dimarts, 19 de juny del 2018

Mort a Naboo (VIII)

Anterior


CAPÍTOL 8

Aquesta nit, la porta de la cel·la d’en Ferus es va obrir i els guàrdies van llançar un cos a l'interior. Ferus es va asseure, recolzant-se en els colzes. La porta es va tancar i Clive es va estirar de la seva retorçada posició. Es va llevar la pols del seu brut mico de presoner.
—No sé per què han de fer això —va dir.
—Com ho has aconseguit? —va murmurar Ferus.
—Hi ha una lògica esgarrifosa en aquest règim —va contestar Clive en veu baixa, col·locant-se al costat d’en Ferus. Havien passat almenys dos anys des de l'última vegada que Ferus li havia vist. Estava més prim, i el seu gruixut pèl negre estava rapat. Els seus ulls blaus tenien fosques taques sota ells. No obstant això, tots ells semblaven més grans.
—Quan governes mitjançant la por, tothom et té por —va dir Clive, recolzant l'esquena i recolzant el turmell sobre el genoll—. Això pot tenir els seus avantatges. Òbviament. Vull dir, estan al comandament de la galàxia, veritat? Però això pot oferir finestres d'oportunitat per a tipus com jo. Per tant. Hi ha un soci en la secció de treball de dades, no un tipus Imperial, només un civil amb un treball. Tenia un problema lleu amb el seu programa, i li vaig veure suar. Si aquí fas malbé el treball, aconsegueixes una bota en la cara i una transferència a algun lloc pitjor. Atordeix aquest concepte la ment o què? Així que el vaig arreglar per a ell d'amagat. Em devia un favor. És aquest.
—I per quina raó estàs aquí dins? —va preguntar Ferus.
Clive estirà les cames.
—Estava amagat sota una de les teves excel·lents identitats falses, gràcies per no cobrar-me mai, per cert, quan vaig veure una oportunitat que no podia deixar passar.
—No em diguis. Una mica d'espionatge? Un petit robatori d'un secret industrial?
Clive va somriure.
—Una mica de tot això. El següent que vaig saber és que estava sent arrestat. Em van llançar contra un mur i em van posar manilles. Van rastrejar els meus documents d'identificació i d'alguna manera en desplegament de la seva eficiència habitual van descobrir qui era. Aquest va ser el tercer acte d'aquesta òpera espacial, company. Una vegada que van aconseguir el meu nom real, em van tenir. Vaig caure al foc. Fi.
Però no era la fi. Ferus coneixia prou a Clive per saber això. Ell i el seu soci Roan oferien els seus serveis a delators, éssers que treien a la llum la corrupció i després descobrien que la llei no els protegia. Roan i Ferus creaven noves identitats pels delators i les seves famílies i també oferien protecció mentre s'establien en nous mons. Clive no havia necessitat la seva protecció, ell havia desenvolupat el seu propi estil de defensa, amb habilitats sorprenents que Ferus mai havia vist fora del Temple.
Usant les seves habilitats com a músic, sovint havia passat desapercebut en bars o festes mentre estava recollint informació o robant-la. Era una forma de vida, diria ell encongint-se d'espatlles. Una vegada que les Guerres Clon van començar, va veure que les seves habilitats podien ser comercialitzables. Ferus havia pensat en ell immediatament després que li haguessin posat a càrrec d'una operació al planeta Jabor. Havia reclutat a Clive i li havia enviat encobert a una base separatista a treballar com agent doble. Com a conseqüència, Ferus havia estat capaç de desarticular una xarxa d'espionatge separatista que havia operat al llarg de tota la Vora Mitjana. Allò no havia guanyat la guerra, però havia salvat vides.
Si hi havia algú en la galàxia al que voldria per guardar-li l'esquena, amb excepció d’en Roan o Obi-Wan, aquest era Clive Flax.
—Quin és el pla? —va preguntar Ferus.
—Quin pla?
—El pla de fugida. Sé que en tens un.
—Tens raó —va admetre Clive fàcilment—. Només necessito un còmplice. La galàxia em va somriure el dia que vaig veure aquí la teva lletja cara. Per això et vaig mantenir amb vida.
—Vols dir que només vas salvar la meva vida per poder usar-me?
—Per descomptat, company. Ja saps que només penso en el meu dolç ego —Clive li va somriure.
—Explica'm el pla —va dir Ferus—. No m'importa el que sigui, m'apunto.
—He estat robant coses durant mesos —va dir Clive. Buscà dins del seu mico i va treure diversos objectes col·locant-los en el dur sòl.
Ferus els va mirar dubtosament.
Un servomotor.
Una cullera.
Un dispositiu de contenció de droides.
Un grapat de trossos de duracer.
—Amb això és amb el que vas a escapolir-te de la presó?
Clive va agafar un dels petits trossos.
—Veus això? Posa un petit objecte en una peça de l'equip de forma adequada i pots desactivar-lo. Desactiva alguna cosa i hauràs aconseguit una distracció. Algunes vegades això és tot el que necessites —va tornar a deixar el tros de metall amb quelcom així com afecte—. A més, també tenia una datacard de plastoide, però vaig haver d'usar-la per salvar-te el coll. La nau de transport ve demà a per la nova càrrega. Estàs dins o fora? —Ferus va llançar una altra mirada a l’heterogeni grup d'objectes. Sí, no semblaven ser molt. Però Clive li havia salvat la vida amb una datacard.
—Estic dins —va dir ell.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada