresta de la Vergere van onejar.
-No has respost a la meva pregunta -va dir-. Vaig fer malament a Zonama Sekot ?, o no vaig fer malament?
-El que crec -va dir en Jacen- és que segueixo preocupat per la meva germana.
Sabia perfectament que si la Vergere li havia explicat aquella història en aquell moment, havia estat, almenys en part, per distreure'l de la seva angoixa per la Jaina.
La Vergere va proferir un soroll entre esbufec ​​i esternut. Va estirar les cames fins a alçar-se en tota la seva alçada d'una mica més d'un metre.
-No m'has estat prestant atenció! -va dir.
-Sí. Segueixo pensant en això. Però també segueixo preocupat per la Jaina.
La Vergere va tornar a proferir aquest soroll. En Jacen va tornar a pensar en el misteri del planeta desaparegut.
-No he sentit parlar mai de Zonama Sekot, almenys amb aquest nom. I si el teu avís va arribar al Consell Jedi, jo tampoc m'he assabentat, encara que tampoc hauria estat fàcil que m'assabentés. Fa més d'una generació que no existeix el Consell Jedi.
-Què va ser d'ell, llavors? -li va preguntar la Vergere. Es va posar a passejar-se davant d'ell, mentre les plomes disperses que cobrien el seu cos s’estufaven i tornaven a allisar-se -. Potser puguis dir-me què ha estat de la República durant la meva absència. Digues-me per què ja no existeixen els milers de Cavallers Jedi amb els que esperava entaular contacte al meu retorn; per què en el seu lloc no hi ha més que unes quantes dotzenes de Jedi joves a mig entrenar, i què té a veure tot això amb aquest Senyor Sith del que em vas parlar a Coruscant, amb aquest Vader, el teu avi, a qui jo recordo com aquell petit padawan turbulent, Ànakin Skywalker.
En Jacen, a la gatzoneta com estava, observava els moviments nerviosos de la Vergere. Va sacsejar el cap i va riure.
-Bé -va dir-, serà millor que tornis a seure, perquè és una història molt llarga.

-oOOOo-

Ara va ser la Vergere qui va estar asseguda en silenci mentre en Jacen parlava. Quan aquest va haver conclòs la seva narració senzilla, la Vergere li va fer preguntes, a les que en Jacen va donar resposta de la manera més completa que va poder. Quan van acabar, els dos van guardar silenci durant una estona molt llarga.
Per fi, en Jacen va trencar el silenci.
-Em puc preocupar ja per la Jaina?
-No, no pots.
-Per què no?
La Vergere es va incorporar i es va acostar al petit lloc de control de la nau de corall.
-És millor que ens preocupem de nosaltres mateixos -va dir-. Estem a punt de caure de l'hiperespai. Quan arribem a l'espai real, ens trobarem prop d'un món de la Nova República que està ben defensat, protegit per combatents que estan força nerviosos després de la caiguda de Coruscant. Anem a bord d'una nau yuuzhan vong, sense mitjans per posar-nos en contacte amb aquests defensors de gallet fàcil, i no tenim defenses ni armes.
-Què proposes que fem? -va dir en Jacen, mirant-la.
La cresta de plomes de la Vergere es va sacsejar una mica.
-Quina pregunta més ximple -va dir-. Confiarem en la Força, naturalment.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada