diumenge, 29 de març del 2020

El despertar de la Força NJ (XV)

Anterior


CAPÍTOL 15

Navegar pel cinturó d'asteroides de D’Qar semblava un viatge de plaer comparat amb tots els perills que Poe va enfrontar a Jakku. Va conduir hàbilment el seu Ala-X al voltant de les roques que orbitaven, després va descendir a través de l'atmosfera del planeta verd i va veure el bosc a través de la finestra, abans d'arribar a la seu de la Resistència. La base estava just com l'havia deixat abans de partir a la seva missió. Les enfiladisses s'entreteixien al voltant dels edificis i búnquers de duracret, i els camuflaven. A diferència de les movedisses sorres de Jakku, aquí la terra romania ferma sota dels peus d’en Poe.
Se sentia bé estar a casa.
BB-8 va sortir disparat cap a ell, travessant l'àrea d'aterratge i inundant-lo amb xiuletades. Estava infinitament feliç. Poe es va donar la volta per mirar al soldat d'assalt al que havia nomenat Finn, i es va acostar.
—Poe, Poe Dameron —va exclamar Finn amb un gran somriure—. Estàs viu!
—Tu també —va observar Poe, corresponent al seu somriure.
—Què et va passar?
—Vaig recobrar la consciència just després que tu vas sortir disparat del TIE i vaig aconseguir evitar un xoc total, però no una travessia espantosa pel desert. Si un ferroveller no m'hagués recollit ni m'hagués ajudat a sortir de Jakku, ara estaria enterrat en una duna. Però això no es compara amb el que tu has fet. Vaig escoltar que vas completar la meva missió i, el millor de tot, que vas salvar la meva jaqueta.
Finn va començar a treure-se-la.
—Ho sento, aquí està...
Poe el va detenir.
—Queda-te-la, et queda bé. Jo ja tinc una de nova. —Va somriure. Era molt cert que la galàxia obrava de maneres misterioses. Tots dos havien estat entrenats per ser enemics, però, contra tot pronòstic, ara eren com amics—. Ets un bon home, Finn. La Resistència necessita el suport de més persones com tu.
—Poe, necessito la teva ajuda.
Quan Poe va saber en què consistia la sol·licitud d’en Finn, va portar a l'antic soldat d'assalt cap a l'interior de la base, per presentar-li a l'única persona que podria ajudar-ho.
—General, sento interrompre-la, ell és Finn i necessita parlar amb vostè.
La General Leia Organa es va disculpar i va abandonar la reunió amb l'equip de comandament, i va girar-se per mirar a Poe i al seu company.
—I jo necessito parlar amb ell —li va contestar—. El que vas fer va ser increïblement valent.
—Gràcies, senyora —va respondre Finn—. Però estic aquí per parlar-li d'una amiga meva que va ser presa com a presonera durant l'enfrontament a Takodana.
Ella va sospirar.
—En Han em va explicar sobre la noia. Ho sento.
—Finn està familiaritzat amb l'arma que va destruir el Sistema Hosnian —va agregar Poe—. Ell va treballar al planeta on va ser construïda.
Leia va prendre les mans d’en Finn.
—Ens urgeix conèixer qualsevol cosa que sàpigues.
—Està localitzada en un planeta que funciona com la base principal de la Primera Ordre —va indicar Finn—. Estic segur que aquí van portar a la meva amiga. Necessito arribar-hi, ràpid.
—Com es diu la noia? —va preguntar Leia.
—Rey —va respondre Finn, suaument.

***

Rey va despertar i es va trobar lligada a una planxa d'interrogació, tan inclinada que gairebé estava dempeus. El seu interrogador rondava prop d'aquí, mirant-la a través de la màscara de metall.
—On estic? —li va preguntar.
—Ets la meva convidada —li va dir, sense sonar gens hospitalari.
Ell va fer un gest. Els grillons que la subjectaven es van deixar anar i ella es fregà les zones dels seus braços que havien estat premsades.
—On estan els altres... els altres que lluitaven amb mi?
Ell va esbufegar.
—Et refereixes als traïdors, assassins i lladres als quals anomenes «amics»? Et sentiràs alleujada de saber que no tinc la menor idea.
Alleujament era l'última emoció que Rey podia sentir en aquest moment. Com podia creure-li qualsevol cosa? Estava plena de fúria cap a ell; tenia ganes d'arrencar-li la màscara i clavar-la-hi en el crani. Ell la mirava amb la mateixa gelada expressió metàl·lica.
—Encara vols matar-me.
—Això és el que passa quan ets atrapada per una criatura amb una màscara.
Ell va sostenir la mirada fixa d'ella, després va portar les mans enguantades als costats de la seva màscara, i la hi va llevar.
Tenia el rostre d'un home jove, però la seva mirada era la d'un vell. Els seus llavis i el seu fosc cabell contrastaven amb la seva pàl·lida pell, una que no havia vist el sol en molt temps. Semblava un estudiant que no gaudia el seu aprenentatge. Un que només percebia els grans problemes de la galàxia i no els simples plaers.
—Explica'm del droide —va dir.
—És una unitat BB amb un impuls de seleni i un hiperescàner vindicador termal, un sistema de propulsió giroscòpica interna autocorrectora, el sistema òptic es va corregir per a...
Ell va entretancar els ulls.
—El mapa, això és el que necessito.
Ella va mantenir la boca tancada i va intentar oblidar el que havia vist. Però, mentre més intentava oblidar-ho, més clar ho veia. De sobte es va adonar que aquest era un dels seus trucs. Necessitava començar a pensar en una cosa més.
—Puc prendre el que vulgui de la teva ment —li va dir.
—Llavors no necessites que et digui res.
—És cert —va dir. Els seus dits van acariciar el rostre d'ella.
En estar alliberada dels grillons, ella el podia empènyer, que era probablement el que ell volia, però això li faria perdre la concentració. I necessitava tota la que fos possible per impedir que ell explorés encara més profund.
Ella va construir la seva barrera amb l'emoció que li hi havia donat suport des que tenia memòria.
—Has estat molt sola. Has tingut por d'anar-te’n a alguna altra part. —Els circells reptaren al voltant dels seus records, dels seus somnis—. A les nits, desesperada per agafar la son, pots imaginar-te un oceà. Puc veure-ho. Puc veure l'illa.
En pensar en la seva solitud i recordar la tristesa que havia omplert la seva vida, els ulls de la Rey es van omplir de llàgrimes. Van recórrer el seu rostre gotes que haurien estat molt preuades a Jakku.
—I Han Solo —va dir ell—. Sents que ell és el pare que mai vas tenir.
El seu to es va suavitzar, com si li importés.
—Deixa-ho anar. Et decebrà.
Rey sabia que això era una treta. A l'home no li importava una altra cosa més que ell i els seus assoliments.
—Surt... de... el meu... cap! —va cridar plena d'ira.
Temor no era el que ella sentia. No li tenia por. Sabia el que ell era capaç de fer i intentava lluitar contra allò. Però ell estava parlant de si mateix, del que ell sentia, de la seva feblesa. La por era el portal a la seva ment.
Ella va girar els circells cap a ell. Els seus sentiments i els seus records eren fàcils de llegir. La seva ment era un oceà de por agitada.
—Tu, tu tens por de no ser tan fort com... —Ella va titubejar. La imatge d'un altre home amb una capa negra i una màscara predominava en aquell remolí. Era la mateixa silueta que havia percebut en la visió que va tenir en el celler subterrani del castell de la Maz. Ell tenia un nom—: Darth Vader.
Ell va apartar la mà enguantada del seu rostre. Estava aclaparat, com si hagués estat colpejat amb una ràfega invisible.
Ell va moure les mans, i els grillons van tornar a capturar els canells de la noia, encara més fort en aquesta ocasió. El dolor que li causava no disminuïa la satisfacció de veure’l entropessar a través de la cel·la, humiliat i derrotat.

***

En Han es va asseure en el saló d'estratègia amb els comandants superiors de la Resistència. Tamborinava els dits, esperant al fet que C-3PO retirés un estrany objecte de BB-8. En Han ja li havia dit a tothom que el mapa estava incomplet, però la Leia insistia que ella i el seu equip ho havien de veure pel seu compte.
Una vegada que va retirar l'objecte amb molta cura, C-3PO el va deixar en una taula rodona al centre de l'habitació. Sobre la taula, el mapa estel·lar es va materialitzar en aquella gran amplificació que Han havia vist en el Falcó. La Leia i el seu equip van estudiar el mapa, mentre Han analitzava els seus rostres. Ningú semblava estar content amb el que tenien davant.
C-3PO va fer notòria la seva decepció.
—General, desafortunadament aquest mapa conté dades insuficients, per la qual cosa no coincideixen amb cap sistema en els nostres registres.
—T'ho vaig dir. —Han no va poder evitar insistir en això.
La Leia va capcinejar.
—Que ximpleta vaig ser a creure que podia trobar al Luke i portar-ho de tornada.
En Han es va suavitzar en veure a la seva esposa tan afligida.
—Leia...
—No facis això —li va dir bruscament.
—Fer què?
—Ser afectuós amb mi. —Ella va sortir de l'habitació.
En Han va anar darrere d'ella.
—Escolta, estic aquí per ajudar.
Ella va seguir caminant pel passadís.
—I això quan ha ajudat? I no em diguis «l'Estrella de la Mort».
Ell es va parar davant d'ella.
—Podries detenir-te i escoltar-me durant un minut? Si us plau?
Ella va esbufegar. Encara tenia la paciència d'una princesa, la qual era molt poca. Però es va detenir i li va mirar.
—T'escolto, Han.
En Han no va endolcir les seves paraules; ella era immune davant tals encants, així que ell va anar directe a l'arrel del conflicte: el seu fill.
—No planejava venir aquí. Sé que cada vegada que em mires, te'n recordes d'ell, per això em vaig allunyar.
—Això és el que penses? Que no vull recordar-lo? Que vull oblidar-lo? —Ella va agitar el cap—. El vull de retorn.
—S'ha anat, Leia. Sempre li va atreure el Costat Fosc. No hi havia res que poguéssim fer per detenir-ho, sense importar quant ho haguéssim intentat. Hi havia massa de... Vader en ell.
—Per això vaig voler que entrenés amb Luke —va agregar la Leia—. Mai vaig haver d’enviar-lo lluny. Aquí va ser quan el vaig perdre. Quan us vaig perdre a tots dos.
—I tu i jo vam haver de bregar amb això a la nostra manera —va acceptar Han—. Jo vaig tornar a l’única cosa per la qual sempre vaig ser bo.
—Tots dos ho vam fer —va respondre la Leia, amb tristesa.
—I vam perdre al nostre fill per sempre.
—No —va assegurar ella—. Va ser Snoke.
—Snoke?
—Ell sabia que la Força anava a ser intensa en el nostre fill —va dir ella—. Que va néixer amb el mateix potencial pel bé i per al mal.
—Tu vas saber això des del principi? Per què no m’ho vas dir? —va preguntar Han.
Leia no va dir res en la seva defensa, i Han no va insistir.
—Així que Snoke vigilava al nostre fill.
—Sempre, des de les tenebres —li va explicar—. Fins i tot abans que m'adonés del que estava passant, ell ho va manipular tot, arrossegant al nostre fill cap al Costat Fosc.
En Han va sospirar. Hi havia dies en els quals desitjava no haver sabut res d'aquelles coses. La Força el desconcertava. Ell hauria donat el que fos per tal que el seu fill fos comú i corrent... com ell. Era més fàcil navegar el Corredor de Kèssel en onze parsecs que fer tornar a algú del Costat Fosc.
—Però res és impossible, Han. Tinc la sensació que si algú el pot salvar, aquest ets tu.
—Jo? —En Han va arrufar les celles—. No. Si Luke no va poder fer-ho, amb totes les seves habilitats i el seu entrenament, qui pot fer-ho?
—Luke és un Jedi, però tu ets el seu pare. Encara hi ha llum en ell; ho sé.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada