divendres, 5 d’abril del 2019

Jo Jedi (XXXI)

Anterior


31

L'hostessa de la llançadora em va somriure i es va inclinar perquè el seu murmuri no arribés molt lluny. Realment no importava, ja que el meu company de seient i jo érem els únics dels qui havíem embarcat que estàvem en la cabina Premier de la llançadora.
—Disculpi el meu atreviment, senyor, però el seu passi posseeix una bandera ultraviolada, i en Línies Tinta ens agrada oferir alguns privilegis a tals respectats clients. El capità encara no està a bord, però es preguntava si li agradaria unir-se a ell en la cabina per al llançament i el trànsit cap a l’Arc Irisat Tinta.
Vaig somriure, i m'hauria negat, però Jenos Idànian, en el qual m'havia convertit per al meu viatge de sortida de Corèllia, mai ho hauria fet.
—Seria un plaer unir-me a ell.
Va sonar un to en la part posterior. L'hostessa, bastant resplendent amb el seu uniforme blau i daurat de Línies Tinta, va mirar enrere cap a la cabina de passatgers principal. Allà una dona kuati estava fent el que podia per col·locar una enorme maleta en un compartiment d'emmagatzematge sobre el seient i tancar la porta. L'hostessa va sospirar.
—Vostè, per descomptat, coneix bé una llançadora classe Luxe, així que pot dirigir-se a la part davantera quan vulgui.
—Gràcies.
El meu company de seient, un jove que les seves característiques més prominents eren una gran laringe i un nas encara més gran, va somriure radiant cap a mi.
—Realment coneixes bé aquestes naus? Les he estudiat a l'escola tècnica i sé que tenen l’Astronav P127 Traçador de Cursos, però per descomptat, no anem a usar-ho ja que només farem un salt dins del sistema, però és una bellesa i pot obtenir molt ràpidament cursos, fins i tot salts múltiples, i quan vaig usar el de l'escola vaig poder traçar un curs molt complicat en qüestió de segons.
Vaig aixecar una mà.
—Més a poc a poc, respira.
—Ho sento —em va somriure tímidament—. És només que sempre, sempre i sempre he volgut volar. Des que era petit, vull dir, molt petit, he sentit històries sobre la Rebel·lió, bé, la Nova República ara, i l'Esquadró Murri i tot això, i jo sempre he volgut volar igual que ells. I quan el Gran Almirall Thrawn va aparèixer em vaig oferir voluntari per servir i combatre-li, però vaig provar no ser molt bo, així que vaig anar a escola tècnica per aprendre a arreglar naus i llavors van veure que se'm donava bé la navegació, per la qual cosa em van entrenar per a això, però després Thrawn va desaparèixer i les forces van ser desmobilitzades i per això estic buscant un treball civil amb Línies Tinta...
—De debò, escolta, només respira —li vaig oferir la meva mà perquè era el tipus de cosa que Jenos faria—. Jenos Idànian.
—Keevy Spart —es va netejar la suor del front amb una mà de dits llargs. Tot de pigues el cobrien. Portava el cabell pèl-roig més curt que el meu i era prou prim com perquè gairebé em recordés a Kirtan Loor, però aquest noi no era tan estúpid ni mesquí—. Llavors, has pilotat una d'aquestes coses?
—Així és, Keevy, la variant militar. Durant la Rebel·lió —vaig mirar al voltant de la cabina Premier—. Aquelles llançadores no tenien les comoditats que té aquesta, i els soldats anaven bastant atapeïts. A més el nostre ordinador de navegació no era tan sofisticat com el qual has descrit.
—Oh, que emocionant.
Vaig somriure.
—Parla'm d'aquest ordinador de navegació.
—Està bé... —va començar.
Em vaig recolzar en el meu seient i vaig mantenir un somriure en la cara perquè això és el que Jenos hauria fet.

L'endemà al malson em vaig reunir amb el meu avi en l'hivernacle i li vaig dir el que havia decidit fer: marxar-me de Corèllia i infiltrar-me en els Odis. Ell va aplaudir el pla i immediatament es va posar a organitzar-ho tot per dur-ho a terme. Va fer un cop d'ull a la identificació que Booster em va proporcionar i, després de qualificar-la com «marginalment adequada», va agafar el comunicador i al cap de poc tenia documents per a mi que semblaven bastant genuïns.
—Corran, són completament genuïns —el meu avi em va somriure—. Passaran la inspecció més rigorosa.
Vaig observar la targeta d'identificació amb la meva holografia en ella.
—Qui és Jenos Idànian?
—Originalment? Va ser un lladregot d'estar per casa una mica més gran que tu. Va desaparèixer, però el seu expedient encara estava en l'arxiu. Vaig ajustar els detalls i l'edat perquè s'ajustés millor a tu. Ara tens alguns antecedents per pecats de joventut, incloent alguns problemes relacionats amb el robatori de naus i alguns arrestos per contraban. No prou per fer-te notori, però prou com per suggerir que saps el que fas. Per als teus propòsits, Jenos s'ha reformat des de llavors, en part a causa de la seva participació en la Rebel·lió, i ara treballa com a comerciant venent naus espacials usades.
Vaig pensar-ho per un moment, després vaig assentir. Els antecedents no eren tan inversemblants com perquè no pogués assumir-los. Afegeix una ratxa de mala sort que es converteix en amargor respecte a la gent rica que roba les meves comissions, i em converteixo en un possible candidat a pirata amb les habilitats que ells necessiten.
—Estàs segur que aquest Jenos no vindrà a buscar-me?
—No s'ha sabut res de Jenos des de fa més de vint anys. Si hagués sortit a la llum, el teu pare l’hauria atrapat, ja que Hal va estar a punt de detenir-lo per aquell temps —el somriure de Rostek Horn va flaquejar només lleugerament—. També he disposat el transport per a tu en la nau de Línies Tinta Paleta Tinta. Faràs un transbord a l’Arc Irisat Tinta en el Sistema Bormea i aniràs a Coruscant. Des d'allà, sospito que podràs trobar el teu camí cap al Ventura Errant i els Odis.
Vaig arrufar les celles.
—Les naus Tinta són creuers de luxe i les seves places es reserven amb mesos d'antelació.
—A la Siolle Tinta li encanten les flors, Corran —va arrencar un brot d'una petita plàntula—. Li va agradar la idea que un amic teu fos tractat com un de la família.
—Pot ser que hagis aconseguit anul·lar les sentències de mort que pesaven sobre mi, però encara hi ha simpatitzants imperials aquí als qui no els importaria capturar-me i vendre'm a l'Alt Almirall Teradoc o a qualsevol altre autodeclarat senyor de la guerra. No hauria de mantenir un perfil més baix i no embarcar en un creuer de luxe?
El meu avi es rigué amb naturalitat.
—El meu benvolgut noi, hi ha dues coses que has de recordar sobre els simpatitzants imperials de Corèllia: en primer lloc, mai creurien que un rebel fos prou estúpid com per venir a Corèllia, i, en segon lloc, els resultaria impossible creure que un rebel pogués ser capaç de permetre's un passatge de luxe en un creuer estel·lar. Els simpatitzants imperials d'aquí viuen en un món de fantasia de fa vint anys. Pensen en els dies del Moff Vorru com una edat daurada. A part d'alguns oficials de SegCor, dubto que ningú més sàpiga que ets un rebel, i aquests oficials mai et posarien una mà damunt.
—Tenen por a les flors?
—Alguns. La majoria recorden al teu pare molt bé.
—Ja veig —vaig sospirar—. No puc expressar el molt que agraeixo que facis això per mi. He estat un ximple i crec que ho saps. M'agradaria donar-te les gràcies per no haver-m'ho tirat en cara.
Em va observar atentament, amb els seus ulls grisos refredant-se.
—En què has estat un ximple?
—A tractar de convertir-me en un Jedi amb la finalitat de salvar la Mírax. He perdut molt temps.
Rostek es va netejar les mans, després va col·locar els punys en el seu maluc.
—Haig de deixar-te això molt clar, Corran. No crec que hagis estat un ximple. El que has après és el que necessitaves aprendre. Bé pot ser que no tot el que has estudiat en l'acadèmia t'ajudi a trobar i salvar la Mírax, però això no podries haver-ho sabut abans. Vaig veure a Nejaa fer moltes coses per resoldre casos que no van tenir res a veure amb la Força o amb el seu entrenament com a Jedi... excepte quan aquest entrenament el convertia en millor persona. Passar per aquest entrenament i ser capaç de prendre la decisió que has d'abandonar-lo exigeix una maduresa que mai vaig veure en tu abans. Per descomptat, les teves aventures amb l'Esquadró Murri i el teu matrimoni amb la Mírax probablement et van proporcionar molta de la maduresa; però no has de devaluar el teu entrenament. El fet que no t'hagi portat on volies anar no significa que l'experiència no fos bona per a tu.
—Ho sento, no pretenia ofendre't.
—No ho has fet. Retinc records molt volguts de Nejaa Halcyon. Considero que el meu treball aquí, preservant el seu coneixement de la Força, és el més gran que podria haver fet amb la meva vida; i m'alegro que tu tinguis accés a tot. Fins i tot ho compartiré amb el teu Luke Skywalker, si ho desitges.
—Si us plau.
Ell va assentir.
—Considera-ho fet. Estic molt orgullós de tu, Corran, i de qualsevol rumb que prenguis en la vida. Pot ser que els temps no hagin canviat molt aquí, a Corèllia, però la teva habilitat per sobreviure en el remolí de la guerra civil em sorprèn.
Em vaig acostar i li vaig fer una abraçada.
—Una vegada més, gràcies.
Ell va somriure mentre ens separàvem.
—Oh, en el paquet de documents, juntament amb les targetes de dades que et vaig donar, vaig incloure una còpia dels arxius de SegCor respecte a aquest contrabandista pel qual vas preguntar, Jorj Car’das. Els arxius són vells... va desaparèixer fa gairebé tant com Jenos Idànian. Espero que siguin útils.
—Jo també. Saldaran un deute.
—Bé —va mirar el seu cronòmetre—. Serà millor que acabis de recollir les teves coses. Tosruk et portarà a l’espaiport.
—Abans, una cosa més —em vaig girar i vaig obrir la petita motxilla que havia deixat al banc de tests més proper a la porta. Vaig treure el sabre de llum de Nejaa Halcyon i li vaig oferir l'empunyadura al meu avi—. Un sabre de llum és la possessió més preuada d'un Jedi... després dels seus amics. No puc portar-ho amb mi perquè molt pocs pirates els usen aquests dies i, per ser honest, no m'he guanyat el dret a usar-ho. No sóc Nejaa Halcyon. No sóc realment un Cavaller Jedi. Vull que el guardis, que el mantinguis fora de perill, com has fet amb el seu coneixement i la seva memòria.
El meu avi el va acceptar amb prudència, com si pesés cinquanta quilos.
—Pot semblar estrany, però aquesta era la peça que faltava. Quan li vaig conèixer, aquest sabre de llum era part d'ell, un instrument de la justícia. Quan va morir i el sabre de llum mai va tornar amb ell, vaig sentir que la justícia també havia desaparegut. Ara, tal vegada, hagi tornat.
Una sola llàgrima va rodar per la seva galta.
—Pot ser que tinguis raó i aquest no sigui el moment per acceptar la teva herència Halcyon, però quan estiguis llest, això t'estarà esperant.
El vaig deixar allà, sol en l'hivernacle amb els seus records i els records que havia emmagatzemat en les plantes. Tosruk em va portar a l’espaiport, on vaig embarcar en el Paleta Tinta, i ara em trobava, diversos dies després, assegut al costat d’en Keevy Spart, escoltant la trista història de la seva vida.

—No em diguis —li vaig dir.
—Sí, sí, tot és cert. He recopilat cada relat que he pogut trobar sobre l'Esquadró Murri i vull armar una història de la unitat. Conec tots els perfils dels pilots, quantes morts van tenir, d'on són...
—L'aspecte que tenen...
—Per descomptat —em va mirar fixament—. Alguna vegada has conegut a algun d'ells?
—Jo? No, ni tan sols de passada —vaig assentir cap a la finestra externa—. Encara no es veu l’Arc Irisat?
Keevy va callar i va prémer el seu rostre contra la finestra de transpariacer. La llançadora, la Tinta Blau Set, estava atracada en l'exterior del Paleta, connectada de forma segura a la nau més gran per un anell d'acoblament. La passarel·la de la llançadora s'havia estès introduint-se en la nau per permetre que el passatge pugés als compartiments de passatgers mentre la tripulació de la nau transferia el nostre equipatge al celler de la llançadora. Una vegada que tothom estigués a bord i la llançadora estigués llesta per viatjar, ens dirigiríem cap a l’Arc Irisat Tinta i desembarcaríem a través d'un acoblament similar. Els passatgers de l’Arc Irisat que volguessin unir-se al Paleta serien enviats en una llançadora diferent i ambdues naus seguirien amb els seus cursos amb un mínim de retard.
—Encara no veig res —la seva posició en la finestra va afegir un to nasal a la seva veu—. No obstant això, la nau hauria d'aparèixer aviat.
—Bé, llavors, suposo que aprofitaré l'oportunitat de visitar la cabina.
Keevy es va tornar i em va agafar del braç.
—Porta'm amb tu, si us plau.
—No sé.
—Si us plau? —em va mirar amb uns ulls marrons planyívols grans i tristos—. Aquesta és probablement l'única oportunitat que tindré de veure un AP127TC en una llançadora real.
Li vaig arrufar les celles.
—No tocaries res, veritat?
La seva veu es va empetitir.
—No.
—Tal vegada intercedeixi per tu davant el capità. Hauria de pujar a bord aviat —em vaig retorçar en el meu seient per sortir i de cua l'ull vaig veure un centelleig blanc a l'espai exterior—. De fet, em pregunto què l'està retenint. Aquest és l’Arc Irisat?
Keevy va mirar fora de nou.
—No, sembla un destructor estel·lar imperial Mark II, i un munt de naus més petites amb ell. Vénen cap aquí.
Em vaig aixecar del meu seient i em vaig tornar cap a l'hostessa, però quan ho vaig fer, dos homes van arribar corrent per la passarel·la i van aparèixer en la part davantera de la cabina principal. Tots dos portaven blàsters enfundats en els seus malucs i un, el més gran, brandava una vibroespasa enorme.
—Mantinguin la calma —va urgir el més petit amb les mans aixecades—. Mantinguin la calma i ningú resultarà ferit.
L'hostessa va tranquil·litzar a dues persones mentre l'home més petit em feia senyals perquè deixés la cabina Premier i m'unís a la resta dels passatgers. Pel que sembla, no havia notat a Keevy.
—M'alegro que pugui unir-se a nosaltres. Som de l'Odiós i estem aquí per alleujar-los de les seves riqueses.
Un home ja gran va apuntar amb un dit pàl·lid al capdavanter.
—Tu ets Laanars, el meu sobrecàrrec.
Laanars es va moure ràpidament cap al passadís d'estribord, es va acostar a l'home i li va bufetejar.
—Ho era, munt de fems de nerf. Vaig fer els teus encàrrecs perquè sabia que aquest dia arribaria.
—No has de fer mal a ningú més —vaig mantenir la meva veu freda mentre em trobava amb la seva mirada d'ulls castanys. Jo estava en el passadís de babord, mirant-lo a través d'un bloc de tres seients—. Tens el control. Pots prendre el que vulguis.
—Això és cert, jo tinc el control —el company més gran d’en Laanars va passar al costat d'ell i es va parar prop de l'extrem del passadís d'estribord. Laanars va aixecar una mà i va bellugar els dits—. Anem amb les joies. Si no les lliureu, Biril us mostrarà per què mai li deixaran treballar com a manicur.
Vaig poder sentir el flux d'ansietat que brollava de tothom i vaig recórrer a una tècnica Jedi ràpida per evitar ser aclaparat per això. Vaig estendre els meus sentits, expandint la meva esfera de responsabilitat per abastar completament la llançadora. Vaig desitjar poder arribar a tots, induir-los calma, o fer que els dos pirates es dormissin, però no tenia tals habilitats. El millor que podia fer, confirmat per una llarga experiència en situacions d'ostatges, era deixar que els pirates obtinguessin el que volien.
Llavors vaig percebre a Keevy tibant-se per atacar. Sense ser vist, s'havia obert camí a través de la cabina Premier i estava preparat per saltar sobre Biril. El pirata era prou gran com perquè dubtés que si més no sentís l'impacte de l'assalt d’en Keevy. Sense cap esforç, Biril es trauria a Keevy de damunt, i llavors probablement esbocinaria al noi.
I Keevy, havent crescut tota la seva vida volent ser un heroi, veia això com la seva oportunitat.
Seria un heroi, d'acord... però un de mort.
—Escolta, amic —vaig cridar a Laanars—. No repetiré aquesta oferta. Marxeu-vos ara, i no resultareu ferits.
—Si algú resulta ferit, no seré jo —Laanars em va observar atentament—. Asseu-te i calla.
Em vaig encongir d'espatlles i vaig sacsejar les mans.
—Quan t'hagis ocupat de mi.
Laanars va mirar a dreta i esquerra, amb incredulitat en el rostre.
—Com pots ser tan estúpid? —la seva mà dreta va caure sobre la culata del seu blàster mentre em mirava directament als ulls—. Estàs mort.
Usant la Força, vaig omplir la seva ment amb la imatge del seu blàster sent desenfundat i apuntat directament al meu front. Vaig pintar un semblant de terror en la meva cara, però li vaig fer l'efecte que havia estat ocultant un blàster en la meva màniga dreta. Ell el va veure aparèixer a la meva mà i oscil·lar per posar-se en línia amb el seu cos. No tenia elecció. Va prémer el gallet tres vegades.
Però el seu blàster encara no s'havia lliscat ni tan sols fins a la meitat de la seva funda. Els tres trets li van copejar en la cuixa dreta, fent col·lapsar la cama. Va caure cridant i es va regirar en el terra del passadís. Biril va córrer cap a ell i es va ajupir, la qual cosa li va treure del rang d'atac d’en Keevy. L'home més gros va mirar al seu company ferit, després a mi.
—Estàs mort.
—No crec —pot ser que la línia Halcyon no fos forta en els camins de la telecinesi, però no es requeria molt esforç per fer lliscar el pestell d'un compartiment de càrrega replet. El panell es va obrir de cop i els embalums de la kuati es van desplomar sobre Biril en la part posterior de les seves espatlles. Es va girar furiós, brandant la vibroespasa, després es va tornar de nou cap a mi. Per llavors, no obstant això, jo m'havia impulsat saltant sobre els seients centrals i li vaig sorprendre amb un cop en el pit amb els dos peus.
Va retrocedir, ensopegant i trontollant sobre les maletes de la kuati, just quan Keevy venia carregant cegament des de la cabina Premier. El front d’en Keevy es va estavellar directament en la barbeta de Biril. L'home més gros va flaquejar i es va desplomar mentre que Keevy va rebotar i va aterrar desmanegat sobre les faldes de dues dones joves.
Vaig agafar el blàster d’en Laanars, el vaig posar en atordir i li vaig disparar un tret. Vaig disparar dos trets més a Biril. Em vaig girar i li vaig llançar l'arma a l'hostessa.
—Pots retreure la passarel·la?
Ella va atrapar l'arma i va assentir vacil·lant.
—Puc, però només per ordre del capità.
Vaig fer un cop d'ull a l'etiqueta amb el seu nom.
—Molt bé, Annissya, tens l'ordre.
—Senyor, sé que està qualificat per pilotar una d'aquestes llançadores, però...
Vaig obrir les mans.
—Hi ha més pirates venint, i el que segurament no vindrà és el teu pilot. Jo preferiria no estar aquí. Serà millor que escapem, perquè esperar aquí no ens farà cap bé.
Ella s’ho va pensar per un segon, després va assentir.
—Com ordeni, Capità Idànian.
Vaig agafar a Keevy per la camisa i vaig tirar d'ell aixecant-lo de les faldes de les dues dones que, per l'expressió dels seus rostres, estaven convençudes que ell les havia salvat d'una mort segura.
—Realment saps com manejar un AP127 el que sigui?
—L'AP127TC? —la seva laringe va rebotar a dalt i a baix, la seva veu es va trencar—. Sí, senyor.
—No estàs mentint, veritat? Aquí hi ha vides en joc.
Es va redreçar i va assumir una postura que clarament ell pensava que era militar.
—Puc fer-ho.
Vaig somriure.
—A la cabina llavors, amic meu. Volies volar en combat? Doncs anem a fer-ho.
Keevy es va fregar el bony del front.
—Anem a intentar esquivar un destructor estel·lar imperial?
—Et suposa un problema? —vaig entretancar els ulls.
—Bé, no serà fàcil.
—Sí, bé, si fos fàcil, no valdria la pena fer-ho —li vaig donar una empenta dirigint-lo cap a la part davantera de la llançadora—. Simplement traça'm un curs i dóna'm un vector de sortida. Ho aconseguiré i tots sortirem d'aquí.
Va tornar la mirada cap a mi.
—Senyor, ni tan sols un pilot de l'Esquadró Murri podria treure'ns d'aquí. Ho sé.
—I després d'això, sabràs una mica més —li vaig donar uns copets a l'esquena—. Subjecta't bé, fill, ets a punt d'emprendre el viatge de la teva vida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada