dilluns, 8 d’abril del 2019

Jo Jedi (XLVIII)

Anterior


48

Els ulls castanys de la Mírax van parpellejar obrint-se i ella va començar a somriure. Va allargar la mà dreta, em va agafar per la túnica i va tirar de mi de tornada cap avall, cobrint-me la boca amb la seva. Ens besem amb la urgència del retrobament amb l'amor perdut, amb alleujament en el cor. Li vaig acariciar el cabell i ella em va mantenir a prop, llavors tots dos vam haver de buscar aire.
Retrocedint per poder veure-li tota la cara, vaig somriure.
—Hola.
—Hola a tu també. Ets molt maco —ella també em va somriure, enviant una sacsejada a través de mi de cap a peus i tornada a començar—. Però si el meu marit descobreix que m'has besat així, estaràs en problemes.
Luke es va petar de riure.
—Ella m'agrada.
La vaig besar en la punta del nas.
—Recordes a Luke Skywalker, veritat?
—Per descomptat. M'alegra tornar a veure't, encara que hauria esperat millors circumstàncies —Mírax es va asseure, va passar les cames per la vora del fèretre i es va estirar—. Ni tan sols vull saber on està aquesta roca, només vull saber que teniu un pla per sortir d'aquí.
La xiulada distant de blàsters va acompanyar l'entrada de l’Èlegos en la cel·la de detenció.
—Ooryl els està retenint en el replà de l'escala. Millor ens movem abans que portin reforços.
Mírax decantà el cap cap al caamasià.
—Un caamasià?
—Èlegos A’kla, Confiable de la comunitat caamasiana de Kerilt —la vaig mirar—. Ha estat cuidant bé de mi.
Ella rigué i va llançar una salutació a Èlegos.
—Tens el meu agraïment i la meva simpatia. Cuidar-lo pot ser una tasca molt àrdua.
Èlegos es va encongir d'espatlles.
—No realment, el tens ben entrenat.
—No obstant això encara deixa la roba bruta tirada per terra, veritat?
Em vaig aclarir la gola.
—Podem discutir això després. Alguna possibilitat que puguem tornar a l’espaiport des d'aquí?
Èlegos va negar amb el cap.
—No crec.
Mírax va aixecar la carabina blàster que jo havia deixat en el fèretre.
—Llavors anem al cim de la torre gran. Tenen una plataforma d'aterratge allà dalt... així és com em van portar després que em separessin del Rajada. Robem algunes motos aerolliscadores o una llançadora i fem una carrera fins a la vostra nau.
Luke va assentir.
—És un pla.
Mírax va assenyalar cap a la porta.
—Llavors moguem-nos.
El Mestre Jedi em va mirar.
—Veus alguna semblança entre ella i la Mara?
Em vaig estremir.
—Ara que ho esmentes... assegura't que mai s'ajunten, d’acord?
—Fet.
Des de l'altre extrem del passadís, Ooryl omplia l'escala amb una gran quantitat de trets làser, esquitxant la paret posterior del primer replà amb petits focs. Dos soldats d'assalt jeien estesos en les escales, i uns altres seguien fent cops d'ull al voltant de la vora. Retiraven el cap quan Ooryl disparava contra ells. Estenent els meus sentits, vaig poder sentir un grup d'ells esperant en les escales i dirigint-se cap a aquest extrem del passadís per sobre de nosaltres.
Vaig somriure.
—Tinc un pla. Mírax, el blàster, si us plau —vaig assenyalar cap al sostre—. Èlegos, si pots pujar-me aquí a dalt.
Luke va aixecar una mà.
—Permet-me —amb un simple gest em va elevar cap al sostre tan fermament com si estigués dempeus sobre una plataforma de pedra.
Vaig encendre el meu sabre de llum i vaig tallar un cercle en el sostre de sobre meu, després el vaig empènyer apartant-lo mentre Luke m'empenyia a través d'ell. Fent un pas endavant, vaig aixecar la carabina blàster i vaig desencadenar un torrent de rajos energètics blaus sobre la munió de soldats amb armadura que omplia l'extrem del passadís. Les seves armadures van desviar alguns trets i van afeblir el poder d'uns altres, reduint-los de l'atordiment a alguna cosa que amb prou feines marejava als soldats, però tenia tals trets nets sobre ells que estaven a la meva mercè.
Èlegos va pujar a través del forat el següent i va disparar el seu blàster. Els seus trets blaus van copejar als blancs marejats, embolicant-los en una esfera blava que els derrocava fàcilment. Atrapats com estaven, no eren realment una força de combat, només blancs que esperaven ser afusellats. Vaig abocar foc i junts vam acabar amb ells.
Ooryl va pujar per les escales, però Mírax i Luke van prendre el camí més ràpid al passadís. Mírax va reprendre el blàster de les meves mans, es va apropiar d'un paquet energètic de l’Ooryl i li va petonejar en la galta. Es va tornar i va assenyalar cap enrere, més enllà de les escales.
—Per aquí hi ha un passadís que va a l'edifici principal. La plataforma d'aterratge està en la part superior.
Luke va obrir el camí.
—Hem d’estar atents. Als soldats d'assalt els podem percebre amb la Força, però els Jensaarai són més difícils.
—Difícils, quin eufemisme —Mírax va tirar el vell paquet energètic del blàster a un costat i va col·locar el nou—. El seu líder, aquesta dona que ells anomenen Saarai-kaar, d'alguna manera pensa que retenir-me prevé que la seva família sigui destruïda. Quan em parlava, quan m'alimentava, i sé que jo dormia durant molt temps entre menjars, parlava en passat, present i futur. Va dir que un Halcyon era la seva condemna o destinació, però no va entrar en els detalls. Era confús, però mai vaig pensar que estigués boja.
Luke va negar amb el cap.
—Ella probablement no ho ha entès millor que tu, o que Keiran, Corran, quan va perdre el contacte amb tu. Ell no tenia el marc mental apropiat per fer que tingués sentit.
—Encara no estic segur que ho tingui.
—No, però tampoc els Jensaarai —Luke va arrufar les celles—. Tenen l'entrenament, però és esbiaixat i coses han estat afegides. No és una tradició independent de la Força com les Bruixes de Dathomir, però és diferent a qualsevol altra cosa que jo conegui —es va encongir d'espatlles—. Això no és a dir molt.
—Tu! —les paraules van arribar furioses, encara que els altaveus de la unitat de comunicacions del passadís no podien reproduir tot l'ultratge que se suposava que portaven. Vaig mirar a la meva esquerra i vaig veure un holograma de la Tavira allà, d'una mica menys de la grandària natural, amb les seves mans en els malucs—. Tu eres el Jedi de Courkrus.
Vaig assentir.
—Al teu servei —passant el sabre làser a la meva mà esquerra, vaig assenyalar amb la meva dreta a Luke i la Mírax—. M'agradaria presentar-te a Luke Skywalker, Mestre Jedi, i a Mírax Térrik i... però, espera, estem de camí a dalt per veure't. Les presentacions són molt més agradables en persona.
—Com t'atreveixes?!
—Oh, m'atreveixo —vaig assenyalar cap al cel—. La Nova República estarà aquí en molt poc temps. Els dies de l'Odiós han acabat.
—Mai!
Vaig riure.
—Per cert, el mes no ha passat encara, però la resposta és no.
—Arrgghhh! Quan et posi les mans al damunt...
—Ni en els teus somnis, preciosa —Mírax va disparar a la unitat de comunicacions—. L'Imperi fa anys que va morir i ella encara confia en aquestes mústigues amenaces imperials. «Quan et posi les mans al damunt!». Posa't al dia, dona...
—M'agrada molt la teva Mírax, Corran —Luke va somriure—. I tens raó, ella i Mara mai han d'ajuntar-se.
Vam augmentar el ritme, corrent cap a l'edifici principal i començant a obrir-nos pas cap amunt. L'escalinata que envoltava l'interior de l'alt atri de l'edifici tenia una balustrada prou gruixuda com per proporcionar certa cobertura, de la qual ens aprofitàrem, igual que van fer els individus que intentaven detenir-nos. Els trets de blàster, vermells i blaus, xiulaven i radiaven, rebotaven i fumejaven a mesura que cremaven contra pilars de marbre blanc o taulells negres. El pendent gradual de l'escalinata significava que en aparença envoltava l'atri interminablement, però això no era suficient per retardar-nos. No hi havia replans com a tals, per la qual cosa no hi havia punts fàcils de defensar, i els nostres oponents havien de suportar un problema increïblement molest: dos dels seus blancs brandaven unes armes arcaiques i estaven desviant els trets de blàster en l'aire. Luke fins i tot era capaç de redirigir-los cap als nostres enemics, derrocant-los o fent-los trencar la cobertura de foc prou com perquè Ooryl, Èlegos o Mírax els derroquessin des d'una posició de flanqueig.
Mentre pujàvem cap a la part alta de l'edifici, vam sentir un tremolor obrir-se pas.
—Una llançadora en marxa.
Èlegos va arrufar el gest.
—Tavira ha d'estar fugint.
Ooryl i jo vam intercanviar mirades.
—Això, o algú més està aquí fora portant els seus comandos —vaig tractar d'empènyer els meus sentits per veure si podia trobar a la Tavira en la llançadora o encara a l'edifici sobre nosaltres, però no vaig obtenir res—. Alguna cosa m'està bloquejant.
Luke va assentir.
—A mi també. Els Jensaarai.
—Ha de ser això.
Vam avançar, buidant l'últim tram del passadís, i després coronàvem diversos graons més que s'obrien al vestíbul d'una gran càmera. Aquesta va ser la càmera d'audiències del governador imperial i clarament estava dissenyada per impressionar. Mentre que l'espai en si era de construcció quadrada, el disseny interior era circular, des dels arranjaments dels pilars de basalt retorçats que sostenien el sostre, fins als dissenys llaurats tant en el terra com en el sostre. A l'altre costat, enfront de les nostres escales, una altra sèrie d'escales conduïa a una coberta d'observació on el transpariacer conformava les parets. A través dels miradors es podia veure el gegant gasós, el seu anell, i una brillant llum sorgint.
A mig camí per aquestes escales, en un ampli replanell, estava situat un massiu escriptori de granit vermell i situat en la part davantera d'aquest una cadira embuatada de la mateixa pedra. Em resultava fàcil imaginar al governador treballant en l'escriptori, reclinant-se cap endavant per jutjar qualsevol assumpte que se li presentés. Noble i imperial, va haver de governar com l'autoritat única i inamovible de Susevfi. Al voltant de l'estada, gairebé com a cortesans esperant una audiència, estranyes peces d'exquisit mobiliari, tonells de crèdits, petits cofres amb joies i munts d'antiguitats afegien una rudimentària però opulenta exhibició de riquesa ostentosa que contrastava amb la Tavira.
No obstant això, tot això, contemplat amb una mirada, s'esvaïa fins a la insignificança comparant-ho amb les sis criatures que estaven parades en la part oberta central del lloc. Una d'elles, una dona que portava una capa grisa i tenia flocs grisencs a joc en el seu llarg cabell castany, estava situada al centre. Una màscara ocultava el seu rostre, però a diferència de les de la resta, aquesta no havia estat inspirada en un animal, sinó que mostrava una dona jove, bella i somrient. No obstant això, el foc que relluïa en els ulls blaus per darrere de la màscara suggeria que l'alta dona no estava somrient en absolut per sota.
Situats darrere d'ella en un arc, cinc Jensaarai esperaven vestint les seves capes grises, amb les caputxes posades. La llum que emanava dels panells lluminosos encastats per damunt aprofundia les ombres de les seves màscares, però vaig poder albirar detalls reptilians, insectoides i mamífers. La figura de més a la dreta ja l'havia vist en el pont de l'Odiós amb la Tavira. Els altres, gairebé tots més petits, irradiaven lleugers indicis d'ansietat.
La figura central va alçar el seu braç dret i va apuntar amb un sabre de llum cap a mi. Una fulla daurada va sorgir, però es va detenir molt abans de creuar els cinc metres que ens separaven.
—Finalment has vingut. El Halcyon. Per destruir-nos —els seus ulls es van centrar més enllà de mi—. La resta de vosaltres us podeu anar. Heu fet la vostra part portant-lo aquí.
Vaig arrufar les celles.
—Vas segrestar la Mírax perquè vingués aquí? Podries haver-me donat la direcció i això hauria estat molt més ràpid.
Ooryl va recolzar una mà sobre la meva espatlla.
—No és l'aquí el que era important, sinó el quan.
—L'elecció de futur es realitza al moment en què neix el futur que desitges —ella es va deixar anar la capa deixant-la caure al terra, revelant la seva forma blindada. L'armadura, igual que la màscara, havia estat inspirada en una dona bella i, encara que seductora, també apareixia letal. Va inclinar el cap cap a mi i va adoptar una postura que vaig trobar pertorbadorament familiar. Subjectava l'empunyadura amb la mà esquerra com si fos un punyal, amb la mà dreta recolzada sobre l'extrem inferior del sabre, apuntant la fulla cap a terra—. Ara és el moment.
Luke va fer un pas cap endavant i es va situar al meu costat.
—Espera, jo sóc Luke Skywalker. No hi ha necessitat de més violència aquí.
—L’Skywalker. La teva intervenció aquí no era inesperada —va sacsejar el cap—. Els meus estudiants t'entretindran, després també et destruiré, perquè ells puguin viure.
Les cinc persones que la recolzaven es van moure cap a l'esquerra, deixant caure les seves capes al terra. Cadascuna va treure un sabre de llum i es van preparar.
—Saarai-kaar dels Jensaarai, no facis això —Luke va onejar una mà cap als seus estudiants—. No vull matar-los.
—Llavors això et suposarà un problema, Skywalker —va assentir cap a mi—. Vine, Halcyon, destrueix o sigues destruït, no hi ha alternativa en aquesta cruïlla del temps.
Vaig encendre el meu sabre de llum mentre ella s'acostava a mi i vaig bloquejar el seu primer escombratge a baix per la dreta. Vaig anticipar el moviment de canell que li permetria travessar amb la seva fulla daurada el lloc on jo havia estat. Em vaig ajupir sota el seu tall, després vaig llançar un cop cap a les seves cames, però ella va saltar sobre la meva fulla. El que ella no esperava era que romangués ajupit, pivotant sobre la meva mà esquerra. Quan ella va aterrar, vaig escombrar amb les meves cames les seves, fent entrexocar els seus turmells i derrocant-la.
Em vaig aixecar per pressionar el meu atac, però ella no va arribar a colpejar el terra. Va convertir la seva caiguda en una esvelta tombarella cap enrere. En el segon en el qual va tocar terra, va tornar a llançar-se cap a mi, fintant a esquerra i dreta. Vaig retrocedir, movent-me per esquivar-la. Quan el seu cop finalment va arribar per la meva esquerra, el vaig interceptar amb la part baixa de la meva fulla i el vaig portar a dalt i al voltant en una gran parada circular. Mentre ho feia em vaig lliscar cap endavant pel que vam estar espatlla amb espatlla per un moment. Vaig llançar el meu colze esquerre a dalt cap a la seva màscara, fent-la retrocedir, després vaig rebutjar una ràpida espasada.
A la meva esquerra, Luke es movia a través dels Jensaarai amb tanta facilitat i habilitat que em vaig adonar que l'única ajuda que hauria necessitat de mi a Courkrus la nit que ens vam enfrontar als seus companys era que li hagués sostingut la capa. Un ràpid bloqueig amb el seu sabre de llum i després una empenta amb la Força i dos d'ells van copejar el terra amb duresa. Un altre bloqueig i l'aplicació de l'empunyadura del sabre làser contra un cap va tirar a un altre al terra. Una estirada telecinètica a una màscara va encegar a un mentre lluitava amb un altre fins a un bloqueig mutu, amb les seves fulles sobrecarregant-se i xerrotejant quan es van trobar.
La Saarai-kaar se'm va acostar amb una fúria freda, sostenia la seva fulla amb el mateix estil de l’anzati que va matar al meu avi. Va apuntar un tall cap a la meva part mitjana que jo vaig esquivar retrocedint, llavors el va baixar cap a la meva cama ressagada. La fulla daurada va tallar a través de la meva túnica i em va cremar una capa o dues de pell en la part superior de la meva cuixa dreta, però no va causar danys greus. Vaig girar sobre aquest peu i vaig arquejar el peu esquerre per donar-li una puntada en el flanc, la vaig llançar a través de la sala i es va estavellar contra un cofre de duraplàstic ple de monedes.
Ella va agafar un grapat de les monedes i les va llançar en la meva direcció, em vaig adonar un segon massa tard del que realment estava fent. Amb una empenta telecinètica les va accelerar cap a mi. Vaig aixecar el meu sabre de llum i deflectí la majoria, però dues van copejar contra el meu pit i una va rebotar en el meu front, obrint-me un tall per sobre de l'ull dret.
—Prou —em vaig obrir completament a la Força i la vaig sentir fluir a través meu. Em vaig acostar a ella, vaig copejar la seva fulla apartant-la a un costat i vaig donar-li una puntada frontal directament contra el seu ventre blindat. Ella va retrocedir un pas, però llavors va llançar un tall baix cap a mi mentre avançava ràpidament. La vaig bloquejar amb força i cap a la dreta, després vaig voltejar els canells i vaig sortir amb un escombratge que hauria d'haver tallat a través del seu braçalet i haver arrencat la seva mà esquerra.
Vaig sentir una sacsejada recórrer el meu sabre de llum, entumint les meves mans mentre la fulla parpellejava i moria. Ella va retrocedir, agafant-se la seva armadura fumejant, el seu propi sabre de llum extingint-se mentre queia de la seva mà. Grunyint, va cabotejar bruscament cap a mi, i vaig sentir un fru-fru. Una de les capes descartades pels seus estudiants es va embolicar al voltant dels meus turmells i em va tombar sense cerimònies sobre l’esquena. Vaig perdre el sentit per un segon, seguidament vaig veure a la Saarai-kaar a sobre meu, la seva fulla daurada aixecada per a un cop que em partiria el cap en dos.
Sense pensament conscient, vaig reaccionar a través de la Força. En el seu cervell vaig projectar una imatge de Nikkos Tyris jaient allà en el meu lloc.
Ella va vacil·lar.
—Mestre?
El raig atordidor de la Mírax va colpejar a la Saarai-kaar directament en el pit i la va llançar fora de la meva vista. Vaig alliberar els meus peus de la capa i em vaig incorporar. Mírax es va ajupir al meu costat amb la carabina blàster encara apuntant a la dona amb armadura. Va abocar un altre tret en ella, fent que el seu cos es contragués.
—Bon tret.
Mírax va somriure.
—Gràcies. Vaig tractar de disparar abans, però no vaig ser capaç de fixar-la prou com per encertar-la. Després les coses s'han buidat.
—Bé, just al mateix temps que he trencat la seva concentració plantant una imatge en la seva ment. He vinculat el seu estil de lluita amb el de l'assassí del meu avi, li he transmès la seva imatge i ella ha vacil·lat —em vaig posar sobre un genoll i vaig besar-la en els llavis—. Gràcies pel rescat.
—Ha estat un plaer —va passar una mà pel meu pèl—. Per cert, pots quedar-te amb la barba, però canvia el color.
Luke es va acostar i es va agenollar al costat de la Saarai-kaar. Li va llevar la seva màscara revelant un rostre una mica arrugat per l'edat i l'exposició, però clarament era només una versió més vella del que la màscara mostrava. Luke va tocar el seu front i va assentir lleugerament.
—Es posarà bé. Què li ha passat al teu sabre?
—No ho sé —el vaig agafar i vaig pressionar el botó. La fulla va cobrar vida de nou sense sacsejades ni espetecs—. He sentit un munt de reculada. Alguna cosa en l'armadura l’ha curtcircuitat? El mineral de cortosis potser?
Mírax va recollir la màscara.
—Filen fibres de cortosis en això? No és una cosa molt comuna per aquí... la qual cosa està bé perquè és bastant inútil. Així i tot, és bonic en ornamentacions com aquest.
—Tenim un problema —Èlegos ens va mirar des de l'escriptori del governador. Va pressionar un botó i un holograma va aparèixer sobre la base d'un holoprojector muntat en l'escriptori. Es va enfocar en una presa tàctica del sistema al voltant del gegant gasós—. He introduït les dades del sistema de la nostra nau en aquest projector. Mostra a l'Odiós deixant l'anell i dirigint-se cap aquí.
Vaig negar amb el cap.
—A la Tavira no li agrada perdre, i ens bombardejarà per desfer-se de nosaltres. Yumfla està acabada.
De sobte diverses naus més van aparèixer en la imatge, lliscant-se cap a Susevfi, entre el curs d'atac de l'Odiós i el planeta.
—Tinc naus identificades com la Punyalada i el Ventura Errant entrant en el sistema. S'estan desplegant caces: Aferrats i Ales-X.
Luke em va mirar.
—Ales-X?
Èlegos va assentir.
—Des del Ventura Errant. L'Odiós està desplegant Aferrats i virant per enfrontar-se al Ventura Errant. Haurien de tenir-lo al seu abast en cinc minuts.
Mírax va sacsejar el cap.
—No podem deixar que facin això.
El cap de l’Èlegos es va aixecar.
—Ambdues naus estan igualades. Ambdues són destructors estel·lars classe Imperial.
Vaig grunyir i em vaig posar dempeus.
—Sí, però la nau d’en Booster no té més que un grapat d'armes operatives. Pots obrir una línia de comunicació amb el Ventura? Mírax, tu pots parlar amb el teu pare perquè fugi.
—Deixant-nos a nosaltres aquí per ser desintegrats per la Tavira? No crec —es va estremir—. Ella vaporitzarà el Ventura, després ens vaporitzarà a nosaltres.
Luke em va mirar.
—Intenta trucar a la Tavira. Tal vegada puguem fer un tracte amb ella.
—Un tracte amb ella? De cap manera —vaig negar amb el cap—. Si la conec una mica, no hi ha cap manera que la puguem convèncer... —em vaig detenir i vaig copejar el meu front amb el palmell de la mà—. Monstre Sith, sóc tan estúpid!
—Què?
Li vaig picar l’ullet a la Mírax i vaig córrer cap a les escales que portaven a la coberta d'observació.
—No us preocupeu, ho tinc. Em faré càrrec. La mouré lluny d'aquí.
—La mouràs? —la veu del Mestre Jedi va sorgir freda i plana—. Vols ajuda?
—No.
—Necessites ajuda?
—No —li vaig somriure—. Recorda, «la grandària no importa». I la telecinesi no és l'única manera de moure l'Odiós.
Vaig reunir la Força dins de mi i vaig projectar la meva consciència cap a l'exterior en un con que buscava la daga blanca que apunyalava des de l'anell. La vaig trobar amb facilitat, repleta de vida i por, ira i arrogància. Em vaig obrir camí fins que vaig trobar un lloc on l'arrogància, la ira i la indignació semblaven reunir-se, llavors em vaig obrir pas fins a l'interior de la ment de la Tavira i em vaig esmunyir cap al lloc on habitava la seva confiança i les seves pors.
La vaig escoltar cridar als seus oficials d'armes i preparar ordres de foc. Vaig ficar una mica de dubte en la seva ment. Impossible, veritat?, que la Nova República hagi enviat una força tan petita darrere d'ella. No ha dit Jenos que un grup operatiu estava de camí? Ha sonat confiat en un moment en el qual no ho hauria d'haver estat en absolut. Ha treballat amb nosaltres i contra nosaltres, aprenent els nostres secrets. Sap com operem i li ho ha transmès tot a la Nova República.
La vaig deixar escoltar a la seva gent una mica més i em vaig aferrar al malestar que estava sentint per com de simple seria la seva victòria. Nosaltres utilitzem als Jensaarai per ocultar la nostra nau, però la Nova República, ells podrien fer més ús dels seus Jedi. Han enviat a dos a terra, per alliberar a un presoner, però, i els seus altres Jedi? On estan? Què estan fent? S'atreviran a actuar contra mi sense ells?
En un instant va saber que la Nova República la veia com una amenaça tal que no es detindrien davant res per atrapar-la, la qual cosa significava que utilitzarien als Jedi contra ella. No només això, sinó que usarien als Jedi per atrapar-la invertint els mètodes que ella havia usat per eludir a la Nova República. Vaig permetre que sentís que si aguditzava la seva ment, podria perforar el vel d'enganys que els Jedi estaven llançant sobre ella i la seva tripulació. Ella es va concentrar i va pressionar, sense aconseguir res en realitat, però jo la vaig recompensar per això.
La representació hologràfica del Ventura Errant es va evaporar per ser reemplaçada per una nau més gran, una nau molt més gran: un súper destructor estel·lar que s'empassaria la seva classe Imperial Dos tan fàcilment com l'Odiós va destruir el Harmzuay. Li vaig proporcionar cadascuna de les imatges que s'havien gravat a foc en la meva memòria del Lusankya, el vell SDE[1] de l’Isard, i vaig canalitzar amb elles una bona dosi de por.
Vaig abordar la seva paranoia i vaig deixar que una de les seves pròpies fantasies es tornés realitat. Des de la part ventral de l’SDE una esvelta nau amb forma d'agulla va sorgir. Li vaig proporcionar imatges del Triturador de Sols i la vaig deixar calcular el dany que podria causar aquesta nau indestructible de la grandària d'un caça accelerant fins a gairebé la velocitat de la llum i envestint contra la seva nau. Volaria a través de l'Odiós de proa a popa en segons, destrossant-lo. L’SDE simplement picaria les restes fins que els fragments de metall fos es congelessin convertint-se en enderrocs que oferirien un meravellós espectacle de llums quan cremessin en l'atmosfera de Susevfi.
—Cancel·leu aquestes ordres —la vaig sentir cridar—. És un parany, un parany Jedi. Maniobres evasives, traceu-me un curs per sortir d'aquí. Molt lluny!
Em vaig retirar cap a mi mateix i vaig trontollar recolzant-me contra la barana de la coberta d'observació.
Des de baix vaig sentir a Èlegos.
—L'Odiós dóna la volta. Tavira està abandonant el sistema.
Em vaig girar lentament i vaig tractar de reclinar-me despreocupadament sobre la barana.
—Problema resolt.
Mírax va arquejar una cella cap a mi.
—Això creus, veritat?
Vaig baixar la mirada cap a la meva esposa.
—S'ha anat, no?
—Cert —Mírax va somriure—. Però el meu pare pensarà que estava fugint d'ell. Es posarà insuportable. Serà la cançó de l'enfadós; com ell va salvar la meva vida, per no parlar de com va incloure la teva en el tracte.
—No m'importa —em vaig obligar a dir—. Després de tot, un Jedi no coneix el dolor.




[1] SDE; súper destructor estel·lar. En l'original, SSD (Super Star Destroyer). (N. Del T.).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada