dilluns, 8 d’abril del 2019

Jo Jedi (XLVI)

Anterior


46

Llavors una sisena silueta va aparèixer en la boca del carreró i un sabre de llum verda va germinar a les seves mans.
Genial, ara tenim tot l’arc de Sant Martí representat. Vaig aixecar la mà esquerra de l'empunyadura de la fulla i vaig fer senyals convidant-li.
—Vinga, amic, un més no farà cap diferència.
Vaig desitjar sentir-me tan valent com van sonar aquestes paraules.
L'home de la boca del carreró va començar a avançar.
—Ningú ha de morir aquí aquesta nit.
Coneixia aquesta veu! Luke!
I vaig reconèixer en el seu advertiment cap a aquells als quals m'enfrontava una directriu per a mi. Em vaig lliscar cap a la dreta i vaig bloquejar una espasada baixa, apartant la fulla vermella cap a la paret de maó. Pivotant sobre el meu peu esquerre, vaig propinar una puntada lateral al ventre de la meva enemiga, fent-la retrocedir. Vaig descobrir que portava una cuirassa blindada que la va protegir parcialment de la força de la meva puntada. L'armadura, no obstant això, no va impedir que els seus talons ensopeguessin en els enderrocs i la fessin caure, apartant-la de la lluita temporalment.
Luke es va enredar amb Groc i Porpra mentre jo m'ajupia sota un tall de Blau i em retorçava per portar la meva mà esquerra amunt. Vaig copejar al meu enemic en la barbeta amb el palmell de la meva mà. El cop va moure la màscara que portava un parell de centímetres, encegant-lo temporalment. Un ràpid cop de puny en la gola li va fer panteixar, llavors el vaig aferrar pel fermall de la seva capa i el vaig llançar contra la paret del carreró. La seva armadura dringà amb força contra els maons, després va caure inert apagant el seu sabre làser abans de perdre el sentit.
Vaig parar el tall de Taronja i vaig atrapar el seu canell amb la meva mà esquerra. Vaig aixecar la mà dreta, després la vaig deixar caure amb força de forma obliqua. La pesada empunyadura del meu sabre de llum va copejar a Taronja just darrere de l'orella dreta, o d'on hauria d'estar l'orella dreta en un humà. Mentre Taronja queia al terra sense sentit, la seva caputxa es va lliscar cap enrere i vaig veure que era un rodià.
Em vaig ajupir i vaig apagar el seu sabre de llum, després em vaig redreçar mentre Luke s'incorporava al costat de Vermella. D'ella només vaig percebre pau, una pau que em va semblar vagament reminiscent de la pau que vaig imaginar al voltant de la Mírax quan Exar Kun me la va mostrar.
—Un nou truc?
Luke va apagar el seu sabre de llum i jo vaig fer el mateix amb el meu, enfonsant el carreró en la foscor.
—Un de vell, un dels teus. L'he copejat i ha perdut el sentit. Ara només estava alleujant una mica el seu dolor.
—Gran sentit de l'oportunitat. Si no haguessis arribat, els cinc m'haurien matat, netament i ràpidament —em vaig estremir—. Com m'has trobat?
A la lleugera llum del carrer, vaig veure l'expressió de Luke aguditzar-se.
—Sabia que, si havies après tot el que necessitaves aprendre, et trobaria aquí, i seríem aliats.
Vaig sentir una esgarrifança recórrer la meva esquena.
—Ja veig.
La veu d’en Luke es va alleugerir una mica.
—Quant al quan, amb això he necessitat una mica d'ajuda —es va tornar de nou cap a la boca del carreró—. Buidat?
Una silueta es va emmarcar en la boca del carreró, provocant que rigués.
—No veig cap perseguidor.
—Ooryl? —vaig saltar sobre el cos de Taronja i vaig córrer cap endavant—. Ooryl, què estàs fent aquí?
—Sóc un Cercador —el gand es va encongir d'espatlles com si això ho expliqués tot—. El més important de ser un Cercador no és saber on mirar, perquè això és fàcil. És saber quan mirar. Jo sabia que el quan era ara, i vaig acudir al Mestre Skywalker per dir-li-ho. Ell em va dirigir aquí, i jo l’he portat ara.
Luke ens va fer senyals amb la mà per tornar al carreró.
—Hem de treure als nostres amics dorments d'aquí. Tenim una nau, però necessito un altre lloc on retenir-los. Ells saben on està la Mírax.
Vaig assentir.
—No pot estar lluny d'aquí, perquè Tavira els va portar un dia després de sentir que teníem un problema Jedi aquí. Qui són?
—No ho sé —Luke va negar amb el cap—. El millor serà esbrinar-ho i esbrinar-ho ràpid, perquè si no ho fem, si algú descobreix que han fracassat en la seva missió, això podria costar-li a Mírax la vida.
Em vaig ajupir i vaig alçar a Taronja pel seu cinturó, deixant que Ooryl agafés a Groc i a Porpra.
—Sé on podem portar-los, però obtenir informació d'ells serà difícil. Saben com usar la Força, i no estic segur que puguem trencar-los per esbrinar el que volem saber.
—Crec que tinc una cosa que ens pot ajudar en aquest sentit —Luke va fer un gest, fent que Vermella i Blau suressin en l'aire—. Obre el camí, Keiran. Com Ooryl m'ha explicat, el quan només és una obertura en el temps, i no volem que es tanqui abans que puguem arribar a la teva esposa.

***

Ens vam emportar als nostres cinc oponents de tornada a l'hotel. Vaig cridar a Èlegos i es va trobar amb nosaltres en la part posterior, en l'elevador de càrrega. Ooryl li va cedir els dos que havia portat, després va tornar a l’espaiport per anar a buscar alguna cosa per al Luke. Esperant el seu retorn vam despullar als nostres presoners de la seva armadura, els vam separar i vam tractar les ferides i talls provocats per la baralla.
Quan Ooryl va tornar, va portar amb si una espècie de gàbia que tenia en el seu interior un petit rèptil pelut. Una mescla de nutrients fluïa a través d'una xarxa de tubs, sustentant a la criatura que, si era capaç de moure's, semblava singularment poc inclinada a mostrar-ho. Vaig veure com parpellejava un ull, però fins i tot aquest moviment va ser més lent del que hagués esperat en un ésser viu.
—Això és un ysalamiri, un dels dos que he portat amb mi —Luke va recolzar una mà en la gàbia i va semblar una mica fatigat—. És única entre les criatures vives, almenys jo no sé d'unes altres, perquè sembla projectar un camp que suprimeix la Força. Al seu món natal alguns depredadors han evolucionat per ser sensibles a la Força, la qual cosa els permet caçar, per la qual cosa l'esfera de supressió de l’ysalamiri actua com a camuflatge.
—Entesos, per això em sento tan rar. Pensava que només estava cansat —vaig tractar d'arribar al meu interior per tocar la Força, però no vaig aconseguir res—. És com si estigués una altra vegada on vaig començar, de tornada als meus dies abans de l'acadèmia.
Luke va assentir.
—Tens sort d'haver passat la major part de la teva vida tenint només una percepció marginal de la Força. Jo he estat embolicat en ella molt més temps que tu i en presència d'un ysalamiri em sento perdut, com si un membre m'hagués estat arrencat —Luke va flexionar la seva mà mecànica—. Pitjor encara, en realitat.
—Com creus que això afectarà als nostres convidats?
Luke se les hi va arreglar per somriure, però va semblar costar-li.
—Crec que han estat embolicats en la Força més temps que jo. Semblen escudar-se bé amb ella. Sospito que se sentiran molt vulnerables.
—Bé —li vaig somriure feroçment—. Just el que volem si anem a treure alguna cosa d'ells. Només segueix el meu exemple.
El Mestre Jedi em va aferrar per l'espatlla.
—No he fet res semblat a això abans, interrogar presoners.
Li vaig picar l’ullet.
—Està bé, jo sé prou pels dos. Només queda't aquí, al costat de la porta, i posa una expressió tan malèvola com puguis. Mantingues la teva cara seriosa i realment no necessitaràs dir res.
—Malèvola?
—Pensa en un hutt, però amb celles.
—Ho tinc.
Vam escollir a Vermella per ser el primer subjecte... de fet, ho va fer Èlegos, per les seves pròpies raons, però no em va importar. Interrogar a dones és sempre complicat, principalment perquè tendeixen a ser suspicaces davant qualsevol afirmació feta per un home i creuen sovint que poden usar les seves mirades i encants per enganyar a un detectiu. Vermella, que realment era una bellesa esvelta amb el cabell castany ondat i ulls blaus, podria haver fos el cor d'acer de molts detectius, però la sorpresa i la por que van retorçar el seu rostre en despertar li van robar la seva bellesa. L’ysalamiri em feia sentir com si estigués veient en blanc i negre, per la qual cosa per a ella havia de ser com si estigués cega.
Quan vaig veure els seus ulls parpellejar i obrir-se, vaig mirar enrere cap a Luke i vaig assentir com si hagués rebut un missatge telepàtic d'ell.
—Sí, veuré què puc esbrinar. Dóna-li un moment perquè es recuperi.
Luke em va mirar fixament per un segon, després impacientment va onejar una mà en la meva direcció.
Vaig somriure. Aprens ràpid. Esperem que ella no.
Em vaig agenollar al costat de la cadira en la qual l'havíem lligat.
—Perdona'm per haver de retenir-te així. Tant de bo pogués fer les coses més agradables, però ell és bastant insistent. Sé que t'estàs sentint estranya ara mateix perquè has perdut l'ús de certs sentits que consideres part de tu. Ell t'ha privat de l'accés a ells perquè em resulti més fàcil sondejar la teva ment, però sé com de desagradable que això serà per a tu.
Ella va negar amb el cap amb fermesa.
—No trairé a la meva gent.
Les seves paraules van ser rígides i pronunciades una mica estranyament. Precises, això era. Gairebé semblava com si ella estigués parlant amb la mateixa dicció molt cuidada que el meu avi usava. Era un punt de partida... no gaire, però alguna cosa.
—No, per descomptat, tu no vols fer això. Jo no vull que facis això, però hem de trobar l'Odiós, i trobar-lo ràpid. Leònia Tavira ha de ser detinguda... perquè no sigui capaç de fer mal a més gent —gairebé havia acabat la meva oració amb la paraula «detinguda», però havia captat una momentània vacil·lació en el seu alè, la qual cosa m'havia fet afegir la frase extra—. Realment no volem veure-la ferir a ningú més.
—No pots detenir-la.
Vaig mirar a Luke, després em vaig tornar cap a ella.
—Ell diu que només perquè vosaltres no podeu detenir-la, no significa que nosaltres no puguem. Ho sento, ell sempre fa que les coses sonin terribles, però el fet és que té raó. He estat aquí durant mesos, en moltes operacions en les quals tu o un altre dels teus companys vau estar en l'Odiós, i mai em vau detectar. Per què no? Perquè ell m'estava escudant. Saps que vau buscar, saps que ho vau intentar, però no ha estat fins aquesta nit, quan volíem atrapar-vos, que m'he revelat prou per deixar que em trobéssiu. I ni tan sols l’heu detectat a ell.
Em vaig aixecar i em vaig acostar a conversar amb Luke, deixant-la reflexionar sobre el que havia dit. Vaig aixecar un dit als meus llavis per mantenir a Luke en silenci, però vaig arrufar el gest per obtenir d'ell la mateixa expressió. Quan em va mirar amb enuig, vaig retrocedir.
—Però no pots ser tan cruel. Eliminar el seu accés a la Força per sempre no farà cap bé ni a ella ni a nosaltres. Naturalment, això podria ensenyar-li una lliçó, però també podria fer-ho que la calcigués un bantha. No crec que hagi de donar-se exemple amb ella. Això no farà que els altres siguin més manejables.
Luke realment es va ficar en el seu paper, clavant amb força dos dits en el meu pit. Vaig donar mitja volta, em vaig fregar el pit i vaig tornar al costat de Vermella.
—Realment crec que puc aconseguir que desbloquegi el teu accés a la Força, realment ho crec. Només has de dir-nos on oculta Tavira l'Odiós. Vull dir, ja sabem que sou vosaltres els que el manteniu ocult... sou molt bons en aquestes coses, ocultant i tot això.
—No, no puc dir-t'ho. Cap de nosaltres trairà a la nostra gent.
Vaig sospirar i vaig recolzar una mà en la seva espatlla.
—Bé, sé que estàs pensant les coses des del teu punt de vista, i tal vegada fins i tot pensant en elles des del punt de vista de la Tavira. Aquest destructor estel·lar és molt poderós, i perquè vosaltres estigueu treballant amb ella, heu de tenir por al fet que ella el torni contra la vostra gent si la traïu. Ho entenc. Està molt clar.
Vaig deixar que la meva veu baixés una mica en to i volum mentre m'inclinava cap endavant.
—No obstant això, el que ocorre és el següent: vosaltres no m'heu atrapat a mi. Vosaltres no li heu atrapat a ell. Tavira, quan senti que no ho heu aconseguit, us veurà com a fracassats. I tu la coneixes... el fracàs no és un accident, és una conspiració. De la manera en què jo ho veig, i la conec gairebé tan bé com vosaltres, ella es veurà com traïda en aquest assumpte i actuarà. El que has de preguntar-te és això: vols ser la causa que ella mati a tota la teva gent, o vols deixar que els tipus que t'han derrotat provin sort amb la Tavira?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada