dijous, 10 de novembre del 2016

Caça Letal (XIV)

Anterior



CAPÍTOL 14

Des de dalt, la casa de les muntanyes Cascardi semblava tranquil·la. Era una construcció blanca de tres pisos situada al vessant d'una muntanya i que es fonia amb la neu. Podien veure el creuer d'en Didi aparcat a la petita plataforma d'aterratge a l'altura de la segona planta. No hi havia senyal d'en Didi i l'Astri.
Qui-Gon va aterrar el creuer al costat del d'en Didi. Ell i Obi-Wan van sortir del vehicle i es van aproximar cautelosos cap a la porta. Tenien els sabres làser empunyats, però sense activar. Aquesta vegada estarien preparats.
Qui-Gon es va concentrar, intentant escoltar algun moviment i buscant alguna cosa fora del normal. Obi-Wan estava tibant-se al seu costat, però ell confiava en l'instint del noi.
- Què opines? -li va preguntar en veu baixa.
-No sento res concret -va dir l'Obi-Wan-, però alguna cosa va malament. Didi i Astri no corren perill, però capto una presència perillosa aquí.
Qui-Gon va assentir.
-Jo percebo el mateix. Ella els ha atret fins aquí. Sens dubte es va quedar a Coruscant i va seguir el nostre rastre. No havia de seguir a Didi i a Astri. Ja sabia on eren. Com més aviat els traguem d'aquí, millor.
Una finestra es va obrir per sobre d'ells, i Didi va treure el cap. L'alleujament es va dibuixar en les seves faccions.
-Sou vosaltres, gràcies, llunes i estrelles. Vaig a obrir-vos la porta. Estic tan content de veure-us.
Un moment després, la porta es va obrir. Qui-Gon i Obi-Wan van entrar i es van trobar amb Didi, que baixava per una rampa que es corbava des del pis superior.
- Va tot bé? -va preguntar Qui-Gon col·locant de nou el sabre làser en el cinturó.
Didi va assentir.
-Crec que si. Al principi estàvem contents d'estar aquí i ens sentíem segurs. Això és tan remot i ocult. Però l'aïllament ens està posant dels nervis. Crec que ens sentiríem més segurs a Coruscant.
- On és l'Astri? -va preguntar l'Obi-Wan.
-Aquí -Astri va aparèixer des d'una altra habitació-. M'alegro de veure-us. Les hores han passat tan a poc a poc.
- Cap senyal de perill? -va preguntar Qui-Gon-. Res fora del normal?
-Res -va dir Didi.
-Fem guàrdies -va dir l'Astri-. Mirem per les finestres a veure si veiem algun creuer. Us vam veure venir. No estàvem segurs de qui éreu -es va posar la mà a una pistola làser que portava penjant de la cintura-. Jo estava preparada.
- Alguna vegada has fet servir una pistola làser, Astri? -va preguntar Qui-Gon amb amabilitat.
-No pot ser tan difícil -va dir l'Astri-. Apuntes i dispares. Tan fàcil com cuinar.
Havent vist la seva cuina, Qui-Gon no estava segur de si havia de fiar-se de la punteria de l'Astri.
-Et donaré una classe en un moment -va dir a la noia-. I tu, Didi? Tens una arma?
- Ho dius de debò? -Didi negà amb el cap-. Ni tan sols m'agrada que Astri en porti una. Com creus que he aconseguit mantenir-me al marge dels problemes tots aquests anys?
-Hem de parlar amb vosaltres dos seriosament -va dir en Qui-Gon-. Heu de dir-nos la veritat. La vostra seguretat depèn d'això.
-Però si vas dir que aquí estàvem segurs -va dir Didi nerviós.
Qui-Gon va negar amb el cap.
-No, no vaig dir això. Això només ens proporcionava temps. I em temo que el temps s'ha acabat.
- Què voleu saber? -va preguntar l'Astri.
Qui-Gon es va girar cap a Didi.
-Fligh va robar dos datapad. Creiem que un d'ells és la clau del vostre problema. Va haver de donar-te'n un a tu, Didi. Et va deixar un maletí, una caixa o alguna cosa així? Va poder amagar alguna cosa mentre tu li donaves l'esquena?
-Mai li hagués donat l'esquena a Fligh -va dir en Didi-. Ja m'has preguntat per això, amic meu. Et torno a dir el mateix. Fligh no em va donar res.
Obi-Wan va percebre cert rubor a les galtes de l'Astri.
- I a tu, Astri? -va preguntar.
Ella va mirar al seu pare.
-Bé. Algunes vegades utilitzava a Fligh per a alguna cosa més que per escombrar.
- Utilitzaves a Fligh? -va preguntar Didi, incrèdul-. Després d'haver-me dit que no em relacionés amb ell?
Astri semblava incòmoda.
-M'havia gastat molts diners a la cafeteria i no teníem clients suficients. Si haguéssim hagut de tancar no m'ho hauries perdonat mai. Jo sabia que Fligh anava pel Senat, així que li pagava perquè em digués quins senadors anaven a donar sopars importants. Així tindria avantatge per poder fer-me amb l'encàrrec. No fa gaire, Fligh em va portar dues informacions importants: una, que era probable que en breu algú donés una festa de comiat a la senadora S'orn; i dos, que Jenna Zan Arbor anava a donar un sopar. Li vaig pagar per les dues informacions.
- Li vas pagar per la informació? Ja! -va exclamar Didi-. Així que no sóc l'únic de la família que manipula una mica la veritat!
-No és moment per retreure coses a l'Astri -va dir en Qui-Gon amb fermesa.
- Però si no és un retret! És una felicitació! -va insistir Didi.
Les galtes de l'Astri estaven vermelles.
-Bé, doncs el cas és que Fligh em va donar un datapad perquè l'hi guardés. Em va dir que acabava d'intercanviar-lo. Jo estava fent alguna cosa, així que el vaig guardar en un dels forns. El forn estava trencat -va afegir ella ràpidament-. Per dir-vos la veritat, em vaig oblidar del datapad fins a la nit en què ens vam anar.
- I on és ara? -va preguntar Qui-Gon urgent.
-Aquí -Va dir l'Astri-. Me'l vaig emportar. El meu datapad estava trencat, així que vaig pensar que podia utilitzar aquest.
Ella es va acostar a una taula i va agafar un datapad que va lliurar a Qui-Gon.
-Encara no he vist el que conté.
Qui-Gon va accedir ràpidament als arxius del datapad. Un estrany codi va aparèixer a la pantalla.
-Els arxius estan codificats -va mussitar.
-Han de ser de la Jenna Zan Arbor -va dir l'Obi-Wan, mirant per sobre de la seva espatlla-. Probablement siguin fórmules.
-Sí. Vaig a enviar-les a la Tahl. Ella l'hi donarà als nostres experts en codis -Qui-Gon va transferir els arxius al seu intercomunicador i va trucar a la Tahl.
-És clar, envia-me'ls -va dir la Tahl-. Em posaré en això de seguida, i quan ho desxifri t'ho envio.
-És alta prioritat -va dir en Qui-Gon. Després va desactivar la connexió-. No podem esperar. Tinc diversos llocs en ment, contactes que podrien amagar-vos -va dir a Didi i Astri.
-No m'importarà anar-me'n d'aquí -va dir l'Astri estremint-se-. És terriblement solitari. Només nosaltres i el vent bufant. La cuidadora ens va dir que no hi ha ningú per aquí en aquesta època de l'any. Al principi vam pensar que això seria un avantatge.
Obi-Wan i Qui-Gon es van quedar congelats.
- Cuidadora? -va preguntar en Qui-Gon.
-Estava aquí quan vam arribar -va dir en Didi-. Relaxa't, Qui-Gon. Almenys té cent anys.
- On és? -va preguntar en Qui-Gon portant la mà al sabre làser.
L'Astri semblava atònita.
-Ens porta provisions una vegada al dia. Ara no hi és.
La sensació d'incomoditat d'en Qui-Gon es va convertir en alerta.
Simultàniament, els dos Jedi van encendre els seus sabres làser.
-Tornem al creuer -va dir en Qui-Gon.
-Però les nostres coses... -va començar a dir l'Astri.
-Deixeu-les.
Van anar cap a la porta, però era massa tard. En aquell moment, les persianes de duracer de les finestres van baixar estrepitosament i es va escoltar el sec espetec dels panys activant-se per tota la casa. El càlid amagatall s'havia convertit en una presó.
Estaven atrapats. I Qui-Gon estava convençut que la caça-recompenses estava amb ells a la casa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada