dissabte, 24 de novembre del 2018

Exèrcit del Terror (XI)

Anterior


Capítol 11

Els espectres van envoltar a Hoole, sumint en la foscor al shi’ido i els Arranda.
Assassí! Assassí! Venjança! Venjança!, van corejar les veus.
—Oncle Hoole? —va qüestionar Tash, arribant al seu costat. Va trobar la mà del seu oncle i la va sostenir—. Què volen dir? Què està passant aquí?
—Ja és hora que sapigueu la veritat sobre mi —va arribar la veu d’en Hoole d'entre la foscor.
El fort to de comandament al que Zak i Tash s'havien acostumat havia desaparegut. En el seu lloc van escoltar un murmuri tranquil, relatant-los una història trista.
—Zak, una vegada vas assenyalar que mai us havia dit el meu nom a Tash i a tu. Jo era Hoole, i això era tot el que necessitàveu saber. La veritat és que vaig abandonar fa anys el meu nom de pila. Vaig tractar de deixar-lo enterrat en el passat.
Va haver-hi una pausa.
—El meu nom és Mammon.
Les ombres van xiuxiuar.
—Fa gairebé vint anys jo era un científic —va continuar Hoole—. Pensava que era brillant, i volia ser famós en el camp de la genètica. No volia simplement clonar coses. Volia crear vida... Quan l'Emperador va arribar al poder, vaig veure la meva oportunitat. L'Imperi encoratjava la recerca en noves àrees de la ciència. A un altre científic i a mi l'Imperi ens va donar milions de crèdits, permetent-nos començar els nostres experiments.
—Vas treballar per a l'Imperi? —va dir Tash, sense donar crèdit—. No sabies com de malvat que era l'Imperi?
—No —va replicar Hoole—. Ningú va saber com de malvat que era l'Emperador fins que va ser massa tard. A més, jo estava massa ocupat amb la meva recerca. Eventualment, acabàvem els nostres experiments primaris. Necessitàvem més espai, una instal·lació més gran. Vam aprendre que per crear vida del no-res, necessitàvem una quantitat increïble d'energia. L'Emperador va construir un enorme laboratori aquí, a Kiva. Aquí, exploràvem els secrets de la vida mateixa.
Hoole va respirar profund abans de continuar la seva història, mentre els espectres continuaven xiuxiuant i pul·lulant al seu voltant.
—Vam crear enormes generadors que podien concentrar l'energia de tot un estel en un petit tub d'assaig. Però vam perdre el control dels nostres experiments. En lloc de crear nova vida, vam deixar escapar una ràfega d'energia que es va estendre per tot el planeta, destruint tot ésser vivent.
—I llavors simplement vau deixar aquests espectres sofrint? —va preguntar Zak.
Hoole va negar amb el cap.
—No. Jo no tenia ni idea que els kivans havien sobreviscut en absolut. L'accident... va succeir tan ràpid. Vaig tractar de transmetre un advertiment, però l'energia que vam alliberar va interrompre la transmissió. El meu company i jo amb prou feines vam aconseguir escapar abans de l'explosió.
Un pensament terrible es va obrir pas en la ment de la Tash. Va tractar de retenir-ho, però era massa fort, massa terrible. Velles preguntes persistents es repetien en el seu cervell.
Com havia sabut Hoole del Projecte Critestel·lar i el seu líder?
Per què tantes figures del baix món com a Boba Fett i Jabba el Hutt coneixien a Hoole?
Com és que Hoole sabia on es trobava la caserna general de Gog?
Finalment, va fer la pregunta, tement escoltar la resposta.
—Qui era el teu company? Qui era l'altre científic?
La veu d’en Hoole estava plena d'agonia.
—Era Gog.
—No —va dir la Tash.
—Això és impossible —va dir Zak—. Tot això és una espècie de mentida terrible. No pot ser cert. Gog gairebé ens va matar, i tu vas treballar amb ell? —la seva veu es va tornar estrident per la ira.
—Zak, Tash, hi ha més en la història...
—No importa! —va dir Tash, amb la veu trencada—. Ens vas mentir. I el que és pitjor —la seva veu es va escanyar—, vas destruir tot un planeta. Totes aquestes criatures... les vas convertir en res més que fantasmes. El que vas fer... és tan dolent com el que l'Imperi va fer a Alderaan!
—Tot el que has dit —va dir Hoole—, és veritat.
Zak va intervenir, amb la seva veu plena d'amargor.
—Aposto al fet que és per això que volies cuidar de nosaltres. Quan Alderaan va ser destruït, et va recordar el teu propi crim. Et vas sentir culpable. No ens vas adoptar perquè et preocupaves per nosaltres. Només volies sentir-te millor!
Hoole no va dir res.
Les ombres planaren sobre ells. Els espectres van pressionar sobre ells tan estretament que es van tornar gairebé sòlids.
Fa anys vam jurar venjança, van declarar les veus. Avui la tindrem. L'assassí Mammon serà castigat pels seus crims.
—Què aneu a fer amb ell? —va preguntar Zak.
Abans de ser destruïts, les nostres lleis declaraven que les víctimes tenien dret a encarar als qui els havien fet mal. Milers i milers de persones van morir per la seva causa. Ell romandrà aquí, i serà forçat a escoltar la veu agonitzant de cada persona a la qual va destruir.
Tash i Zak es van estremir.
Les veus van continuar.
I llavors, quan Mammon hagi vist tot el sofriment que ha causat, serà executat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada