diumenge, 16 de febrer del 2020

Última oportunitat (VII)

Anterior


7
CHANDRILÀ, ARA

—Segons ho veig —va dir Lando—, Grimdock és el lloc on el van tancar per última vegada, de manera que si podem entrar en els seus arxius, això ens donarà la informació més actualitzada sobre Gor i el Phylanx. A més, és més que probable que sigui l'únic lloc al que ell no té accés. Després, quan tinguem la informació, obtenim nosaltres mateixos el Phylanx i saltem sobre Gor quan vingui a recuperar-ho. Així que, en resum, necessitem un hacker i un vaixell de càrrega.
—I un munt de sort —va afegir Han.
Havien instal·lat una llarga taula en la balconada coberta del departament d’en Han i Leia. Les muntanyes de Chandrilà s'alçaven al voltant seu i les aromes cremoses i espesses de la cuina de luxe de Beex es barrejaven amb les aromes fresques de pi i cedre del bosc.
—Lee romay fresc i lleugerament estofat —va anunciar Beex, escorrent-se amb una altra safata de delicadeses fumejants—. Saltejats amb una mica d'amanida de lyseed i un polsim de peripican, aquests deliciosos crustacis van ser exportats des de Mon Cala per un famós contrabandista de Zabrak i es van introduir il·legalment a Chan...
—Amb això és més que suficient, gràcies, Beex —va dir ràpidament la Leia.
Florx Biggles va cridar amb delit i es va queixar d'alguna cosa que Lando no es va preocupar a traduir.
—Gràcies —va dir Kaasha—. Tot està deliciós —ella s'havia vestit amb un elegant top daurat per al sopar, que deixava les seves primes espatlles descobertes perquè tothom les veiés, i Lando tenia problemes per apartar-li la vista.
—M’agrada molt que hagis vingut —va dir la Leia—. Lando ens ha parlat molt de tu.
—I què passa si la nostra pròpia gent ens atrapa en el camí? —va preguntar Han.
—Mira —va dir Lando—, farem tot el viatge d'incògnit. Falses identificacions, una nau sense registre i un pilot fora dels arxius. Podem contractar un en la Badia Frander.
—Tu vols contractar un pilot? —va dir Han amb un somriure afectat—. Sempre hi ha una primera vegada.
—Bé, no podem prendre qualsevol de les nostres pròpies naus —va dir Lando—. I no té cas comprar una per a aquest viatge. A més, volem que tot l'assumpte es faci sota el radar i no se li relacioni amb la Nova República.
Leia va somriure, però va ser més com una ganyota.
—Això és alguna cosa en el que estic molt d'acord.
Frepsin fro prabt! —Florx va deixar anar una rialleta, ficant una petxina sencera en la seva boca.
—Florx —va dir bruscament Lando—, se suposa que no has de menjar-te’l amb...
Florx li va somriure, triturant-la sorollosament, mentre el suc escorria per la seva barba de boc.
—Com us vau conèixer vosaltres dos? —va preguntar la Leia.
—Oh —va dir Lando—, Florx ha estat el meu droide enginyer des que vaig prendre el timó de...
La Leia se’l va quedar mirant.
—No a l’ugnaught, ximple.
Florx es va embotir un altre lee romay, completament desinteressat en la conversa.
—Ho intentaré de nou —va dir la Leia—. Kaasha, com vas acabar amb aquest perillós home de negocis, pocavergonya i heroi de guerra galàctic?
Kaasha es rigué.
—Amb? Com amb? Ja... Segur que això no ha passat —Han i Leia es van quedar mirant a Lando. Kaasha va fer el mateix—. Tu els hi vas dir que jo era...?
Lando va aixecar un dit i ambdues celles.
—El que vaig dir va ser...
Leia va donar un xarrup al seu vi corellià.
—Estic segura que així va ser com va sonar.
—Ens vam conèixer en la campanya de Pasa Novo —va dir Kaasha—. El moviment Ryloth Lliure va enviar a part del seu personal tàctic per ajudar i, per descomptat, haig d'admetre que tenia una mica d'interès en ell. I com bé sabeu... ens divertim, però tots dos érem conscients que era una situació sense futur, considerant que estàvem enmig d'una batalla feroç en els confins de la galàxia i ningú tenia intenció de portar res més lluny, veritat, Lando?
—O sigui...
—Almenys jo no. No sóc beneita. Sé qui és Calrissian. Així que vam fer el que fa la gent quan és jove, ridícula i es troba en casernes estretes, en perill constant d'explotar en un milió de trossos.
Vispaatzen! —va cridar Florx.
—Florx! —grunyí Lando—. Cuida els teus modals.
—Però llavors la província va caure i la galàxia va seguir donant voltes. El moviment em necessitava de retorn a Ryloth per ajudar a alliberar Tann, i jo vaig seguir amb les meves coses. Igual que Lando, estic segura —ella li va llançar una mirada intencionada. Lando va encongir les espatlles per indicar el seu acord a mig fer, però aquesta resposta va resultar completament indesxifrable.
Han es rigué.
Leia va omplir la copa de Kaasha i la va xocar amb la seva.
—M'encanta això. Si us plau, segueix explicant.
Kaasha va inclinar la seva copa cap a la princesa amb un suau somriure i va donar un xarrup.
—És possible que ell se m'hagi creuat per la ment una o dues vegades amb els anys, segur.
Lando, encara veient-se molt incòmode, va tractar d'encongir-se d'espatlles de nou.
—Jo tinc una manera de...
—Estalvia-t'ho —va suggerir la Leia amb la veu que usava per donar ordres.
—Però mai d'una manera amorosa —va aclarir Kaasha—. Tan sols com, hum, em pregunto què estarà fent Lando. Llavors, un dia, sorpresa! Cau l'Imperi i els holos es posen a espetegar amb xerrades de l'home que va volar l'Estrella de la Mort. Qui és aquest guapo home misteriós? Aquest engalipador que es va convertir en baró administrador i després en heroi de la Rebel·lió? —Ella va ajustar els ulls—. Qui anava a ser? El meu primer pensament va ser: no és cert. En absolut. O sigui, ell era valent, cert, però sempre al servei de salvar la seva pròpia pell o el seu guany. Encara que també havia detectat que molt en el seu interior, darrere de tota aquesta suavitat per parlar i aquestes capes ben planxades, hi havia un ésser humà complet amb consciència i necessitat desesperades per fer alguna cosa que valgués la pena amb la seva vida.
—Ella m'agrada —va declarar la Leia.
—Fantàstic —va rondinar Lando—. La deixaré aquí amb vosaltres.
Kaasha va estrènyer el braç de Lando.
—Silenci, ma sareen. No facis mala cara només perquè la gent està dient la veritat sobre tu.
Ma sareen. «Amor» en twi’leki. Si no eren parella, llavors què eren exactament, es va preguntar Lando. Mai s'havia declarat formalment res, però... era obvi que el que compartien, fins i tot en aquestes poques nits vaporoses, era molt més que tan sols una altra aventura passatgera. O no?
En Han li va donar un cop de colze des de l'altre costat.
—Cigars. Balconada del dormitori. Ara.
—Bona idea —va dir la Leia—. Kaasha i jo necessitem xerrar.
—Perquè quedi clar —va dir Lando, mentre encenia una flama sota el seu monjav chandrilià i aspirava unes quantes vegades al mateix temps que les brases cobraven vida—, tot el que vaig dir va ser que això no era així.
Han es rigué.
—Així com?
—Com, tu saps... —Li va passar a Han l'encenedor i va agitar les mans inútilment— així.
—Ah, tu i Kaasha?
—Correcte. No és com les altres —va dir Lando—. Però això no significa que estigui tractant de fer alguna cosa imprudent com, tu saps... —Li picà l’ullet—, establir-me.
Han es va encongir d'espatlles i va negar amb el cap.
—Què passa, vell amic? Estàs aquí en aquest bell apartament, mentre Ben està dormint a l'altra habitació i la teva bella, bella...
—Està bé, està bé...
—... esposa està xerrant amb l'adorable twi’lek que pot ser alguna cosa meva o només una altra fugaç companyia que no voldrà sentir el meu nom d'aquí a una setmana.
En Han va arrufar les celles.
—Sí, bé, no tot és tan bonic com sembla, Lando. Recordes, durant els primers dos anys, després que la Leia i jo ens vam conèixer, l'única cosa que tractàvem d'aconseguir era que l'Imperi no ens fes esclatar a trossets. Tot aquest temps, amb prou feines cridava la seva atenció i ella va seguir actuant com si no volgués res amb mi. Després, de sobte, estem a Endor i tot està passant ràpid... realment ràpid.
Lando va assentir com si ho comprengués bé i va aspirar el seu monjav.
—Tu vas donar el salt amb la teva habitual audàcia impulsiva i imprudent.
—No sé, Lando. Tot això és un misteri per a mi. Mai vaig pensar que seria espòs, molt menys pare. Res d'això té sentit. Si tracto de dedicar temps al nen, se’l passa plorant. Si me’n vaig, s'enutja perquè me n’haig d’anar. El noi amb prou feines està formant la seva personalitat i ja estic arruïnant les coses.
—Ah, apa —el reprengué Lando—. Estic segur que ets millor en això del que creus.
Han rigué amb burla.
—Suposo que això està per veure's. En tot cas, no sóc ningú per donar consells, creu-me.
Per un llarg moment, volutes de fum van ascendir per sobre dels seus caps i els suaus gemecs dels priprakes del bosc chandrilià i els riures llunyans van omplir la nit.

—Així que això és tot el que vam estar fent, eh? —va dir Lando, més tard aquesta nit, mentre ell i Kaasha caminaven presos del braç pel Gran Passeig de la Rebel·lió. Fonts il·luminades barbotejaven la seva cançó a través de la càlida nit chandriliana i petits preepnobs ululaven d'un costat a un altre entre els arbres de garren perfectament retallats que vorejaven el paisatge. A la distància, els edificis voltats del capitoli brillaven contra el cel fosc.
Kaasha semblava escandalitzada.
—A què es refereix, senyor?
Lando va imitar el seu millor accent ugnaught, arrugant el rostre.
Vispaatzen!
—Oh... —Kaasha va moure els ulls per mostrar desaprovació—. Tu saps...
—No, suposo que no ho sé —va dir Lando.
—Espera —ella va fer un pas cap enrere per apartar-se d'ell, amb un dit col·locat amb suau coqueteria sobre la seva barbeta—. Estàs... el gran General Calrissian està mostrant sentiments?
—Oh, aquí anem.
—Això és el que està succeint aquí?
Lando va posar una mà en la seva cintura i va moure l'altra per donar èmfasi al seu argument.
—Tan sols estic dient que semblava com si sentissis que tot això era una mica més que unes quantes nits soltes dedicades a fer entremaliadures.
—Lando, estàvem en guerra. I tu ets Lando Calrissian, en cas que no ho haguessis notat. Sabia en el que m'estava ficant.
Lando va alçar una cella.
—De veritat?
—Què se suposa que significa això?
—Tu vas portar a un equip complet d'escolars fins a Bespin tan sols per mantenir-los informats sobre el funcionament intern d'una companyia de droides que es troba en bolquers?
Kaasha es rigué, exasperada.
—Vaig admetre que vaig venir a veure com estaves! Jo no sóc la que està tractant de fer-se la llesta.
—Ah, no? Vas portar convenientment una mestra de més i després vas deixar als joves amb ella quan vam creuar la galàxia.
—Per descomptat! —va cridar Kaasha, estirant els braços a banda i banda—. Perquè tu ets el gran! Lando! Calrissian! Qui podria resistir-se als teus encants?
—No estic segur que tots t'hagin sentit en el passeig, Kaash, tal vegada ho podries intentar de nou, però una mica més fort.
—Vaig venir perquè pensava que podries necessitar la meva ajuda, Lando. Però tal vegada va ser un error.
Una suau dringadissa va omplir l'aire quan van passar al costat d'un vell talz que desplaçava un arc per un instrument de corda i movia el cap d'un costat a un altre, amb els ulls tancats.
—No crec que hagi estat un error en absolut —va dir Lando—. Això és el que he estat tractant de dir.
—Bé, ho estàs explicant deficientment.
—Una mica de canvi que li sobri per a un vell soldat? —Un home rondinaire amb una sola cama va gemegar des del banc al costat de la qual passaven. Un tauler de llums que centellejaven tènuement en la seva falda deia FERIT EN LA BATALLA DE HOTH. Lando li va lliurar un crèdit.
—Estàs insinuant que no sé com em sento —va dir Kaasha—. Per què no passes més temps preguntant-te a tu mateix com et sents realment i menys tractant de desxifrar-me a mi, que sóc perfectament clara amb tu?
Ella es va allunyar. Els seus talons van copejar amb fermesa l'empedrat enmig de la nit. Lando es va desplomar al costat del veterà rebel ferit i va sospirar.
—El de sempre —va dir el vell.
Lando va alçar les seves celles.
—Eh?
—Ella té raó, vostè ho sap.
—Ouch.
—Encara que vostè tingui raó ella també la té.
—Això no m'ajuda, home.
—El que estic dient és que vostè pot suposar el que ella sent tot el dia, però això no significa ni kriff si vostè no sap com se sent vostè.
Lando va alçar els seus braços a l'aire.
—Jo sé com em sento!
El vell soldat li va passar un flascó.
—Com?
Lando va prendre un glop.
—En vol?
—No, jo no bec! Només ho tinc per als paios amb aspecte que volen parlar. Vaig desinfectar el filtre després de l'últim paio, així que no es preocupi per això.
—Germà, com aconsegueix efectiu per a...? No importa. Com em sento? Em sento... —Allà van anar a topar les paraules, recentment tretes del seu cervell, però el sentiment seguia allà. Estava aquí cada vegada que pensava en Kaasha, fins quan ella s'enutjava amb ell. Ho havia sentit per primera vegada en els búnquers de Pasa Novo. Ni tan sols havien fet alguna cosa aquella primera nit; Lando estava exhaust per treure equip i refugiats del camp de batalla, i Kaasha acabava de fer un doble torn coordinant els moviments de les tropes.
No obstant això, l'atracció havia estat allà, aquesta certesa inexplicable, les mirades que perduraven. Al principi, Lando va pensar que només volia una provada (ella havia tingut raó en el que va dir durant el sopar amb Han i Leia: quan ets jove, babau i estàs en guerra, pot sentir-se que abraçar un cos càlid és tot el que necessites per despertar totes les parts de tu que han estat bombardejades i destruïdes en un somni gelat). Així que s'havien escapolit junts, van trobar una llitera i després un va alliberar a l'altre d'aquests cinturons d'eines, li va desbotonar les peces i li va llevar les botes de combat. Després, amb la suavitat d'un xarrup de fi vi corellià, es van lliscar sobre aquell matalàs fred i engruixat, es van entortolligar un contra l'altre i després tots dos es van perdre en el somni.
Els ulls de Lando es van obrir una mica abans de clarejar, mentre els crits i les explosions de la campanya del dia anterior encara ressonaven en el seu interior. Es va incorporar, xopat de suor, i Kaasha es va moure lleugerament, va posar una mà en la seva espatlla i va enfonsar el nas en el seu pit. Lando es va tranquil·litzar, va tornar a acomodar-se i, sense haver col·locat si més no els seus llavis contra els d’ella o sentir-se atrapat per la passió, va sentir que li inundava un estrany tipus de pau. No era l'esclat d'excitació que venia amb la victòria en la taula de joc, ni la satisfacció que creixia en ell davant la feliç culminació d'un engany. No, això era alguna cosa molt més duradora i deliciosa. Això era alegria.
L'havia sentit de nou quan va aparèixer aquest dia a la Ciutat dels Núvols, amb els seus pantalons solts i el seu somriure astut. Era alegria i l’havia derrocat per complet sense si més no demanar permís.
—Ella em fa feliç —va dir Lando, sentint vagament com si aquesta informació li hagués colpejat.
El vell veterà va emetre un murmuri d'admiració.
—Això no va ser tan difícil, o sí?
Lando es va queixar.
—Bé, l'hi dirà a ella?
—Eh?
—Tal vegada hauria de dir-li-ho.
Lando va negar amb el cap.
—Fa que soni com si fos molt fàcil.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada