dilluns, 16 de març del 2020

Guia de supervivència de la Rey (I)


Guia de supervivència de la Rey

 
Jason Fry




El meu nom és Rey. Fa una generació, l'Imperi va lluitar contra la Nova República en la batalla de Jakku. Tot el que queda és un desert inhòspit, amb un cementiri de naus, i ossos, on va caure la majoria. Jo sobrevisc recol·lectant parts i equip de les restes. No sé com vaig arribar aquí...
El que tens a les teves mans és la meva guia de supervivència per a aquest planeta hostil. Què vols rescatar? Què hauries d'evitar per seguir amb vida? Obre aquest llibre per descobrir el que necessites per sobreviure.


Autoretrat
I
Si estàs llegint això, llavors alguna cosa va sortir malament.
Estàs encallada a Jakku: un petit planeta erm, que no té res més que sorra ardent, un sol calent, i naus estavellades.
Encallada com jo.
El meu nom és Rey. He estat aquí tota la meva vida, enginyant-me-les per sobreviure amb els perduts i els trencats. No sé com vaig arribar aquí, ni perquè. Però sé que va ser un error... i algú allà fora arreglarà les coses, algun dia.
Això significa que haig d'esperar-los, i això significa que haig de sobreviure.
Això és el que he après a fer a Jakku. Escric això per passar el temps... i passar el que he après perquè tu també tinguis una oportunitat de sobreviure.
L'única raó per la qual algú sent parlar de Jakku alguna vegada és perquè fa molt temps molta gent va morir aquí. Va haver-hi una batalla que es va lluitar a l'espai... amb naus que van caure en flames del cel per quedar enterrades en les sorres.
És el més important que va passar a Jakku, però això no és a dir molt. Perquè pel que jo sé, és l'única cosa important que alguna vegada va passar a Jakku.
 Aquest Ala-X ha estat aquí des que puc recordar.

Si li preguntes a la gent que viu aquí perquè ho fa, et donaran diverses respostes... cap d'elles bona.
 Ruta dels Pelegrins


Alguns viuen aquí perquè és on van néixer, i és tot el que han conegut. Si els preguntes per altres planetes, et miraran com si estiguessis boja. Alguns d'ells no saben que hi ha una mica més allà de la propera vila... o passant aquestes muntanyes en l'horitzó.
 

Alguns estaven escapant d'alguna cosa... de la llei, o problemes en el passat, o del seu propi fracàs per tornar-se el que volien ser. Van acabar a Jakku perquè és tan lluny com pots arribar en la galàxia sense arribar al final de les estrelles.
Després estan els que van acabar aquí per mala sort. Mai van voler quedar-se, però la galàxia va tenir altres idees. I així esperen al fet que els passi alguna cosa bona, encara que probablement no passarà, no amb tots els perills de Jakku.
Esperen. I sobreviuen. Vaig a explicar-te com fer això.


LLOCS DE JAKKU

Abans que arribessis a Jakku, aposto que pensaves que era petit i sense importància. I tenies raó. Però vist de prop, cada planeta és gegantesc i està ple de misteris... incloent alguns que et poden matar. Aquesta és la teva primera lliçó de supervivència: Coneix el teu entorn.
Jo visc en els Erms Goazon. No és realment un lloc, la qual cosa ja sé que sona estranya, però escolta'm. Si li preguntes als vilatans on està Goazon, et diran que està entre el Post de Niïma i el Congost Kelvin. O diran que està entre la Serralada de Carbó i els Camps Movedissos.
No pots dir que estàs en cap d'aquests llocs però saps que estàs en algun lloc entremig? Llavors estàs a Goazon.

 

Aquí no hi ha molta vegetació... uns pocs barrils espinosos en les ombres i tal vegada unes flors nocturnes on una mica de terra s'ajunta en les esquerdes de les roques. La major part és de terra trencada, pujols baixos, i afloraments de roca nua que descendeixen de les altures de la Serralada de Carbó, els Erms es van aplanant i augmenta la sorra fins que et trobes creuant els Camps Movedissos.
Si arribes fins allà, t'has passat la ruta... que en realitat és només una sendera de happabores. A Niïma la diun la Ruta dels Pelegrins perquè si la segueixes, eventualment arribaràs a les Viles Sagrades a l'altre costat del Congost Kelvin. Però jo no recordo haver vist que cap pelegrí la usés... en aquests dies, qualsevol que trobis en la ruta probablement sigui un ferroveller de camí al Cementiri de Naus.
El que tampoc és una bona forma de trobar la salvació... però explicaré més d'això més endavant.
L'únic veritable lloc en la Ruta dels Pelegrins és Vella Meru, una barraca amb algunes taules i cadires i una reserva de fred que es va assecar abans que jo naixés. L'aire fresc es va acabar fa molt, però encara hi ha ombra i un abeurador per happabores.

 Vella Meru


La Vella Meru està feta principalment de peces cibernètiques, i quan la van operar van descartar la seva habilitat de conversar. No et fiquis amb la Meru... l'última vegada que algú va cometre aquest error, ella va sortir de la seva barraca amb l'arma més gran que hagis vist. El clic que va fer en llevar el fiador va fer que tothom callés.
Meru té un braç de carn i os, cobert de tatuatges militars. Però que no et descobreixi mirant... et farà fora per la teva curiositat. No li agrada que la gent sigui curiosa. O que sigui qualsevol altra cosa.
Tatuatges que vaig copiar quan ningú mirava
Em pregunto si Meru va obtenir aquests tatuatges servint a la Rebel·lió, a l'Imperi, o alguna banda mercenària. Em pregunto, però no ho pregunto. Com a molta gent de Jakku, Meru no parla sobre com va arribar aquí, i jo no faig preguntes. Ara que ho penso, aquesta és una bona segona lliçó per a la supervivència a Jakku:
NO FACIS PREGUNTES.




1 comentari:

  1. No he pogut pujar tots els dibuixos originals doncs crec que la plataforma no em deixa més de dos o tres.

    ResponElimina