dissabte, 15 de juny del 2019

La venjança dels Sith NJ (VII)

Anterior


CAPÍTOL 7

Anakin va haver de recórrer a tot el seu autocontrol per evitar caminar d'un extrem a un altre del passadís fora de la sala d'audiències del Consell Jedi. El seu cap donava voltes. Solament havien passat unes poques hores des que el Canceller Palpatine li havia dit a Anakin que el volia en el Consell; i semblava que tan sols havien passat uns minuts des que el Senat li havia atorgat al canceller els poders que oficialitzaven el nomenament de l’Anakin. Llavors, per què sentia com si estigués parat allà des de diversos dies enrere?
La porta finalment es va obrir i Anakin va entrar. La sala d'audiències del Consell semblava més gran del que Anakin recordava. Havia estat allà moltes vegades des que havien començat les Guerres dels Clons, per informar sobre les missions que ell i Obi-Wan havien dut a terme, però no recordava que li hagués pres tant temps creuar al centre del cercle. Els Mestres estaven asseguts esperant, inexpressius, en els seus seients: Mace Windu, Eeth Koth, Yoda, els hologrames de Plo Koon i Ki-Adi-Mundi. Ni tan sols el rostre del Mestre Obi-Wan delatava quina havia estat la decisió del Consell.
Finalment va arribar al centre, es va detenir i va fer una reverència al Consell.
Per fi va parlar Mace Windu, formalment, com a líder del Consell Jedi.
—Anakin Skywalker, hem aprovat el teu nomenament en el Consell com el representant personal del canceller.
—Faré el millor per defensar els principis de l'Orde Jedi —va dir Anakin amb igual formalitat, però li era difícil contenir l'alegria. Volia saltar i cridar o, almenys, somriure.
El Mestre Yoda va haver de percebre una mica del que sentia Anakin, perquè el va mirar amb severitat.
—Permetre aquest nomenament a la lleugera, el Consell es nega. Pertorbador aquest moviment del Canceller Palpatine és.
—Entenc —va dir Anakin.
—Estàs en aquest Consell —va continuar Mace—, però no t'atorguem l'estatus de Mestre.
Què? La fúria es va propagar en Anakin i, amb ella, tot el seu control i formalitat es van esfumar.
—Com poden fer això? Sóc més poderós que qualsevol de vostès! Com puc estar en el Consell i no ser un Mestre?
—Pren seient, jove Skywalker —va dir Mace, donant-los a les paraules un aire de severa desaprovació.
Anakin va empassar amb força. Per dins, estava furiós, però es va obligar a dir:
—Disculpi'm, mestre —i es va dirigir a una de les cadires buides. El canceller compta amb mi; no confiaran en cap dels dos si pensen que no em puc controlar. Però mai ningú ha estat en el Consell sense ser Mestre! I sóc prou bo. Tothom ho sap.
Ki-Adi-Mundi es va aclarir la gola, i la reunió va continuar amb la seva comesa.
—Hem inspeccionat tots els sistemes de la República i no hem trobat rastres del General Grievous.
—Amagat en la Vora Exterior ell està —va suggerir Yoda—. Els sistemes més remots, de recórrer han.
—Pot prendre algun temps —va dir Obi-Wan—, no tenim massa naus lliures.
—No podem treure naus del front —va agregar Mace.
Malgrat el seu enuig, Anakin es va trobar a si mateix assentint. La República estava amb prou feines coberta.
—I no obstant això, seria fatal per a nosaltres permetre que els exèrcits droide es reagrupin —va intervenir Obi-Wan.
Anakin també va estar d'acord amb això.
—Mestre Kenobi, els nostres espies de contactar has—va dir Yoda—. Després, esperar.
Anakin va arrufar les celles. Esperar? Això li donarà temps a Grievous per reagrupar-se. Però si no tenim suficients caces per enviar ara mateix, quina altra cosa podem fer?
L'holograma blau de Ki-Adi-Mundi va aixecar la mà.
—Què passa amb el descens droide a Kashyyyk?
Tots van estar d'acord en què no podien donar-se el luxe de perdre Kashyyyk, el planeta dels wookiees. Estava en la ruta de navegació principal de tot el quadrant sud-oest. Anakin es va oferir immediatament a liderar un grup d'atac; coneixia bé aquest sistema, de manera que va pensar que no li prendria massa temps. Però Mace Windu va negar amb el cap i li va dir:
—La teva missió és aquí, amb el canceller.
Anakin es va empassar la seva decepció. No s'havia adonat que ser el representant del canceller el mantindria allunyat del front de batalla. No em deixen fer el treball pel qual sóc bo —va pensar—, i no em deixen ser Mestre per així poder ser bo en aquesta tasca. No és just!
No va ajudar-lo escoltar a Yoda dir:
—Bones relacions amb els wookiees tinc. Anar amb ells, això faré.
Ni tampoc sentir com Mace Windu va estar instantàniament d'acord amb Yoda. Durant la resta de la reunió, mentre el Consell assignava missions i planejava l'estratègia de guerra, la ira de l’Anakin va estar a punt d'esclatar. Però va contenir el seu temperament fins que va acabar La Junta. No obstant això, una vegada que ell i Obi-Wan van començar a caminar pel passadís cap a les sales de reunions, no va poder evitar descarregar-se.
—Quina classe de ximpleria és aquesta? —es va queixar—. M'accepten en el Consell però no m'ascendeixen a Mestre? Mai va ocórrer alguna cosa així en la història dels jedis! És un insult.
—Calma't —va dir Obi-Wan—. T'han concedit un gran honor. Estar en el Consell a la teva edat tampoc ha ocorregut abans.
Anakin va esbufegar. I tampoc hi ha hagut un Jedi tan fort com jo.
—Escolta'm, Anakin —va dir Obi-Wan, i la serietat del seu to va cridar l'atenció del seu antic aprenent—. El fet és que estàs massa prop del canceller i al Consell no li agrada que ell interfereixi en els assumptes dels jedis.
Massa prop del canceller? Creurà que...?
—Li juro, jo no vaig demanar que em posessin en el Consell —va afirmar Anakin. Si això era el que els altres jedis pensaven, amb raó estaven fent les coses difícils!
—Però és el que volies —va respondre Obi-Wan—. I més enllà de com va succeir, et trobes en una situació complicada.
—Vol dir que la meva lleialtat estigui dividida —Però estem tots del mateix costat, o no?
Obi-Wan va negar amb el cap.
—Et vaig advertir que hi havia tensió entre el Consell i el canceller. Vaig ser molt clar. Per què no em vas escoltar? Et vas ficar sol en aquesta situació.
Aquest era Obi-Wan, sempre buscant motius foscos i significats ocults. Però aquesta vegada, va pensar Anakin, no estava veient allò que estava just enfront d'ell.
—El Consell està molest perquè sóc el més jove —li va dir Anakin.
—No, això no és cert —responia Obi-Wan amb exasperació. Va dubtar, després va dir amb més calma—: Anakin, em preocupa que parlis de gelosia i orgull. Aquests no són pensaments Jedi. Són pensaments perillosos, foscos.
—Mestre, vostè més que ningú hauria de tenir confiança en les meves habilitats —va dir Anakin. Obi-Wan va assentir lleument amb el cap. Més tranquil, Anakin va continuar—: Sé a qui dec la meva lleialtat.
Obi-Wan va mirar a Anakin, després va allunyar la mirada.
—Això espero.
Pertorbat, Anakin va esperar que el seu antic mentor seguís. Davant el silenci d’Obi-Wan, va decidir pressionar-ho.
—Percebo que hi ha alguna cosa que no m'està dient.
—Anakin, l'única raó per la qual el Consell ha aprovat el teu nomenament és que el canceller confia en tu —va indicar Obi-Wan, i després va tornar a quedar-se callat.
—I? —Anakin s'estava cansant de totes aquestes indirectes. Per una vegada, no pot ser directe i dir-me les coses com són?
—Anakin, mira, jo estic del teu costat —va dir Obi-Wan amb tristesa—. No esperava que et posessin en aquesta situació.
—Quina situació? —No podia referir-se al nomenament en el Consell! Obi-Wan era el seu amic. Sabia quant desitjava Anakin un lloc en el Consell.
Obi-Wan es va detenir i es va girar per mirar cara a cara a Anakin. Va dubtar, com si estigués buscant les paraules correctes. Després va respirar profund.
—El Consell vol que informis sobre tots els assumptes del canceller. Volen saber què trama.
Anakin va mirar fixament a Obi-Wan, aclaparat. Una petita part de la seva ment va murmurar: «No tornis a demanar-li a Obi-Wan que sigui directe mai més»; però la major part d'ell estava tractant d'absorbir el que el seu antic Mestre acabava de dir-li.
—Volen que espiï al canceller?
Obi-Wan va assentir.
—Això és traïció!
—Estem en guerra, Anakin —va dir Obi-Wan amb tristesa—. I el Consell Jedi ha jurat defensar els principis de la República, fins i tot si el canceller no ho fa.
Hi ha alguna cosa molt malament aquí.
—Per què el Consell no em va donar aquesta missió durant la sessió? —Va voler saber Anakin.
Obi-Wan va semblar més trist encara.
—Aquesta no pot ser una missió oficial. Van voler que t'ho digués jo personalment.
Sabien. Ells sabien que no havien de demanar això. El cap de l’Anakin donava voltes.
—El canceller no és una mala persona, Obi-Wan —va dir amb desesperació—. Em va brindar la seva amistat. M'ha ajudat des que vaig arribar aquí —segurament, Obi-Wan ho entendria. Estem del mateix costat! Per què ningú ho veu així? Hauríem d'estar espiant a... al General Grievous i als separatistes, i no a un bon home que treballa pel mateix que nosaltres!
Però Obi-Wan negava amb el cap.
—Justament per això has d'ajudar-nos, Anakin —però no podia mirar-lo mentre parlava—. La nostra aliança és amb el Senat, no amb el seu líder... qui s’ho ha manegat per mantenir-se en el poder més temps del que durava el seu mandat.
Anakin el va mirar incrèdul. No poden culpar al canceller per això!
—Mestre, el Senat va demanar que ell es quedés més temps.
—Usa els teus instints, Anakin —li va urgir Obi-Wan—. Alguna cosa està fora de lloc aquí.
—M'està demanant que faci una cosa que va en contra del Codi Jedi —assenyalà Anakin amb amargor—; en contra de la República, en contra d'un mentor... i un amic. Això és el que està fora de lloc aquí. Per què em demana això?
—El Consell t'ho demana —li va corregir Obi-Wan.
Anakin va continuar mirant al seu amic, sentint-se descompost. Em vaig prometre a mi mateix, just ahir, em vaig prometre no trencar el Codi Jedi una altra vegada. I ara el Consell Jedi mateix li estava dient que el Codi no era important si s'interposava en el camí del que ells volien. Obi-Wan li estava demanant que fes això.
—Sé a qui dec la meva lleialtat —va repetir Anakin, sentint el buit de les paraules que, només moments enrere, havia dit amb total convicció.
Obi-Wan s’ho va prendre com una resposta i va assentir amb evident alleujament. Però mentre seguia al seu antic mestre pel llarg passadís, Anakin es va preguntar si realment era una resposta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada