dilluns, 16 de març del 2020

Guia de supervivència de la Rey (III)

Anterior


III
ON VISC

Visc en un caminant AT-AT en els Goazon. És un lloc estrany, però és meu. Les potes em donen un lloc segur on estacionar el meu lliscant, i protecció en cas que hagi de sortir amb pressa. Però passo la major part del temps dins de la panxa.
En lloc de porta principal, tinc una escotilla auxiliar en la part inferior del caminant. Els soldats només l'haurien usat en cas d'emergència... ells haurien entrat per l’escotilla lateral, però jo la vaig soldar fa molt temps.

 
Aquest és el caminant que vaig convertir en una llar.
 
 LLAR, DOLÇA LLAR

Visc dins de la coberta de tropes inferior. Hi ha una coberta de tropes superior, però jo utilitzo principalment aquesta única habitació. Ja ni tan sols penso que està de costat... he viscut aquí tant temps que se sent bé d'aquesta forma.
Què faig quan estic a casa? La majoria del temps, apedaço equip al meu banc de treball... Costa massa fer treballs llargs en les taules de rentat de l’Unkar a Niïma. Tinc una vella pantalla de computadora d'Ala-Y que utilitzo per estudiar els plànols de naus rebels i imperials i córrer simuladors de vol. Practico idiomes alienígenes i llengua droide per poder parlar amb la gent de Niïma. I dormo... em vaig fabricar una hamaca quan era nena. Al principi era massa gran, i em sentia perduda enmig d'ella. Ara encaixa més atapeïda.
El sopar és la mateixa totes les nits: racions de supervivència. L'única varietat és si amb racions imperials o del tipus de la Nova República. Les dues són molt semblades... les de la Nova República fan un gust una mica millor però és menys probable que la cosa imperial es deteriori després de tots aquests anys.
Unkar intercanvia racions per l'equip que els ferrovellers rescatem del Cementiri. Això és tot. Gens de crèdits, ni regatejos... excepte per menjar.
Cada nit faig una marca en la paret, marcant un altre dia que vaig sobreviure a Jakku. De vegades penso que cada marca és una victòria: un altre dia que vaig vèncer al Blobfish, la calor i als altres ferrovellers. Altres vegades penso que cada marca em porta més prop del moment en què la meva gent torni.

No puc dir-te quants milers de vegades vaig menjar aquesta cosa.

Perquè això passarà algun dia. No puc dir-te quan o com, però ho sé... puc sentir-ho. És un error que jo hagi acabat a Jakku, i sé que hi ha gent aquí fora que està intentant corregir aquest error. Quan ho facin, em trobaran i em portaran on pertanyo.
Encara que fins que això passi, espero.

ADVERTIMENT:
        Els vapors alliberats durant el procés de bullit tèrmic són inflamables. No exposar al foc, ni utilitzar en un ambient altament inflamable.
        Els vapors alliberats durant el procés de bullit tèrmic poden desplaçar a l'oxigen. Prengui les precaucions adequades.
        Si la polibossa no es prepara adequadament, l'expansió de la ració pot trencar la bossa i constituir un risc de cremades. La comestibilitat de la ració també podria veure's afectada.
        L'aigua utilitzada durant el procés de bullit tèrmic també estarà calenta i constituirà un risc de cremades. Eviti les filtracions.
        No begui l'aigua que quedi en la polibossa després del procés de bullit tèrmic ni la utilitzi en la preparació de menjar.
        Si consumeix racions en estat pretèrmic, no begui aigua mentre mastega, aquesta acció iniciarà el procés de bullit, resultant en un risc de cremades.
        No consuma la polibossa, atès que manca de valor nutricional i podria constituir un risc digestiu o de ennuegament.
        Descarti les polibosses d'acord amb les regulacions imperials d'eliminació.
AQUESTA RACIÓ ÉS PROPIETAT DE L'IMPERI GALÀCTIC. LA SEVA DONACIÓ, INTERCANVI, O VENDA A PERSONAL CIVIL ÉS UNA VIOLACIÓ DEL CODI E-9-73A I SERÀ REPORTADA Al SEU OFICIAL Al COMANDAMENT.

Tinc algunes coses a casa que m'ajuden a passar el temps. Col·lecciono flors de barrils espinosos i flors nocturnes, i les poso a la vista per recordar-me que hi ha bellesa a tot arreu si mires amb la suficient atenció, fins i tot a Jakku.


Tinc un vell casc rebel que he guardat, una de les primeres coses que vaig trobar rebuscant en el Cementiri. El nom diu Capitana Dosmit Raeh dels Asos Grocs de Tierfon. Quan era nena, m'agradava inventar històries sobre la Capitana Raeh... sobre qui era i de quin planeta venia.
És per això que vaig fer una nina amb un uniforme que vaig trobar en un contenidor de càrrega. Em posava el casc i ajudava a la Capitana Raeh a explorar el caminant i la sorra de fora, i juntes trobàvem rebels perduts i els enviàvem de tornada a les seves naus.
Ja no faig això. Però igual segueixo guardant aquestes coses... suposo que per recordar-me com de lluny que he arribat.
L’AT-AT és la meva casa, però el meu lliscant és encara més important per a la meva supervivència. El vaig construir jo mateixa, de parts que vaig trobar en el Cementiri i les piles d'escombraries de Niïma, juntament amb algunes altres coses que vaig obtenir intercanviant amb els teedos. Tot va ser de peces que jo havia recollit o que una altra gent havia descartat.
 

 El meu lliscant no és fàcil de pilotar. Té el centre de massa alt i si no vas amb compte, sortirà rodant. Això està bé per mi, jo sé el que estic fent i si algú es roba al meu bebè no arribarà molt lluny.
El meu lliscant usa un parell de motors turbojet que vaig prendre d'un remolcador de càrrega estavellat. Els vaig unir a les entrades amplificadores d'una canonera imperial caiguda, vaig agregar els poscremadors d'una moto barredora xocada que algú havia portat a Niïma, després vaig assegurar un munt de repulsors d'Ala-X.

Vaig dissenyar el lliscant per portar càrregues pesades d'anada i tornada entre el Cementiri i Niïma. Però quan porta poc pes pot anar molt ràpid... i bastant alt.
Els altres ferrovellers no es fiquen amb el meu vehicle. Una raó és que Unkar els va dir que no... no perquè li caigui bé sinó perquè jo li porto les coses més valuoses. L'altra raó és que vaig programar un escàner d'empremtes digitals per al meu lliscant. Sense això, no s'encén. Podries pontejar-ho, però vaig deixar un cable intencionalment solt. Quan estic explorant unes ruïnes, connecto aquest cable al casc i ho electrifica tot. No és suficient per matar a algú, però definitivament els farà pensar dues vegades abans de tornar a fer-ho.


1 comentari:

  1. No he pogut pujar tots els dibuixos originals doncs crec que la plataforma no em deixa més de dos o tres.

    ResponElimina