diumenge, 22 d’octubre del 2017

El Llegat dels Jedi (III)

Anterior



CAPÍTOL 3

En Dooku estava massa commocionat com per dir una sola paraula.
-El Consell voldrà veure-us a tots dos -va dir severament Oppo Rancisis.
-Però no vaig fer...- va començar en Dooku.
Oppo Rancisis va sostenir una mà en alt.
-Qualsevol cosa que vostè hagi de dir es dirà davant el Consell. La veritat serà esmentada allà-. Llavors va tornar sobre els seus passos i va sortir de l'habitació.
-Dooku, escolta...- va començar en Lorian.
La fúria va envair a Dooku. No podia reconèixer ni tan sols la mirada fixa del seu amic.
Va baixar corrent cegament pel passadís. No sabia on anar. Tenia tants santuaris en el Temple, un banc favorit, un lloc en una finestra, una roca al llac, però no podia imaginar cap d'aquests llocs oferint-li aixopluc ara. El seu cor estava tan ple de fosca ira i amargor, que sentia que s'estava ofegant.
El seu millor amic li havia traït. Al llarg de tots aquests anys al Temple, sempre havia pogut confiar en Lorian. Havien compartit bromes i secrets. Havien competit entre si i s'havien ajudat mútuament. Havien renyit i s'havien reconciliat.
El fet que aquesta persona li pogués trair li commocionava tan profundament que es va sentir marejat.
No va saber com va passar el dia. D'alguna manera les notícies van dir que els dos havien estat atrapats. Els estudiants li miraven esbiaxadament i aprofitaven el pas davant la seva presència. Cavallers Jedi que no el coneixien el van estudiar quan van passar pel saló. Dooku volia anar a Yoda i explicar-li-ho tot, però sabia que en Yoda només repetiria el que Oppo Rancisis havia dit. Va haver de patir a través dels dies fins que el Consell Jedi va trobar el temps per parlar-los-hi.
En Dooku no tenia la gana o la frescor per enfrontar als altres al menjador per al sopar. Es va quedar a la seva habitació. Quan per fi els passadissos van brillar amb la llum blava fresca que volia dir que el temple s'estava preparant còmodament per dormir, va sentir alleujament. Almenys durant les pròximes hores no estaria sota anàlisi.
No podia esperar a ser citat davant el consell. No podia esperar a explicar la veritat. Sabia que els mestres creurien i no a Lorian. Un Mestre Jedi era expert a discernir la veritat. Lorian no arribaria lluny amb la seva mentida, i Dooku tindria justícia.
Va apagar la llum i es va ficar al llit al seu catre de descans, el seu cor cremava. Va imaginar com de clarament parlaria. Explicaria la veritat, tota la veritat. Els hi diria com Lorian va intentar temptar-lo. Els hi diria com el va refusar, i com li havia pressionat Lorian. Era tan gran la seva satisfacció que Dooku va imaginar el càstig d'en Lorian. Una reprimenda no estava prou lluny. Lorian podia ser expulsat de l'Orde Jedi.
La seva porta xiuxiuejà en obrir-se. No l'havia tancat. Dooku mai tancava la seva porta. Mai ho havia necessitat, fins ara.
Lorian va entrar a la fosca habitació. Dooku no va dir res, esperant que el seu menyspreu omplís l'espai millor que les paraules.
Lorian estava assegut sobre el pis, a alguns metres del catre.
-Vaig tenir una raó per fer el que vaig fer -va dir ell.
-No estic interessat en les teves raons -va respondre en Dooku.
-No entens res -explotà en Lorian -tot t'arriba tan fàcilment. Mai penses en les altres persones, sobre com pateixen. Només vas dir que no he de preocupar-me per no haver estat escollit encara. Per què no m'he de preocupar? El temps s'està acabant! És tan fàcil per a tu dir-ho. Vas ser escollit ja.
- Així que m'estàs culpant per això? -va xiuxiuejar en Dooku. - Per això li vas mentir a Oppo Rancisis?
-No -va dir en Lorian -I no et culpo de res, excepte de no intentar comprendre com em sento. Se suposa que som els millors amics, i realment mai ho vas intentar alguna vegada. Tot el que penses és sobre el plaer pel teu èxit.
- Fora de la meva habitació! -va dir en Dooku.
En comptes d'això, Lorian es va estirar sobre el pis. La seva veu va baixar. - No em pots comprendre, Dooku? Estic en un compromís. Necessito la teva ajuda. Sé que va ser un error. No hauria d'haver agafat l'holocró. Però estava desesperat. Vaig pensar, si només tingués alguna cosa destacada, si pogués saber alguna cosa que ningú més sabés.... No pots comprendre per què voldria això?
-No -va dir en Dooku. Però ho va fer.
-Ara si el Consell s'assabenta del que vaig fer, em podrien fer fora de l'Orde Jedi.
-Exageres, com de costum -va dir en Dooku mordaçment. Però no hi havia estat de cas pensant el mateix?
-Tot està en perill per a mi -va dir en Lorian-. Però tu ja has estat escollit pel gran Thame Cerulian. És més, el Mestre Yoda ha pres un interès personal en tu. El Consell t'ha observat, també. Saben que tens una extraordinària connexió amb la Força. Et perdonaran. Especialment perquè el teu Mestre està interessat en els Sith. Podries dir que justament vas voler investigar una mica.
La veu d'en Lorian va flotar en la foscor, dissonant amb la desesperació. -Vaig entrar en pànic quan Oppo Rancisis va entrar. Vaig veure el meu futur, i em vaig espantar. Podrien haver-me fet fora, i on aniria, què faria?
-Hauries d'haver pensat sobre això abans que robessis l'holocró Sith.
-Sé que no he de preguntar una cosa així, però a qui més puc preguntar excepte al meu millor amic? Perquè passi el que passi, tu ets el meu millor amic encara-. Lorian va fer una pausa. Per un moment, tot el que Dooku podia escoltar era la seva respiració.
- Em cobriràs?
En Dooku va voler respondre precipitadament amb un salvatge No!, però no podia. No sabia si Lorian podria haver estat fet fora a puntades de l'Orde. No creia que pogués ser així. Però bé que va servir perquè en Lorian hagués de preocupar-se per això.
El càstig seria greu per a ell, especialment perquè havia tractat de mentir i amagar. Però en Lorian tenia raó. Dooku era un favorit dels mestres Jedi. Sabia com podria explicar la història de manera que probablement només rebés una lleugera reprimenda. Els deixaria pensar que va ser una fam pel coneixement, un desig d'impressionar al seu nou mestre. Creurien en això.
Dooku no va saber què dir. No estava preparat per mentir, però no li podia dir que no al seu amic. Així és que no va dir res, i, després de molt temps, els dos amics es van quedar adormits.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada