dilluns, 11 de setembre del 2017

Reina Amidala (XV)

Anterior



ENTRADA 15

EL PLA



L'exèrcit gungan s'està preparant per a la guerra. S'estan preparant els kaadu, s'estan reunint armes. He enviat al Capità Panaka i a un petit esquadró de tornada a Theed en una missió de reconeixement.
El Cap Nass ens ha portat a les prades que envolten el pantà. Aquí és on es durà a terme la gran batalla. Aquí és on esperem el retorn d’en Panaka. Tot depèn de què s'acosti prou a Theed com per reunir informació.


MÉS TARD
Panaka ha tornat. La seva missió va tenir èxit. Ha informat que la majoria de la gent està en campaments, com sabíem. Però un parell d'oficials i guàrdies han mantingut un moviment de resistència subterrani. Ha portat de tornada a tants líders com ha pogut trobar.
Va afegir que l'exèrcit de la Federació era molt més gran del que havíem pensat.
–Aquesta és una batalla que no podem guanyar–, em va dir amb gravetat.
Era hora de revelar el meu pla a la fi. No necessitem guanyar la batalla. Només és una distracció. Mentre els gungans atreuen a l'exèrcit droide lluny de Theed, entrarem a la ciutat a través dels passadissos secrets per les cataractes. Un cop arribem al palau, el Capità Panaka crearà una distracció. Un petit esquadró entrarà al palau i capturarà al Virrei. Sense ell, els droides estaran perduts i confosos.
Vaig preguntar a Qui-Gon què pensava del pla. No tinc més por de semblar feble si demano consell.
Ell semblava pensatiu.
–El Virrei estarà ben protegit.
Vaig poder veure la ment militar del Capità Panaka treballant. Viu al nostre planeta pacífic, però està ben entrenat en tàctiques militars.
–L’autèntica dificultat és arribar a la sala del tron–, va dir ell–. Un cop estiguem dins, no hauríem de tenir problemes.
Qui-Gon es va girar cap al Cap Nass i li va dir que hi havia una possibilitat que molts gungans fossin assassinats.
El Cap Nass va assentir. Estava preparat per això.
Jo havia considerat això, també. No volia que la llibertat de Naboo estigués sobre les esquenes de gungans massacrats. Vaig oferir als nostres pilots com a voluntaris per immobilitzar l'exèrcit droide en destruir la Nau de Control Droid que orbita el planeta. Si podem travessar els seus escuts de raigs i desconnectar les seves comunicacions, els droides estaran indefensos. Els droides no poden pensar per si mateixos... si destruïm la Nau de Control, estaran paralitzats.
Vaig entreveure una mirada d'aprovació a la cara arrugada d’en Qui-Gon?
–Un pla ben concebut–, va dir ell–. Però hi ha un gran risc. Les armes dels vostres caces no poden penetrar els escuts.
Obi-Wan va parlar per primera vegada.
–Hi ha un gran perill. Si el Virrei s'escapa, Sa Altesa, tornarà amb un altre exèrcit droide. I estic segur que no mostrarà pietat.
Un sotrac em va recórrer. Tenien raó.
–És pel que no podem fracassar en arribar al Virrei, –vaig dir–. Tot depèn d'això.
Partim cap a Theed en una hora.


MÉS TARD
Conec bé la ruta a través de les cataractes. Arribem a la plaça sense ser vistos. Els droides de combat i els tancs estaven agrupats en l'àmplia plaça.
–Ens dividirem aquí, –va dir Panaka en un to baix–. Mantindré un esquadró en aquest costat i crearé una distracció. Sa Altesa, el seu grup es dirigirà cap a l'hangar principal. Hem de portar aquests pilots a l'aire.
Jo vaig assentir. Qui-Gon, Obi-Wan, Ànakin, R2, Eirtaé i jo ens dirigim cap a l’hangar. Sabé, encara en el seu vestit real, va romandre amb l'esquadró d’en Panaka.
Se sentia molt estrany anar d'amagat per la plaça per la qual una vegada vaig caminar tan lliurement. Ara estava ajupida, blàster en mà, preparada per fer el que hagués de fer.
Sentim el so de foc de blàster darrere nostre. Panaka havia començat la distracció.
Qui-Gon em va instar a donar-me pressa.
Quan vam irrompre en l'hangar, vam rebre foc immediatament dels droides de combat. Qui-Gon i Obi-Wan van reflectir el foc de làser amb els seus sabres làser. Jo em vaig llançar darrere d'una paret i vaig mirar ansiosament a la recerca de l’Ànakin. Ell estava ajupit sota d'un caça. Fora de perill de moment.
Vaig apuntar a un droide de combat i vaig disparar. Hi havia estat entrenada en el maneig d'armes, però aquesta era la primera vegada que apuntava a un enemic. El droide de combat va caure.
Els meus instints van entrar en joc. Amb els Jedi darrera meu, no tenia por.
Vaig cridar als pilots que fossin cap a les naus. Dos pilots van ser capaços d'enlairar. Però els droides van ser capaços de posicionar un tanc per rebentar-los amb un canó làser. Una de les naus va explotar.
Però una va passar.
El Capità Panaka va irrompre en l'hangar, disparant foc de làser. L'últim dels droides va caure. Més pilots van córrer cap a les naus restants.
–Hem d'arribar al palau! –vaig cridar a Qui-Gon. Ell va fer que sí.
Es va girar cap a on Ànakin estava amagat darrere d'un caça de Naboo.
–Queda't aquí, Annie! –va cridar ell.
Vam començar a córrer cap a la sortida. Però abans que hi arribéssim, una figura amb capa negra va omplir l'obertura. No va allargar el braç a per cap arma. Simplement hi era.
La seva aura maligna va envair l'hangar com una boira desagradable i nauseabunda. Era el guerrer fosc que havia lluitat amb Qui-Gon a Tatooine. El que gairebé li destrueix.
–Nosaltres ens encarreguem d'això–, va dir tibant Qui-Gon.
Vaig sentir por per primera vegada aquest dia.
–No, –vaig murmurar.
Els seus ulls es van trobar amb els meus un breu moment. Aquest blau vívid em va transmetre els seus pensaments, tan clars com si els hagués dit.
Així és com ha de ser. Tu tens la teva pròpia part a fer. Vés-te’n.
No volia abandonar-lo. Però li vaig obeir, una última vegada. Vaig córrer fora de l'hangar amb el Capità Panaka, les meves donzelles, i la resta de soldats de Naboo.
Em vaig dirigir cap al palau. I vaig deixar a Qui-Gon enrere.
Les entrades de palau estaven fortament protegides per droides de combat. Seria un suïcidi intentar entrar per aquí. A més seria millor entrar tan a prop de la sala del tron ​​com poguéssim.
Vam córrer pel lateral del palau que sobrevolava la cataracta. El so de l'aigua corrent va colpejar les nostres oïdes, i vaig sentir l'esprai a la cara. El Capità Panaka i alguns dels seus soldats van disparar cables que es van ancorar en un alt sortint.
Vam escalar la paret exterior del palau. El Capità Panaka va rebentar una finestra. Ens colem dins. La sala del tron ​​estava a tan sols un parell de peus de distància.
–Que tothom romangui unit, –va advertir Panaka. Vaig intercanviar una mirada amb Sabé, i ella es va moure cap a la part posterior del grup. Era l'única part del pla que vaig mantenir en secret dels altres. Vaig prendre una posició al costat d’en Panaka.
Tot d'una, droides destructors van aparèixer davant de l'entrada a la sala del tron. Els seus blàsters estaven apuntant-nos directament. Mirem a l'altre extrem del passadís. Un altre grup de droides destructors va aparèixer.
Atrapats!
–Baixeu les armes, –vaig dir. Vaig deixar caure el meu blàster de la mà. Repicà a terra–. Ells han guanyat aquesta ronda.
El Capità Panaka em va mirar, incrèdul. Li vaig ordenar a ell i als seus oficials que llancessin les seves armes. Reticents, ho van fer.
Els droides ens van envoltar. Ens van portar a la sala del tron, on Nute Gunray estava esperant. Ell em va mirar un llarg moment, i jo vaig trobar la seva mirada amb fredor. Vaig veure l'inici de reconeixement en els seus ulls. I llavors el desdeny.
–La seva petita insurrecció ha fracassat, Sa Altesa, em va dir, utilitzant el meu títol com un insult–. És hora que signi el tractat.
Des de darrere meu, vaig sentir la veu de la Sabé.
–No signaré cap tractat, Virrei. Perquè ha perdut!
Nute la va mirar dues vegades. Els guàrdies neimoidians van mirar des de Sabé fins a mi i van tornar. Abans que poguessin reaccionar, Sabé es va girar i va fugir.
–Perseguiu-la! –va cridar Nute als guàrdies–. Aquesta és un esquer! Agafeu la Reina!
Sis dels droides van córrer a l’encalç de la Sabé. Les nostres probabilitats estaven millorant.
–La vostra Reina no s'escaparà per això–, em xiuxiuejà Nute.
Jo vaig trontollar, cap enrere, com si la derrota hagués derrotat els meus músculs. Vaig caure en el tron ​​darrere meu. Mentre pretenia estar derrotada, els meus dits frenèticament buscaven un botó de seguretat ocult.
El vaig trobar! Un panell en el meu escriptori va lliscar obrint-se en silenci. Una caixa de blàsters estava oculta allà. Encara que Naboo havia descoratjat les armes, estava acordat que la Reina necessitaria una última línia de defensa. Els blàsters estaven guardats en perfectes condicions de funcionament.
Li vaig llançar un a Panaka, i un al seu primer oficial. Llavors vaig disparar a l'últim droide de combat. Vaig activar la porta de seguretat de la sala del tron, que es va tancar lliscant. L'oficial d’en Panaka va intervenir en els controls prop de la porta.
Vaig apuntar amb el meu blàster a Nute mentre llançava més pistoles als oficials de Naboo.
–Ara–, Vaig dir–, crec que és hora que renegociem, Virrei.
Nute va riure.
–No sigui absurda. Encara estan superats en nombre. Els droides de combat irrompran a través d'aquesta porta en uns minuts.
Em vaig acomodar al tron ​​i vaig mantenir el blàster apuntant al seu pit.
–Ja ho veurem.
–Això seria entretingut si no fos tan patètic, –va dir Nute–. Vinga, vinga, Sa Altesa. Està jugant a la guerra com una nena. Tinc un exèrcit allà fora.
–I jo tinc un blàster apuntant al teu pit, –vaig dir amb calma.
Ell semblava una mica nerviós.
–Ara, no vaig dir que no poguéssim negociar. El tractat...
Va ser interromput pel so dels droides rebentant la porta de fora. La seva expressió es va aclarir, i ell va somriure.
–Aquí. Una paraula meva en un sentit o altre, i ells la tallaran en dos o la salvaran, Sa Altesa. La seva elecció.
La porta va sotraguejar sota la pressió. Panaka em va llançar una mirada nerviosa. Una altra explosió de làser va fer que els borns es fonguessin.
–Ja veu... –Va començar Nute. Es va aturar. Tot era silenci fora al passadís.
–Què...? –Nute va mirar la porta com si pogués parlar–. Seguiu disparant, idiotes!
L'esperança va saltar al meu pit. Em vaig inclinar i vaig alçar la pantalla de visualització.
El pilot líder de Naboo va aparèixer. Semblava exhaust. Triomfant.
–Ho vam fer. Missió complerta, Sa Altesa. Miri!
La càmera de la cabina de comandaments estava ara apuntant cap a munt cremant el que solia ser la Nau de Control Droid. Els ànims dels pilots ressonaven a través de la sala del tron. Vaig tancar els ulls un moment. Naboo era lliure. Els droides de combat s'havien apagat. Quan vaig tornar a obrir els ulls, Panaka m'estava somrient.
–És impossible, –va xiuxiuejar Nute. La seva veu es va elevar a un gemec–. Impossible!
Vaig estendre el braç cap a l'escriptori i vaig agafar el tractat. El vaig partir en dos i li vaig llançar els trossos a la cara.
–Aquí està el teu tractat, Virrei! Em sap greu no poder signar-lo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada