diumenge, 7 d’abril del 2019

Jo Jedi (XLIII)

Anterior


43

Vaig decidir aprofitar l'excusa que Èlegos va crear per a mi passant més temps bevent... o, almenys, aparentant estar borratxo. Una mica de brandi savareen vessat en una túnica et deixarà empestant a l'assumpte, i si segueixes removent-lo i ets descurat quan el beus (vessant més sobre tu mateix en el procés) la gent ho notarà. Els tipus amb els quals passava el meu temps no tenien problemes a creure que jo estava a tres salts d'estar sobri en tot moment.
Estar borratxo em donava molta més llibertat ja que, mentre que no resultava desagradable, perdia al sàbacc i era generós amb els diners o els regals de la Tavira, era l'amic de tots. La gent volia veure'm, els resultava fàcil ignorar-me, i fins i tot em tractaven com si no estigués allà en les ocasions en les quals jo fingia dormir.
Vaig triar als Supervivents com el meu primer objectiu. Els coneixia millor que a ningú, així que tenia avantatge per ficar-me en les seves ments. Els Supervivents també eren els més disciplinats dels Odis, així que si podia trencar-los, tornar-los inquiets, el nerviosisme es filtraria als altres grups. El meu moviment contra ells seria el preludi dels meus atacs contra els altres grups, així que volia que fora especialment esgarrifós.
Èlegos i jo vam treballar dur en això, programant-lo en el meu quadern de dades, després projectant-lo amb l’holoprojector de la meva suite. Ho vam reproduir una vegada i una altra, la qual cosa em va permetre memoritzar-ho des de tots els angles, i practicar la meva part. Havia de ser acurat i ràpid, però si funcionava bé, sacsejaria als Supervivents fins a la medul·la.
Em vaig asseure en la cantina el Xoc en una taula molt enrere. Normalment el Capità Nive s'asseia allà, i poc després es va unir a mi. Jacob no havia estat fent-me la gara-gara com ho havien fet els altres líders pirates; ell confiava en l'amistat que forjàrem durant el temps en el qual ell va comandar el meu esquadró. Realment ell m'agradava, així com la forma en què manejava als Supervivents, però per les converses que havíem tingut, sabia que no estava completament còmode amb tot el que havia fet en la seva vida. Aquesta confidència, que em va confiar una nit, era a punt de tornar i perseguir-lo.
Jacob s'asseia d'esquena a la cantonada de la sala. Jo m'asseia a la seva esquerra, amb l'esquena cap a una paret, però lleugerament exposada al llarg del meu flanc. Una altra cadira estava col·locada enfront d'ell i no podia ser vista per la majoria de la resta de la sala a causa d'un pilar. Tenia una ampolla de brandi savareen situada davant meu, i una copa a la meva mà dreta. Jacob bevia lum, però mai el suficient com per emborratxar-se, només el suficient per tornar-se lleugerament suggestionable. Estàvem allà asseguts, xerrant en veu baixa sobre els últims rumors sobre Shala el Hutt, quan vaig empènyer la cadira buida cap a fora amb el meu peu esquerre, com si algú l'estigués retirant per asseure's.
Vaig connectar amb la Força, deixant que m'omplís, però vaig girar el cap cap a la cadira, lluny de Jacob.
—No pots asseure't aquí. Aquesta és una taula privada —mentre deia això, vaig estendre els meus sentits i vaig projectar una imatge en el cervell de Jacob.
El cap de Jacob es va alçar i empal·lidí.
—Impossible.
La figura que va veure asseient-se enfront d'ell va escopir un gruixut crèdit d'or, que va rebotar una vegada sobre la taula. La meva mà esquerra va sorgir per agafar-lo, i vaig aixafar el crèdit contra la taula. La meva mà esquerra va retrocedir.
—Està fred.
La figura que estava a l'altre costat de la taula respecte a Jacob vestia un uniforme de capità imperial, encara que una mica massa petit, i tenia l'ull esquerre moradenc. De fet, el Capità Zlece Oonaar del Croat tenia el mateix aspecte que quan els Supervivents el van jutjar i Jacob va ordenar la seva execució. El mateix Jacob va posar el crèdit d'or en la seva boca, seguint la vella superstició de comprar les coses dolentes que els morts dirien dels vius, després el va llançar a través de la resclosa principal de la Punyalada.
Zlece Oonaar va mirar directament als ulls de Nive.
—Pots recuperar el teu or. Els morts no parlen malament dels morts.
Vaig aferrar el canell esquerra d’en Jacob amb la mà dreta.
—Què vol dir?
La boca d’en Jacob es va obrir.
—No ho sé.
Zlece va assentir lentament.
—Ho saps. Saps que hauries d'haver mort el dia en què els teus amics ho van fer. Si haguessis lluitat amb més afany, podrien haver viscut. Els vas fallar, i ara t'uniràs a ells. La perdició ha vingut a Courkrus. Totes les teves víctimes seran venjades.
Jacob es va aixecar abruptament, deixant anar el canell de la meva agafada, i va llançar la seva gerra de lum a través del fantasma. Vaig deixar que la imatge s'esvaís entre una boira sagnant que va desaparèixer quan la gerra es va trencar contra el pilar. Jacob es va quedar aturat, amb la boca oberta i tremolant, després va mirar al voltant, a tots els que estaven en la cantina. L'atenció de la resta es va tornar cap a ell quan la tassa es va fer miques, però no havien vist res anterior a això.
Jacob va assenyalar cap a la cadira.
—Ho heu vist?
Altres persones van començar a negar amb els caps.
Ell em va mirar.
—Tu ho has vist, veritat, Jenos? Tu ho has vist.
Em vaig estremir i vaig buidar la meva copa de brandi.
—Ho he vist. Era aquest tipus que vam capturar, al que vàrem jutjar —vaig grapejar la moneda—. Vas posar això en la seva boca.
Jacob va agafar la moneda de la meva mà i la va sostenir en alt.
—Sí, vaig posar això en la seva boca.
—Però el vam deixar a l'espai —vaig servir més brandi en la meva copa i vaig aixecar la mirada cap a Jacob, ignorant el tumult de gent que anava arremolinant-se al nostre al voltant—. Què volia dir amb què «la perdició ha vingut a Courkrus»?
Jacob em va treure el brandi i se’l va beure tot d'un glop.
—No ho sé —va posar la copa en la taula de nou i va donar uns copets en la vora perquè l'emplenés—. No ho sé, però no és gens bo. No és gens bo en absolut.

En dotze hores la història de l'aparició s'havia estès per tot Vlarnya i havia adquirit vida pròpia. Vaig fer que la gent em digués el que havien vist i els vaig escoltar descriure una visió que sé que mai van veure. Fins i tot quan els deia que era diferent del que jo havia vist, em deien que no ho recordava bé perquè havia estat borratxo en aquell moment. Sabien quina era la veritat, i realment semblava que els espantava a cadascun d'ells fins al més profund del seu ésser.
Ningú estava molt segur del que havia vist. Alguns pensaven que era un fantasma, pur i simple, tornant per turmentar a Nive per matar-lo. Uns altres tenien en compte l'advertiment i es preguntaven per què un fantasma advertiria quan podria haver-nos colpejat i matat a tots... si és que un fantasma podia fer això. L'advertiment semblava haver penetrat en la ment de molts, la qual cosa havia estat la meva intenció. Volia que estiguessin advertits de manera que quan les coses comencessin a succeir, les vinculessin a l'advertiment.
Estava complagut amb què la primera iniciativa hagués tingut un efecte tan gran, però sabia que no podia fer aquest tipus de coses de nou. Mentre que podia ser capaç d'usar una il·lusió per evitar la persecució, simples anades i vingudes de fantasmes no anaven a convèncer als Odis que era hora d'abandonar la Tavira. La moneda havia proporcionat una evidència sòlida que va convèncer a molta gent de la veracitat de l'aparició. A causa d'això vaig decidir que les següents accions requeririen una prova física que alguna cosa estava succeint, i una moneda no seria suficient. Era hora d'una cosa una mica més directe i dolorosa.
Vaig esperar al fet que Timmser i Caet m'arrosseguessin fins a casa des del Xoc i em lliuressin a Èlegos abans d'actuar. Murmurant quant desitjava que jo no vomités en els llençols una altra vegada, el caamasià va traginar amb mi i les dues pilots van escapar per por de què se'ls demanés que ajudessin a netejar-me. Una vegada s’hi van haver marxat, em vaig posar l'uniforme Jedi, em vaig posar una capa amb caputxa i vaig sortir a la nit. Usant la Força vaig poder esborrar el record a curt termini dels empleats de l'hotel que em van veure, deixant-los amb una innocent bretxa de vuit segons en els seus records que cobriria el meu pas pel vestíbul.
Utilitzar la Força tant en el Xoc com en el vestíbul suposava el risc de ser detectat pels consellers de la Tavira, però estava bastant segur que no hi havia cap a Courkrus. Ella mai ens havia deixat un abans i no tenia cap raó per assumir que anava a haver-hi un problema a Courkrus. Deixar un aquí «per si de cas» seria proporcionar a qualsevol d'aquestes bandes l'oportunitat de conèixer el seu secret i atacar pel seu compte. Per aquesta única raó em sentia molt segur usant la Força mentre caçava.
Les meves anteriors estades a la ciutat em van servir bé mentre em movia per carrerons i camins poc transitats per arribar a algunes de les zones més sòrdides de l’Aviari. Vaig arribar al meu interior per connectar amb la Força, per poder expandir la meva esfera de responsabilitat i localitzar a algú que necessités ajuda. La meva intenció, per descomptat, era ajudar a aquesta persona i treure de l'escena als criminals involucrats. Era com estar de tornada amb SegCor, fent una batuda a través del Carrer de la Nau del Tresor, només que sense totes les llums.
Aquesta vegada, no obstant això, la diferència era que tenia la Força com la meva aliada. La meva percepció de la ciutat i l'àrea que m'envoltava es va aguditzar, permetent-me registrar les diverses formes de vida. Si hagués volgut, podria haver fet un cens de les bestioles o dels ullalots salvatges en segons. Però no ho vaig fer... una altra informació em va atreure cap a la nit.
Quan patrullava per SegCor, havia estat un depredador a la recerca de preses, esperant no trobar-les a bastament com per matar-me a mi. Amb la Força, gairebé em sentia com un súper depredador. Percebia on estava tothom, cap a on es dirigia la seva atenció. Podia triar camins de confrontació que mantindrien les coses tranquil·les, o que provocarien una gran exhibició. De moment vaig triar una cosa més petita i més íntima, però sabia que el dia per una cosa més espectacular vindria aviat.
Encara que sentia on estaven els tres, vaig sentir els sanglots d'ella abans si més no de veure'ls. Dos Làser Lords borratxos havien acorralat a una dona nativa entre ells i l'havien empès cap a un carreró. L'havien posat d'esquena contra una paret, atrapant-li les mans per sobre del seu cap, i estaven cobrint el seu rostre i coll amb el tipus de petons maldestres que els borratxos semblaven dominar. Si no fora per l'expressió horroritzada en el rostre de la dona, les seves pallassades podrien haver resultat còmiques.
Vaig entrar en el carreró tan silenciós com una ombra i vaig aferrar al primer home pel bescoll. El vaig girar cap a la dreta i vaig aixafar la seva cara contra la paret oposada del carreró. Alguna cosa va cruixir quan va colpejar, després es va desplomar en el terra. Vaig donar mig pas endavant i vaig aixecar l'empunyadura del sabre de llum amb la meva mà dreta, atrapant al segon home amb un cop alt. L'impacte contra la pesada base metàl·lica de l'empunyadura va destrossar la mandíbula de l'home i el va enviar trontollant-se cap enrere.
Una mà es va dirigir a la seva boca i l'altra va treure el blàster enfundat en el seu maluc. Mentre començava a apuntar l'arma, vaig girar l'empunyadura del sabre de llum a la meva mà i vaig activar la fulla platejada. El seu explosiu xiuxiueig va omplir el carreró, amb la seva llum pintant l'ombra del membre dels Làser Lords a través del terra del carreró i al llarg de la paret posterior. Vaig fer un arc baix amb la fulla, colpejant el blàster que encara estava alçant-se, deixant caure al solc trossos de l'arma i dos dits tallats.
Una puntada lateral a la seva mandíbula ja trencada el va desplomar en el terra del carreró, després vaig girar i em vaig llançar cap al seu camarada, que estava aixecant-se. Abans que pogués treure el seu blàster, el meu sabre de llum es va clavar a través de la seva espatlla, fent un forat molt net de la grandària d'un botó a través d'os i carn. L'olor oliosa de carn cremada va omplir el carreró. El seu rostre es va tornar absolutament pàl·lid. Va baixar la mirada per observar la barra d'energia platejada sortir de la seva espatlla, després els seus ulls van quedar en blanc i es va desmaiar.
Vaig desconnectar la fulla abans que estripés més del seu cos ara caient. No volia que morís... no volia que cap d'ells morís. Dos homes morts serien estadístiques, però aquests homes tindrien cicatrius i explicarien una bonica història. El que l'aparició havia començat aquests dos ho continuarien.
Em vaig tornar cap a la dona que s'encorbava a la gatzoneta. Vaig estendre una mà i ella la va prendre. Els tremolors que afectaven a la seva carn coincidien amb les ones de terror que irradiaven d'ella. Vaig fer que la meva veu sonés tan tranquil·litzadora com vaig poder.
—No tens res a témer, nena. Ja no et faran mal mai més.
—Qui... qui ets?
La vaig ajudar a posar-se dempeus i vaig caminar amb ella cap a la boca del carreró i la llum del carrer que arribava a penetrar en el seu interior.
—És suficient amb què se sàpiga que he estat aquí.
La vaig deixar entrar en la llum, però jo vaig romandre en les ombres mentre deixava anar la seva mà.
—Només digues-los que la perdició ha vingut a Courkrus. Les seves víctimes seran venjades, i aquells que temen a la justícia mai tornaran a estar segurs aquí —llavors vaig projectar en la seva ment una il·lusió de jo esvaint-me en el no-res mentre m’esmunyia més enllà d'ella i avançava pel carrer. La vaig seguir per assegurar-me que res més li succeïa, llavors, quan ella va trobar seguretat, vaig tornar a casa meva.

Al matí següent, ben d'hora, Timmser i Caet van venir a la meva suite i van insistir que Èlegos em despertés. Vaig sortir de la meva habitació amb un aspecte desarreglat i la vista ennuvolada, llavors em vaig espavilar davant les serioses expressions en els seus rostres.
—Què ha passat? Alguna cosa va malament?
Caet grunyí, i Timmser va proporcionar una bona traducció.
—Dos Làser Lords van ser mutilats anit. La perdició ha vingut a Courkrus, i ha portat un sabre de llum amb si.
            Següent    
                

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada