dilluns, 2 de març del 2020

Última oportunitat (LIII)

Anterior


53
EL TRANSMISSOR, PHYLANX REDUX, ARA

—Em vas trair —es va queixar Lando i es va allunyar immediatament del cap del droide.
—No —udolà el Phylanx—. No vaig ser jo. L'amo Gor està a prop! S'aproxima! I amb ell, el dispositiu que activa les intencions més assassines dels droides.
—Dispositiu, dius? —Un droide-caixa maldestra va donar tombs cap a Lando. Li etzibà una puntada cap a una unitat de servidor amb un sol braç i tots dos van caure sotraguejant al terra. Almenys aquests no estaven en gran forma.
Lando es va despenjar el rifle blàster i va fer volar a un droide darrere l'altre mentre el voltaven. De sobte, es va obrir una porta a costat del compartiment.
—Sí, dispositiu —es va burlar Fyzen Gor. La seva forma alta va enfosquir el quadre de llum tènue que venia de l'altra cambra. Lando va moure el rifle, però un alt droide de batalla el va agafar immediatament. Un altre el va prendre de la mà. Lando va sentir la pressió de moltes parts mecàniques retorçant-se mentre els droides s'acostaven.
—Està bé, fills meus —va dir Fyzen, mentre s'ajupia per entrar a la cambra. Dues figures altes i pesades li van seguir. Cadascuna tenia caps de droides mèdics i cossos fets de parts mecàniques i de wookiee—. Vull que ell vegi això. Número Cinc i Número Set, desarmin-lo.
L'abominació wookiee/droide es va obrir pas cap a la multitud de models oxidats i trencats. Lando va escoltar el brunzit agut d'una serra que va cobrar vida. Va lluitar per alliberar un braç i va tractar de retrocedir.
—Prenguin les seves armes, ximples sense criteri! —va dir Gor molest—. No els seus braços.
Els altres droides van alliberar la seva subjecció i Lando va elevar ambdues mans.
—Bé, això ha estat un alleujament. Tinguin —va lliurar el seu rifle blàster—. Ara vaig a treure les meves altres armes i ho vaig a fer molt... molt lentament —va baixar una mà a la seva funda, li va llevar les corretges i després es va ajupir i va desenganxar el seu ganivet amb l'altra. Va lliurar tots dos als dos droides mèdics. Lando havia après molt temps abans que si dónes a algú el que vol, en general se sent feliç i s'allunya sense preocupar-se de veure si realment li vas donar tot el que volia o només la major part. Els detonadors tèrmics seguien penjant tranquil·lament del seu maluc.
—Estimo als droides, per descomptat —va dir Fyzen, mentre sacsejava el cap—. Són més evolucionats que nosaltres els orgànics. Però en ocasions poden ser molt, molt lents per entendre.
—Simplement estic feliç de conservar els meus braços —va dir Lando i els va elevar de nou perquè ningú sentís necessitat de restringir-ho.
—Sí, senyor Calrissian, sento que... —Gor va inclinar el cap, forçant els seus ulls negres per veure a Lando des de l'altre costat de la càmera—. Sento alguna cosa en tu. Que hi ha més en tu del que mostres.
—Saps el que és extraordinari? Tu ets la segona persona que m'ho diu avui.
—Sento que pots resultar útil en la tempesta que s'acosta.
—Tu no ets a punt de tractar de sortir-te amb la teva amb mi, veritat? Perquè...
—Si aprenguessis una mica d'obediència, a més del poder del servei i el sacrifici.
—L'obediència mai va ser un dels meus punts forts.
—Mira —Fyzen va pujar la màniga del seu braç dret i va revelar una sèrie de velles cicatrius en la seva pell pàl·lida—. Saps?, gairebé arribes a testificar la meva implantació de tot això fa anys, crec. Aquella nit gairebé m'atrapes, recordes? —Va treure un llarg ganivet serrat i ho va clavar en la seva carn amb un esbufec entretallat—. Tu vas entrar aquí, o no? El meu taller...
—Vaig creure que em semblava familiar!
—Amo Gor —brunzí el Phylanx; la seva veu va retrunyir melancòlicament a través del celler al voltant d'ells.
—Silenci —va escopir Fyzen—, traïdor —ajupit, va passar la navalla al llarg del seu avantbraç mentre sang fosca s'escapolia de la ferida fresca—. No hauries de parlar-me després del que has fet.
—Els teus propis plans t'han abandonat, eh, Gor? —va dir Lando, rient-se en el seu interior, malgrat tot—. És gairebé com si t'estiguessis equivocant en alguna cosa.
—Equivocant? —Fyzen es va donar la volta i se’l va quedar mirant—. Tot el contrari! —Es va fer una altra laceració al llarg de l'altre costat de l'avantbraç i una curta per la part superior, que connectava als dos anteriors—. Tot està sortint exactament com ho vaig planejar!
—Això no és exactament cert, amo Gor —va assenyalar el Phylanx.
—Tu ets irrellevant, Número U! —va dir Gor amb fúria—. La teva opinió en això no importa! —Va apartar una pelleringa de carn brillant que degotava, per revelar algun tipus de panell de control a sota.
—Què et vas fer, home? —Lando es va quedar bocabadat.
—Simplement vaig posar fora de perill una de les meves més preuades possessions en algun lloc que jo sabia que no seria descobert si m'empresonaven.
—La majoria de la gent només usa...
—Això és un activador —Fyzen va acostar els seus llargs dits a la ferida i, encongint-se, els va enfonsar en la carn al voltant del dispositiu—. És un que jo desenvo... aaai! Un que vaig desenvolupar després de molts, molts anys d'estudiar als droides i els seus sistemes operatius.
—Així que el teu pla mestre per causar una rebel·lió de droides consisteix a manipular droides a tot arreu perquè facin el que tu els diguis? Sembla que hi ha un defecte en alguna part, però no puc determinar exactament quin...
—No es tracta de manipulació si és el que estan destinats a fer tot el temps!
Amb la maixella atapeïda pel dolor i els ulls tancats, Fyzen va tirar de l’activador, després va llançar un udol. Si Lando no hagués estat amb la guàrdia baixa i desarmat, aquest hagués estat un excel·lent moment per saltar sobre l'home. No obstant això, els droides alts ho miraven i, encara que pogués tenir l'avantatge sobre Gor, els adversaris el superaven en nombre.
Com sigui, tot el que havia de fer era destruir el Phylanx. Més tard podria encarregar-se de Gor. La pregunta era com. Era el cap la que s'havia d'anar, això seria bastant simple. Però fins i tot amb els quatre detonadors que portava, si aquest panell es tornava a tancar sobre el cap, aquest podria fàcilment sortir intacte de l'explosió. No, Lando necessitava una cosa més gran i ràpida.
Amb un crit final i esquinçador, Fyzen va treure l’activador del braç. Per uns moments es va quedar parat allà, panteixant i escorrent sang per tot el terra.
—Amo Gor, no... —va protestar Phylanx—. Aquesta no és la manera.
—La manera! —Gor es rigué—. Aviat coneixeràs la veritable manera! —Va obrir un compartiment sota el cap del Phylanx i va inserir l’activador en una unitat pampalluguejant. Els ulls del Phylanx centellejaren i van passar de blau a gris i a vermell—. Comença!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada