dijous, 3 de maig del 2018

La princesa ostatge (I)

Anterior


CAPÍTOL 1

–Vols casar-te amb Obi-Wan Kenobi? –Va preguntar la Reina de les Calaveres a la seva filla.
–No és només el meu desig, sinó el meu destí, –va respondre la Princesa Calvària des de l'altre costat de la taula del banquet. En un silenci atordit, les figures assegudes d'Obi-Wan, Bultar Swan i dues dotzenes de guerrers nallastians observaven a la Reina de les Calaveres i a Calvària.
–Destí? –La Reina de les Calaveres va obrir la boca–. De què estàs parlant?
Calvària va respondre:
–De les gemmes de poder de Nallàstia, està escrit:
«Aquell qui trobi les estrelles dels temps antics,
On altres temen aventurar-se,
També trobarà que el seu cor és per
Calvària, i es casaran».
La Reina de les Calaveres va esclatar en rialles.
–I on està això escrit? –Es va mofar ella–. En el teu propi diari ple de menudeses?
Calvària va respondre:
–Com a membre reial del Clan de les Calaveres, el meu diari és una escriptura vàlida. I confio amb la meva ànima que les paraules són certes. –Ella es va girar i va somriure a l’estupefacte Obi-Wan, que tractava de no enfonsar-se en la seva cadira.
Obi-Wan va dir:
–Si puc assenyalar...
Mirant a Calvària, la Reina de les Calaveres el va interrompre.
–Potser t'has oblidat, la meva estimada filla, que estàs promesa amb el Príncep Alto del Clan Raptor, i que el teu casament és demà?
Obi-Wan i Bultar van intercanviar mirades. Aquesta era la primera vegada que havien sentit parlar sobre el casament de la Princesa Calvària.
–No m'he oblidat de res! –Va deixar anar Calvària–. Em nego a casar-me amb un pudent habitant de nius.
–Qui ets tu per jutjar al Clan Raptor? –Va preguntar la Reina de les Calaveres–. Ni tan sols has conegut al Príncep Alto.
–Però sé que no pot ser un gran home, –va dir Calvària–. En recuperar les Estrelles Perdudes, Obi-Wan ha demostrat que és el major guerrer que mai ha caminat sobre el nostre món. El seu lloc és al meu costat.
–Ell ja m'ha escollit a mi, –va dir la Reina de les Calaveres–. Em va agafar la mà a la Caverna de les Calaveres Cridaneres.
Bultar va mirar a Obi-Wan, que reticentment ho va admetre entre dents.
–Només per guiar-la a través d'un passadís marejador de miralls.
La Reina de les Calaveres va somriure dolçament a Obi-Wan.
–Abans de vostè, l'últim home a sostenir la meva mà va ser el meu últim marit.
–I miri on li va portar això! –Es va mofar Calvària de la seva mare.
–Cadell insolent! –Contraatacà la Reina de les Calaveres.
–Destral de batalla xaruga!
–Apèndix insofrible!
–Desballestadora de fortaleses!
–Si us plau, –va dir Obi-Wan, alçant-se dret–. No estic familiaritzat amb els seus costums pel que fa al seguici i al matrimoni, i lamento si he fet alguna cosa que les hagi confós a alguna de vostès. Però han d'entendre que jo no... estic disponible. Sóc un Jedi. I com a tal, la meva lleialtat està amb l'Orde Jedi.
–No pot casar-se? –Va preguntar la Reina de les Calaveres.
–Correcte.
Amb un somriure astut, la Reina de les Calaveres va dir:
–Ah, però he sentit d'un Mestre Jedi cerean anomenat Ki-Adi-Mundi. No està casat?
Obi-Wan va mirar la Bultar Swan, que planerament podia veure que la seva companya Cavaller Jedi no volia respondre a cap altra pregunta de la Reina de les Calaveres. Romanent asseguda, Bultar es va inclinar cap endavant en la seva cadira i va dir:
–Deguda a la baixa taxa de natalitat dels cereans, el Mestre Ki-Adi-Mundi està exempt de l'edicte Jedi que desanima el matrimoni.
La Reina de les Calaveres va preguntar:
–I porta molt casat?
–Ha de passar amb les seves esposes molts anys, –va respondre amb sinceritat Bultar.
–Esposes? –Va dir Calvària, sorpresa–. Quantes té?
–Dues, –va dir Bultar–. Com vaig dir, la taxa de natalitat cereana és molt baixa, i ells...
Abans que Bultar pogués acabar, Calvària va explotar.
–Em nego a compartir a Obi-Wan amb una altra!
–Això no serà un problema, –va dir la Reina de les Calaveres–, ja que en absolut serà teu! –Girant-se cap a Obi-Wan, va dir–: Així que els Jedi poden casar-se. A no ser que ho oblidés, els seus edictes són flexibles d'alguna manera; sembla que no va ser del tot sincer.
–No sóc cerean, –va respondre Obi-Wan–. Reafirmo les meves paraules.
–Ara, en realitat, Obi-Wan, –va interrompre’l la Reina de les Calaveres–. Agraeixo el seu intent d'evitar la vergonya de la Calvària davant de tots els reunits però, si serem marit i muller, ha de ser més honest amb mi.
Calvària va exclamar:
–Ets tu la que hauries de tenir vergonya, Mare. Obi-Wan i jo no tolerarem els teus...
–Parin! –Va dir Obi-Wan, més alt del que havia pretès.
Va agafar alè profundament i va sentir un dolor agut. A la Caverna de les Calaveres Cridaneres, s'havia trencat dues costelles, i no s'havien curat completament. Calmant-se, va continuar.
–Crec que ho he dit prou clar. No em casaré amb ningú.
Calvària va intercanviar una mirada amenaçant amb la seva mare, després va dir:
–Duel en una hora? La perdedora resigna de reclamar el cor d'Obi-Wan?
–Acceptat, –va respondre la Reina de les Calaveres.
Obi-Wan va alçar les celles.
–Duel?
Ignorant a Obi-Wan, la Reina de les Calaveres va dir:
–Després de què et derroti en combat, Calvària, prepararé el teu enllaç amb el Príncep Alto.
–No em derrotaràs, Mare, –va respondre Calvària–. I el Príncep Alto pot anar a casar-se amb un venrap menja fang. –Mirant a Obi-Wan, va dir–: Demostraré ser digna del seu afecte. –-Abans que l’atordit Obi-Wan pogués respondre, Calvària es va girar i va abandonar la sala del banquet.
–Això ha anat massa lluny, –va dir Obi-Wan a la Reina de les Calaveres–. Insisteixo que anul·li el duel immediatament.
–Ja que Calvària em va desafiar, només ella pot anul·lar-lo, –va respondre la Reina de les Calaveres–. Però vostè pot rebutjar la seva reclamació d'estimar-lo, Obi-Wan. Ella està enfadada amb mi perquè vaig organitzar el seu matrimoni amb el Príncep Alto sense el seu consentiment. El seu matrimoni és necessari per mantenir la pau entre el Clan Raptor i el nostre propi Clan de les Calaveres. Calvària aprendrà a estimar Alto. No necessites preocupar-te per ella.
–No estic preocupat ni per vostè ni per Calvària, –va afirmar Obi-Wan–. Estic pertorbat per la forma en què les dues estan més disposades a barallar-se que a escoltar-se una a l'altra, menys encara escoltar-me a mi.
Un guàrdia nallastià va entrar a la sala del banquet i va anunciar:
–Un creuer de la República ha sol·licitat permís per aterrar.
–Ha d’estar portant els nostres reforços, –va dir la Bultar.
La Reina de les Calaveres va preguntar:
–Reforços per a què?
Obi-Wan va dir:
–Encara que la rèplica del Corredor del Sol va ser destruïda, percebo que el perill no ha acabat. Si no aquí, llavors a Fondor. Podríem necessitar assistència.
–Permís concedit, –va dir la Reina de les Calaveres al guàrdia–. Porta el creuer al camp d'aterratge de la fortalesa.
Obi-Wan va exhalar un sospir d'alleujament. Difícilment podia esperar a abandonar Nallàstia.
Mentre el guàrdia abandonava la sala, la Reina de les Calaveres es va tornar cap a Obi-Wan i va dir:
–Em plauria si romangués fins que la meva baralla amb Calvària acabi. Ara, si m’excusa, he de preparar-me per al duel. –La Reina de les Calaveres va donar dos cops. Tots els guerrers nallastians es van alçar de la taula i van seguir a la seva líder fora de la sala, deixant a Obi-Wan i a Bultar sols a la taula.
Bultar va dir:
–Crec que a la Reina de les Calaveres i la seva filla els hi agrades.
Obi-Wan va arrufar les celles.
–No té gràcia.
–Una nota més seriosa, ens topem amb problemes aquí, però tractem amb ells. De veritat creus que encara necessitem reforços?
–Sí, –va dir Obi-Wan–. Almenys, crec que sí. Des que vam estar a l'estació espacial en òrbita al voltant de Fondor, he percebut una sensació de temor. Fins i tot després que trobéssim les gemmes de poder i rescatéssim als zoòlegs, encara tinc el pressentiment que el sistema Fondor està sent amenaçat per forces sinistres.
–I sospites que el Senador Rodd està involucrat d'alguna manera?
–Digues-ho un pressentiment, –va dir Obi-Wan–. Saps on està l'habitació d'Ànakin?
–Sí. Li desperto?
–Si us plau. Després porta'l al camp d'aterratge.
–Què malament que estigués tan cansat, –va comentar Bultar–. Estic segura que lamentarà no haver estat present en la nostra conversa durant el sopar amb els nallastians. Ens quedarem per al duel?
Obi-Wan va sospirar.
–Et veuré al camp d'aterratge.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada