divendres, 5 d’abril del 2019

Jo Jedi (XXXII)

Anterior


32

Em vaig deixar caure en la cadira de comandament de la cabina, em vaig posar els auriculars de comunicacions i vaig començar a prémer interruptors. La distribució no havia estat modificada molt respecte a la de la llançadora que vaig pilotar fins a Yavin. Vaig veure que el panell de control d'armes havia estat reemplaçat per una cosa etiquetada com a «sistema d'entreteniment». Encongint-me d'espatlles, vaig prémer un botó i va començar a reproduir-se un holodrama en la part posterior.
Keevy es va asseure al meu costat en la posició del navegant. Es va cordar l’arnés de seguretat i es va quedar assegut allà per un moment, llavors va aixecar la vista i es va congelar.
L'Odiós penjava a l'espai, la seva forma de daga no estava massa accentuada atès que estàvem veient la nau de perfil. El pla de la seva coberta estava una mica per sota del nostre... si partíssim en línia recta passaríem per damunt a uns cent metres de la coberta principal superior de la nau. Vaig observar la nau de la mateixa manera que ho hagués fet d'estar assegut en la cabina d'un Ala-X, inspeccionant les armes, localitzant els generadors d'escut. En un monitor secundari vaig realitzar un escanejat de l'Odiós i vaig veure que no tenia els escuts aixecats.
Amb només un torpede de protons pagaries per aquesta arrogància, Tavira. Vaig fer un cop d'ull a Keevy, però ell no s'hi havia mogut.
—Algun problema, Keevy?
Va parpellejar i es va estremir.
—No, ho sento.
—Pots manejar l'ordinador de navegació?
—Sí, és clar —va començar a prémer botons—. On?
—Un salt curt fins a la vora del sistema, després un de doble contra direcció, travessant-ho. I des d'allà sortirem —vaig arrufar les celles i vaig pensar per un segon—. Porta'ns al Sector Quence, a Elshandruu Pica. Tinc amics allà.
—D’acord. Els cursos estan sent traçats.
La meva consola va xiular i vaig veure que la passarel·la havia estat retreta.
—Keevy, prem el botó verd d'allà.
Mirà cap amunt i va prémer el botó que va alliberar les arpes d'acoblament i les va replegar.
—Fet.
—Bé. A la teva dreta, la unitat de compensació inercial. Per a la cabina, ajusta-la a 0,95. Per als passatgers, posa-la al màxim —vaig mirar al voltant—. Hem de tenir els escuts per aquí en alguna part, no?
Keevy va somriure.
—Aquí, els tinc. Ei, són del model Defensor Suprem Chempat. Molt bo.
—Espero que no els necessitem —vaig prémer l'interruptor d'ignició, encenent la unitat impulsora principal, i vaig derivar energia als feixos repulsors. Vaig activar l'intercomunicador de la nau i vaig tractar de mantenir la veu lleugera—. Estem en marxa. Estiguin tranquils i doncs no haurien de sentir res.
Vaig prémer un botó en la unitat de comunicacions per intentar fer una trucada de socors, però un grinyol terrible va sorgir pels auriculars.
—Estan bloquejant els canals de comunicació —vaig activar el filtre d'interferències de la unitat de comunicacions, la qual cosa va fer desaparèixer el grinyol.
Keevy va obrir molt els ulls.
—No podem demanar ajuda.
—No, realment estem pel nostre compte.
Per descomptat, si l'ajuda estigués prou a prop com per cridar-la, Tavira no estaria aquí. El fet que estigui aquí significa que no hi ha cap rescat de camí.
Annissya va entrar en la cabina i es va lligar en el seient que em va oferir a mi anteriorment.
—Tothom està assegut i assegurat.
—Molt bé —em vaig prendre un moment, concentrant-me, després vaig assentir—. Keevy, primer rumb.
—Curs dos-dos-tres, angle tres-u-cinc.
—Copiat. Energia dels escuts.
—Escuts al màxim.
—Annissya, pots activar el gravador de l'escàner? Vull obtenir tantes dades com pugui mentre sortim.
Vaig col·locar les meves mans en la palanca de comandament i vaig mirar fixament a l'Odiós.
—Allà anem.
Vaig pressionar l'accelerador i vaig tirar de la palanca, aixecant el morro de la nau. Mentre aquesta pujava i el Paleta quedava enrere per sota de nosaltres, vaig prémer l'interruptor que baixaria les ales i les bloquejaria en la seva posició. Sabia que si el fet d'aixecar els escuts no havia alertat a l'Odiós del fet que alguna cosa anava malament, baixar les ales sens dubte ho faria. Un cop d'ull a la pantalla tàctica va mostrar a tres tri-caces trencant una patrulla i començant a prendre un vector cap a nosaltres.
Les ales es van col·locar en posició, així que vaig pressionar l'accelerador al màxim, després vaig llançar la nau cap endavant en un descens en picat.
La nostra unitat de comunicacions crepità quan les interferències van desaparèixer en la freqüència de comunicacions d'emergència.
—Llançadora Blava Tinta, aquí l'Odiós. Detinguin-se ara i no els destruirem.
Keevy em va mirar, horroritzat.
—No hauries de dir-los alguna cosa?
Vaig assentir cap a l'auricular de comunicacions que estava al costat de Keevy.
—Parla amb ells.
—Jo?
—Jo estic ocupat aquí —vaig girar la llançadora i vaig tirar de la palanca, dirigint-nos cap amunt i traient-nos del nostre descens. Una vella corbeta corelliana s'havia mogut per bloquejar el nostre curs, i va omplir l'espai que ens envoltava amb rajos robins de llum. Vaig veure dos feixos iònics blaus passar a prop, així que vaig moure el timó i vàrem girar a estribord, la qual cosa ens va treure de l'aproximació que havíem pres. Vaig trencar de nou cap a babord amb una maniobra de ris ràpid, vaig elevar el morro per un segon, després vaig empènyer la palanca cap endavant de nou.
Això ens va deixar amb l'Odiós omplint el nostre finestral. Els turbolàsers pesats de la nau van girar, tractant de disparar contra nosaltres, però ens havíem acostat prou com perquè els canons, muntats en els laterals, tinguessin problemes per rastrejar-nos. Millor encara, l'espectacle lluminós que van causar en tractar de disparar-nos va fer que els Aferrats se separessin de nosaltres per un moment.
Keevy es va posar els auriculars.
—Aquí la Tinta Blau Set, Odiós.
—Fantàstic —vaig murmurar—. Vas a preguntar si les seves intencions són honorables?
Ell es va encongir d'espatlles.
—Són les seves intencions honorables?
Blava Tinta, e.. esteu bojos, o.. o tracteu de suïcidar-vos?
Keevy va arrufar les celles.
—Una pregunta bastant tautològica, no?
Els sons balbucients de confusió provinents de l'oficial de comunicacions de l'Odiós em van incitar a somriure.
—Bona forma de deixar-los perplexos, Keevy.
El somriure que creixia en el seu rostre va morir abruptament quan una furiosa veu femenina va sorgir per la freqüència.
—Aquí l'Almirall Tavira, Blava Tinta. No estem per a jocs.
Vaig aixecar una mà per silenciar a Keevy.
—Ho sento, almirall, nosaltres sí. Agafa'ns si pots —vaig prémer el botó d'apagat de la unitat de comunicacions, després vaig voltejar la llançadora i vam avançar panxa amb panxa amb l'Odiós. Vaig tirar cap enrere de la palanca per dirigir-nos més enllà del destructor estel·lar, llavors vaig accionar els controls lleugerament cap a babord i la nau va començar a avançar en una agitada espiral que va fer que els estels es convertissin en cercles blancs davant nosaltres.
Almenys quan els podíem veure entre les làmines escarlata de foc turbolàser.
Keevy es va tibar com si la convergència dels rajos làser de babord i estribord fos un mur contra el qual anàvem a estavellar-nos.
—Anem a morir!
—Ni de broma —vaig tallar l'acceleració, vaig invertir l'impuls per dos segons, i després ho vaig posar al màxim de nou i vaig redreçar el nostre vol. Els trets de turbolàser van passar al nostre voltant i els escuts Chempat crepitaren quan alguns d'ells ens van fregar, però seguíem avançant amb el nostre casc intacte. Una vegada passat el punt de convergència, vaig començar a fer que la llançadora zigzaguegés de nou—. Activa l’hiperimpulsor quan estigui llest, Keevy.
El jove em va mirar fixament.
—Com hem...?
—Després —li vaig oferir un somriure tranquil·litzador, i també vaig sentir un gran alleujament en el meu interior. Havia estat tractant a la llançadora com si fos un caça... encara que un caça monstruós, gran i lent. En realitat, el seu maneig em recordava al d'un Ala-Y, però més lent i més tosc. No era una nau gràcil, però tampoc estava pensada per ser-ho.
El fet era, no obstant això, que era una nau gran amb generadors d'escut enormes. Sobreviure al cop directe d'una salva d'un destructor estel·lar hauria estat impossible, però la maniobra d'inversió de l'impuls havia despistat als artillers de l'Odiós prou com perquè els seus trets no arribessin tots al mateix temps. Els escuts havien perdut molta energia, però no s'havien esfondrat, per la qual cosa havíem pogut escapar. Encara que gran i lenta, l'avantatge que la llançadora tenia sobre un caça era la seva capacitat per sobreviure als danys.
Keevy va tirar de la palanca de l’hiperimpulsor i els estels es van allargar en un túnel per un parell de segons, després van tornar a convertir-se en punts quan vam tornar a l'espai real.
—El nou rumb és curs u-tres-set, angle zero-quatre-cinc.
—Copiat —vaig tirar cap enrere de la palanca de comandament i vaig portar la nau a estribord. Vaig mirar la meva pantalla tàctica—. Buidat i llestos per anar-nos-en. Keevy, si fas els honors.
Keevy va tornar a tirar de la palanca de l’hiperimpulsor i ens vam anar. En l'extrem més allunyat del sistema vam fer una altra correcció de rumb, després vam establir el viatge a Elshandruu Pica. Havia estat allà una vegada abans, quan l'esquadró va estar pel seu propi compte, lluitant contra la Ysanne Isard pel control del càrtel del bacta. Keevy, amb el seu interès per l'Esquadró Murri, ho sabia tot d’Elshandruu Pica, i ens va entretenir a Annissya i a mi amb l'aventura de l'Esquadró Murri allà.
La seva narració de la història es va perllongar més que la mateixa operació en si, però teníem temps de sobres per matar. I al final, per descomptat, va ser Annissya qui va voler matar al pobre Keevy.

Vam tornar a l'espai real i ens vaig posar en un curs cap al Ventura Errant. Havia apostat al fet que estaria aquí i m'alegrava de veure’l en el sistema. Kina Margath regentava un complex turístic a Elshandruu Pica i era una bona coneixedora de tot allò fi i exòtic, la qual cosa significava que Booster la trobava gairebé tan encantadora com trobava encantador els diners que ella li pagava. El Club 27ª Hora del seu complex desafiava permanentment als clients a nomenar una beguda que el personal no pogués combinar, i si ho aconseguien, el compte del bar del client era a càrrec de la casa. Booster regularment li subministrava receptes de begudes noves i el licor utilitzat per preparar-les. Jo crec que Booster té alguna cosa amb la Kina, però Mírax pensa que és massa jove per al seu pare, així que no trec el tema a col·lació molt sovint.
Durant la llarga narració d’en Keevy de la missió a Elshandruu Pica, vaig preparar un informe per enviar-li-ho al Ventura Errant sobre per què estàvem allà i el que volia jo de Booster. Ho vaig enviar mentre ens aproximàvem lentament, vaig esperar al voltant de quinze minuts perquè Booster ho llegís i posés els preparatius en marxa, i llavors vaig demanar permís per atracar en el Ventura.
La Blava Tinta va obtenir autorització immediata i vaig aterrar la llançadora a uns cent metres del Caçador de Caps. El mateix Booster va emergir de la seva oficina, resplendent amb unes robes molt cridaneres i elegants, encara que terriblement brillants. Va rebre a cadascun dels passatgers amb calidesa, prometent-los els millors allotjaments després de la seva terrible experiència. Va fer que alguns dels seus homes portessin als passatgers immediatament a dalt, al Nivell Diamant, amb Annissya amb ells, deixant-nos a Keevy i a mi en la llançadora.
Booster es va presentar a si mateix a Keevy i els ulls del jove es van il·luminar.
—Ets el sogre de Corran Horn!
—Ell està casat amb la meva filla, sí —Booster se les hi va arreglar per mantenir un somriure en el rostre—. Tinc un informe de l’Idànian que diu que saps manejar equipament d’astronavegació. És això cert?
Keevy va parpellejar una vegada, després va assentir.
—Una nau com aquesta usa el sistema Sienar Via-estel·lar, no?
—De fet, així és —Booster va somriure en la meva direcció—. És un geni, sens dubte.
—Sabia que opinaries això —li vaig donar una palmada a Keevy en l'espatlla—. Ens va treure d'un embolic desagradable amb els Odis. He pensat que si Línies Tinta no li ofereix una ocupació, tu podries tenir un treball aquí per a ell.
—Aquí, en el Ventura Errant?! Jo? Aquí? En aquesta nau que va guanyar la Batalla de Thyferra? —Keevy va posar les puntes dels dits al seu llavi inferior—. Això no seria possible, veritat? Vull dir, la història d'aquesta nau i la seva història amb l'Esquadró Murri, i totes les coses que has fet amb ella des de llavors, seria com estar en un museu o en una fantasia o en ambdues coses, un museu de fantasia.
Els ulls d’en Booster es van entretancar, però va mantenir el somriure en el seu rostre.
—Ja parlarem d'això, però ara com ara, Keevy, ets el meu convidat. Hassla’tak, condueix a Keevy Spart a nostra Suite Maragda.
Hassla’tak, un twi’lek a qui els seus lekku es retorçaven com unes serps amb agulles clavades, va fer senyals a Keevy cap als turboascensors. Vaig sentir a Keevy començar a crivellar-li amb preguntes, però el twi’lek només responia en la seva pròpia llengua.
Booster va fer una ganyota.
—No havia escoltat a Hassla’tak usar aquest tipus de llenguatge des de l'última vetllada de joc sullustana.
—Keevy pot ser una mica esgotador. Gràcies per no deixar-li saber qui sóc.
—Me’n deus una.
—Posa-ho en el meu compte —vaig assenyalar amb un polze cap a la llançadora—. Necessito que la teva gent extregui els registres de l'escàner i vegi si alguna de les naus Odi pot donar-nos una pista d'on s'amaguen.
—Ho faré de seguida —Booster em va observar amb atenció—. Mara Jade està aquí. Ella i Calrissian van arribar fent preguntes sobre Jorj Car’das. Lando està a dalt, en el Nivell Diamant, tractant de fer saltar la banca —la irritació va subratllar les seves paraules.
—Està prop d'aconseguir-ho?
Booster es va encongir d'espatlles.
—No gaire, però més a prop del que m'agradaria. No obstant això, crec que li presentaré al teu amic Keevy.
—És clar, només has de dir-li a Keevy que aquesta és la seva oportunitat d'obtenir la perspectiva de Lando sobre haver ajudat a Wedge Antilles a destruir l'Estrella de la Mort a Endor.
—Oooh, ni tan sols el teu pare era tan cruel, SegCor.
—Treus el millor de mi, Booster —vaig mirar cap al Caçador de Caps—. Està la Mara enfadada per això de la seva nau?
—No sembla que ho estigui, però vol parlar amb tu. Semblava saber que anaves en aquesta llançadora fins i tot abans que et comuniquessis —els seus ulls es van entretancar—. No estarà usant coses Jedi per ajudar a Lando a guanyar, veritat?
—Francament, crec que a ella li agradaria comprar a Lando pel que ella pensa que val i vendre-ho pel que ell pensa que val —vaig somriure—. No crec que ella l'estigui ajudant.
Més enllà d’en Booster vaig veure obrir-se un turboascensor i a la Mara Jade emergir d'ell. Es va dirigir directament cap a nosaltres amb només un indici de rigidesa en el seu pas. Això no em va semblar estrany en ella, però la seva selecció de roba semblava inadequada. Els pantalons negres i la túnica rogenca semblaven una mica baronívols, encara que la forma en què portava la curta capa negra penjant per cobrir el costat dret del seu tors semblava bastant a la moda. No vaig veure el seu sabre làser a primera vista, però fàcilment podria haver estat amagat sota la capa.
Booster va inclinar el cap cap a ella.
—Us deixaré als dos perquè parleu mentre vetllo per la comoditat de Calrissian.
Mara grunyí.
—No et preocupis tant per això.
Vaig arquejar una cella en direcció a ella.
—No estàs en algun tipus d'assumpte amb ell?
—Alguna cosa així, sí —em va llançar una mirada de disgust i tironejà de la seva roba—. Quan vam arribar aquí es va oferir a buscar-me un abillament més adequat, emportant-se la poca roba que jo ja tenia. El sastre d'aquí va enviar a la meva suite tot un guarda-roba de vestits i altres coses que Lando desitjava que jo vestís al voltant seu. Jo he pres represàlies assaltant el seu armari de roba. Té bon gust per a la tela, però les túniques són una mica estretes d'espatlles per a mi.
Vaig riure.
—Aposto al fet que li encanta això.
—En absolut, i per això vaig a seguir prenent prestades les seves coses de tant en tant —la lleugera insinuació d'un somriure en la seva cara lentament va desaparèixer—. Com estava Luke quan vas deixar l'acadèmia?
Em vaig encongir d'espatlles.
—Físicament s'ha recuperat del seu suplici.
Mara em va llançar una mirada de gairell.
—I mentalment?
—Es fa preguntes, d'algunes és conscient, d'unes altres no —vaig creuar els braços sobre el pit—. Va estar complagut en saber que et vas preocupar per verificar que es posaria bé abans de deixar Yavin IV; però li va confondre el fet que no et quedessis fins que es recuperés. Realment vas passar més temps amb mi durant la meva recuperació que amb ell.
Va aixecar el cap.
—No creurà que hi ha alguna cosa entre nosaltres, veritat?
—No vaig veure cap indicació que aquest fos el cas —vaig somriure i vaig començar a caminar cap al Caçador de Caps—. Ell ens coneix a tots dos i sap que això mai funcionaria entre nosaltres. Tu i jo podem ser companys d'armes, i fins i tot amics.
—Correcte, però en el nostre interior som molls enrotllats en direccions oposades —un somriure es va contreure en el seu rostre mentre ajustava el seu pas al meu—. Si ens acostéssim, seria un embolic terrible.
Vaig assentir.
—I acabaríem trencats.
—I llavors la teva dona ens mataria.
—Un altre bon argument —em vaig estremir—. No obstant això, de tornada a la teva pregunta: Luke està entusiasmat amb l'acadèmia i amb com de bé que ho van fer els estudiants en la derrota d’Exar Kun. No obstant això, quan em vaig marxar li vaig fer una crítica turbolàser de l'escola i, bé, de tot, suposo.
—De tot?
Vaig arrufar el nas i em vaig recolzar contra el tren d'aterratge davanter del Caçador de Caps.
—Luke va suggerir que si deixava l'acadèmia quan ho vaig fer, estaria cometent un gran error i que seria presa del Costat Fosc. Llavors... pràcticament em vaig abalançar sobre ell, assenyalant que jo ja havia estat en el Costat Fosc i m'havia allunyat d'ell moltes vegades abans. Penso que Luke va treballar molt dur per redimir al seu pare, i després es va trobar a si mateix redimit per l'amor de la seva germana, tot això fa que la seva perspectiva del Costat Fosc sigui esbiaixada.
Ella em va observar molt atentament.
—Què vols dir?
Vaig obrir els braços.
—Suposem que els Jedi són com tots els altres excepte per la seva sensibilitat en la Força. Si ho són, llavors hi haurà algunes persones que bàsicament naixeran per al Costat Fosc i és aquí on residiran. Els agrada així i mai aprendran que hi ha un altre lloc al qual anar. Diguem que aquest és el deu per cent de la població. Després hi ha un altre deu per cent en l'altre extrem de l'espectre que comencen en el Costat Lluminós de les coses i simplement mai s'encaminen cap al costat dolent.
»La resta de nosaltres està en el mig. Donant-nos l'estímul apropiat, podríem caure en el Costat Fosc, però pot ser que l'al·licient hagi de ser més substanciós per uns que per a uns altres. Luke va caure per salvar la galàxia. M'imagino que Darth Vader va caure pel mateix. Tots dos van ser redimits. El fet que Luke pagués un alt preu per anar i tornar significa que ell sent que tots són tan vulnerables com ell; i es preocupa molt per això.
Em vaig encongir d'espatlles.
—Tractar amb el Costat Fosc ha estat una gran part de la seva vida, especialment de la seva vida com a Jedi. Per descomptat que això li concerneix. Així i tot, suggerir que tothom farà un viatge al Costat Fosc no és pensar amb claredat.
—Entenc el que estàs dient —Mara va assentir i va alçar la mà, tirant d'una monstruosa urpa encaixada en el morro del Caçador de Caps—. Recorda'm que mai et presti res més.
—La bèstia que va deixar això en la nau estava pensant a convertir al Luke en el seu berenar —em vaig gratar la barba—. Creus que li dóna massa importància al Costat Fosc?
—Després d'haver vist l'obra de l'Emperador, no estic segura que algú pugui exagerar els perills del Costat Fosc —Mara va passar el polze per la suau part superior de l'urpa—. Crec que Luke pensa que el mal és més profund del que en realitat és. Tu ho has vist. El mal pot ser bastant senzill.
—Cert. Alguns poden tenir talent per al mal, però no has de ser talentós per adelitar-te en ell —vaig baixar la mirada—. El teu pensament en aquest sentit no és tan diferent al meu. No obstant això, això només va ser part del per què me’n vaig anar. Tampoc podia quedar-me amb Kyp sent proclamat Cavaller Jedi havent evitat, des de el meu punt de vista, el càstig per Càrida i l'altre sistema que va destruir. Sé que la seva caça d'imperials recalcitrants és popular en alguns cercles, però l’assassinat és assassinat en la meva memòria cau.
El rostre de la Mara es va tornar impassible.
—Aquest problema serà un que tu puguis resoldre?
Em vaig encongir d'espatlles.
—No ho sé. Tal vegada els expatriats de Càrida establiran un tribunal de justícia i dictaran un veredicte. No crec que s'hagi fet justícia, però sent sincer, no estic segur de quina justícia podria aplicar-se en un cas com aquest. No obstant això, tot això queda per al futur.
—Així que la veritable raó per la qual vas abandonar l'acadèmia va ser per anar a la cerca de la Mírax.
Vaig assentir.
—Haig  d’esbrinar coses i llocs als quals anar per acostar-me a ella. De camí he visitat Corèllia, i tinc algunes dades per a tu sobre aquest Jorj Car’das pel qual vas preguntar durant la meva immersió en bacta. Són tots els vells arxius de SegCor sobre ell, per si t'ajuda.
—Certament no em vindrà malament —em va dedicar un ràpid assentiment—. No he sentit res de nou sobre la Mírax, i la situació a Nal Hutta ha canviat.
—Ho sé, però almenys tinc un lloc per començar —li vaig oferir un somriure el més confiat que vaig poder—. Pot ser que encara estigui buscant un quark en un mol de deuteri, però estic reduint l'àrea on haig de buscar i ara mateix això és un progrés tangible. Ho aconseguiré; la trobaré. No intentar, només fer.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada